  • 31. Data: 2010-09-18 15:26:03
    Temat: Re: Kontrola UKS
    Od: "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl>

    In news:6ff359fb-dad5-4b2a-9c06-4bbe0d859ef7@r10g2000vb
    c.googlegroups.com,
    *BK* <b...@g...com> typed:

    > Grzywna. Inspektor UKS ma uprawnienia do legitymowania kazdego (glupie
    > to jest uprawnienie, ale jest) - nieznajomosc prawa szkodzi, nie
    > mozesz sie na nia powolac. Nie zmienia tez nic, ze nie podaly podstawy
    > prawnej swojego uprawnienia.

    Zastaniawiam sie czy nie zmienic zeznania i przyznac sie do winy oraz
    wymierzenia dobrowolnej kary.
    Ale kara moze byc z widelek 1 do 5000zl.
    'Co nam grozi"
    http://www.wiadomosci24.pl/artykul/obywatelu_wylegit
    ymuj_sie_8211_czy_warto_odmawiac_16236.html

    Oskarzony jestem z Art. 65. § 1 Kodeksu Wykroczen
    http://karne.pl/wykroczenia.html

    Funkcjonariusze zawsze musza wskazac równiez podstawe prawna oraz przyczyne
    podjecia czynnosci sluzbowej
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/319871,kto_i_k
    iedy_moze_nas_legitymowac_w_miejscach_publicznych.ht
    ml

    "maja obowiazek respektowania godnosci ludzkiej oraz przestrzegania i
    ochrony praw czlowieka"

    Uprawnienia obywatela
    To wszystko nie oznacza jednak, ze policjant moze legitymowac kazdego, kto
    mu sie nawinie. Prawo mówi wyraznie, ze legitymowanie moze odbywac wylacznie
    w trakcie wykonywania czynnosci sluzbowych. Musi zatem istniec powód zadania
    od nas dowodu tozsamosci. Zwrócmy takze uwage na fragment wypowiedzi
    rzecznika, w którym mówi on o obowiazku podawania przez policjantów podstawy
    prawnej zadania dokumentów.

    Dodatkowo, art. 14 ust. 3 ustawy o policji stanowi, ze w toku wykonywania
    czynnosci sluzbowych policjanci "maja obowiazek respektowania godnosci
    ludzkiej oraz przestrzegania i ochrony praw czlowieka." Wszyscy zdajemy
    sobie sprawe z ogólnosci tego zapisu i szerokich (lub - przeciwnie -
    zawezajacych) mozliwosci jego interpretacji, nie zmienia to jednak faktu, iz
    ma on na celu ochrone interesu zwyklego obywatela w zderzeniu z dzialaniem
    sluzb policyjnych

  • 32. Data: 2010-09-18 17:05:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > In news:i724s0$kte$1@mx1.internetia.pl,
    > *Ghost* <g...@e...pl> typed:

    > W tym sęk, że od tego roku nie musi mieć takiego upoważnienia.
    > "Kiedy nie otrzymasz zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli
    > podatkowej"
    > http://podatki.wieszjak.pl/podatnik-w-urzedzie/71459
    ,KONTROLA-PODATKOWA---nie-daj-sie-zaskoczyc-i-znaj-s
    woje-prawa.html

    Nie chodzi o zawiadomienie a o upowaznienie, na legitymacje moga kontrolowac
    tylko w bardzo wyjatkowych, wasko okreslonych sytuacjach. Ale nawet wtedy,
    musza dostarczyc upowaznienie, to trzech dni.

  • 33. Data: 2010-09-18 18:02:33
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-09-18 17:05, mi pisze:

    > Pozwolę sobie zauważyć, że adwokaci w II PRL nie są od pomagania czy
    > przygotowania na "coś poważnejszego". Są od trzymania monopolu,
    > pielęgnowania brdur o swojej etyce i od dojenia swoich mocodawców. Tak
    > więc w większości wypadków zapłacisz za nic. Za przyjście adwokaciny,
    > jego ziewnięcia i zadanie kilku naprawdę infantylnych pytań. W skrajnym
    > przypadku może nawet zaszkodzić.

