    From: "KALKOL" <w...@G...PL>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kontrola poczty
    Date: Mon, 19 Jul 2004 19:20:57 +0200

    za
    http://dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID
    =/20040716/NEWS01/407160
    03

    Pocztowcy i oszuści ścigają się o abonament
    Także na Lubelszczyźnie Poczta Polska ściga tych, którzy nie płacą za
    używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych

    Urzędnicy pocztowi bez uprzedzenia pukają do prywatnych mieszkań.
    Sprawdzają, czy w domu jest radio albo telewizor i czy właściciel płaci
    abonament. Coraz częściej kontrolerów udają oszuści.

    .
    Kobieta podająca się za urzędniczkę poczty odwiedziła wczoraj lubliniankę
    Teofilę K. Starsza kobieta zaprosiła ją do mieszkania. - Spytała, czy
    oglądam telewizję. Potwierdziłam. Nie mogłam znaleźć książeczki
    abonamentowej, więc ta pani stwierdziła, że muszę zapłacić karę. Najlepiej
    teraz, bo będzie tylko 200 zł. Na poczcie policzą 500 zł - opowiada
    roztrzęsiona staruszka. - Nie miałam w domu ani grosza, nie zapłaciłam.
    Nie ulega wątpliwości, że do pani Teofili przyszła oszustka. Przestępcy nie
    przepuszczą żadnej okazji. Podszyć się pod pocztowca jest im łatwo, ponieważ
    kontrolujący opłaty abonamentowe pracują po cywilnemu.
    - Dlatego dokładnie należy sprawdzać legitymacje takich osób, zadzwonić na
    pocztę, a przede wszystkim nie wolno dawać im pieniędzy. Kontrolerzy mogą
    jedynie wystawić nakaz zapłaty, do uregulowania w okienku pocztowym - radzi
    Janusz Wójtowicz, rzecznik prasowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.

    teraz moje pytanie czy taki kontroler ma prawo wejść bez nakazu
    prokuratorskiego do mieszkania?