  • 1. Data: 2002-02-20 08:56:10
    Temat: Kontrola stanu prawnego auta
    Od: Jan Słupicki <j...@p...pl>

    Jak sprawdzić czy samochód nie kradziony, nie obciążony
    kredytem idp. ?
    Chcę kupić auto w komisie, ale wolałbym wcześniej
    sprawdzić jego stan prawny (wprawdzie komis ma
    dać gwarancję na stan prawny, ale wolałbym to sam
    sprawdzić niż się potem spierać czy nawet sądzić z
    komisem). Mam numery nadwozia, silnika, rejstracyjny
    itp. Zadzwoniłem na policję, ale powiedzieli że muszę
    do nich przyjechać samochodem, wtedy sprawdzą
    na miejscu i jak samochód kradziony to od razu
    zatrzymają :-) Tak bez samochodu nie chcieli sprawdzić
    bo jak argumentowali to jak stwierdzą, że samochód
    kradziony to będą musieli jechać do tego komisu a z
    tamtąd samochód mógł już zniknąć :-) (serio - tak powiedzieli).
    Wynika z tego, że satysfakcjonuje ich tylko gdy kradziony
    samochód sam się zgłosi na komendę :-) - to tyle o policji.

    --
    Jan Słupicki

  • 2. Data: 2002-02-20 17:28:14
    Temat: Re: Kontrola stanu prawnego auta
    Od: "bob" <a...@p...onet.pl>

    Policjanci maja racje, postaw sie na ich miejscu, jesli dany policjanmt
    sprawdza w bazie dany samochod to on sie podpisuje, jesli okazuje sie ze
    jest skradziony powinien go od razu zabezpieczyc. A nie bedzie biegal do
    komisu, bo moze sie spóźnic, woli go miec na oku pod komendą. Ale nie martw
    sie w umowie kupna powinna byc zawarta klauzula , ze do trzech dni mozesz
    samochod oddac, i wtedy go sobie sprawdzasz, i tak radze kazdemu wpisac do
    umowy kupna samochodu. Nieraz wychodzi, ze cos w nim sie na drugi dzien
    ujawni i wtedy co??? Mozna oddac, w mysl KC

  • 3. Data: 2002-02-20 19:05:02
    Od: Jan Słupicki <j...@p...pl>

    Użytkownik "bob" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest skradziony powinien go od razu zabezpieczyc. A nie bedzie biegal do
    > komisu, bo moze sie spóźnic, woli go miec na oku pod komendą.

    Ja mogę po ludzku zrozumieć policjanta, który nie zamierza się
    wychylać. Nie zmienia to jednak absurdalności sytuacji:
    Policja boi się podjąć czynności sprawdzających bo nie daj Boże
    okaże się że wykryto przestępstwo i będzie kłopot :-).

    Dzięki za radę.

    --
    Jan Słupicki