    Ten zakuty łeb trollina, któremu odpowiadasz nie był chyba nigdy w
    sądzie i tak sobie tylko klepie w klawiaturę, aby tylko coś
    napisać-zaistnieć.

    --
    animka

  • 34. Data: 2010-09-18 18:34:44
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 18-09-2010 o 13:01:33 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Nie za bycie pyskatym a za odmowę okazania dokumentów.
    > Nie widzisz między tym żadnej różnicy ?

    Za odmowe okazania dokumentow bez podania podstawy prawnej.
    Widzisz roznice?
    Urzednik jest od tego aby na zadanie potrafil wskazac podstawe prawna
    swoich dzialan, a nie zeby czlowiek znal wszysktie ustawy wraz z
    rozporzadzeniami ministerialnymi. Co z oczywistych wzgledow jest nierealne.

    leon

  • 35. Data: 2010-09-18 19:37:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-18 20:34, Użytkownik leon napisał:

> [...]
    > swoich dzialan, a nie zeby czlowiek znal wszysktie ustawy wraz z
    > rozporzadzeniami ministerialnymi. Co z oczywistych wzgledow jest nierealne.

    Jak policjant prosi o dokumenty to podaje podstawę prawną ?
    Mam wrażenie że nie, ale fakt że o moje dokumenty to tylko
    drogówka chciała zobaczyć. :-)
    Ale jeśli nie mam racji to poproszę o padanie jaki przepis
    zobowiązuje osoby legitymujące do podania podstawy prawnej ?
    :-)

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2010-09-18 19:46:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-18 20:02, Użytkownik animka napisał:

> [...]

    Adwokat ma być jak ubezpieczenie, płacisz za nic do czasu
    aż wpadniesz w prawdziwe kłopoty i okazuje się że płacenie
    ubezpieczenia przez ileś lat zwróciło się poprzez jedno
    nieoczekiwane zdarzenie.

    > Ten zakuty łeb trollina, któremu odpowiadasz nie był chyba nigdy w
    > sądzie i tak sobie tylko klepie w klawiaturę, aby tylko coś
    > napisać-zaistnieć.

    Nerwy puszczają co znaczy że napisałem bolesną prawdę.

    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2010-09-18 20:29:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/18/2010 1:34 PM, leon wrote:

    > Za odmowe okazania dokumentow bez podania podstawy prawnej.

    a musi podać?

> [...]

    > swoich dzialan, a nie zeby czlowiek znal wszysktie ustawy wraz z
    > rozporzadzeniami ministerialnymi. Co z oczywistych wzgledow jest nierealne.

    ale potrafisz podać jakiś przepis, który go do tego zobowiązuje, prawda?

  • 38. Data: 2010-09-18 21:32:45
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 18-09-2010 o 22:29:56 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > a musi podać?

    Jak najbardziej. Wystarczy wziasc jakiegolwiek pismo urzedowe i tam widac,
    ze powoluja sie na konkretne paragrafy.
    Wystarczy tez sobie wyobrazic sytuacje, gdy przy wyjsciu ze sklepu
    blokuje mi droge babka i zada dajmy na to paragonu z kasy i dowodu
    osobistego. Dasz?
    Lepiej blokuja wejscia do hipermarketu i zaczynaja kazdego kontrolowac.

    > ale potrafisz podać jakiś przepis, który go do tego zobowiązuje, prawda?

    A potrafisz mi podac przepis, ktory mnie zobowiazuje do znajomosci calego
    prawa?

    leon

  • 39. Data: 2010-09-19 08:53:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-18 23:32, Użytkownik leon napisał:

    > A potrafisz mi podac przepis, ktory mnie zobowiazuje do znajomosci
    > calego prawa?

    Raczej takiego nie ma, tyle że nie ma też takiego który
    by zwalniał sprawcę z odpowiedzialności karnej z powodu
    nieznajomości jakiegoś przepisu.

    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2010-09-19 08:54:04
    Od: BK <b...@g...com>

    On 18 Wrz, 14:58, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > alez koszty zostana mu doliczone.

    zryczaltowane koszty w postepowaniu o wykroczenie? to chyba 10%
    grzywny... te "koszty" pokryja moze koszty doreczen, papieru i
    drukowania. Pracy kilku osob juz nie.