  • 11. Data: 2024-03-18 01:53:48
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-17, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    m/gmg/NZCM4MOOAVG3RMAHKSXCIVGF2M.jpg

    > Ja bym dziecku broni nie udostępniał przede wszystkim - nawet, gdyby nie
    > malował takich dziwnych rysunków.

    No ja również, ale w warunkach gdy ten 15latek miał ten dostep i zaczął
    tworzyć podobne rysunki / komentarze to raczej MZ wypadałoby mu te broń
    zabrać.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2024-03-18 01:56:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-17, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No chyba że na strzelnicy taktycznej - wtedy to godne, patriotyczne i
    > chwalebne;)

    Sam jak byłem zdaje się w wieku 9-13 to okazjonalnie strzelałem na
    strzelnicy z kbksu, więc podejrzewam, nie w tym problem :)

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2024-03-18 06:29:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sam jak byłem zdaje się w wieku 9-13 to okazjonalnie strzelałem na
    > strzelnicy z kbksu, więc podejrzewam, nie w tym problem :)

    Ja też strzelałem, młody też pewnie będzie strzelał. Tylko się odnoszę
    do niedawanie dziecku broni. Przecież z rysunkami czy bez może kogoś
    zastrzelić na strzelnicy.

    A ten ojciec to jak mu "udostępnił broń"?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-03-18 06:58:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-18, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ja też strzelałem, młody też pewnie będzie strzelał. Tylko się odnoszę
    > do niedawanie dziecku broni. Przecież z rysunkami czy bez może kogoś
    > zastrzelić na strzelnicy.
    >
    > A ten ojciec to jak mu "udostępnił broń"?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_High_School_sho
    oting

    A 9mm SIG Sauer SP 2022 semi-automatic handgun and at least two 15-round
    magazines were recovered from Crumbley at the time of his arrest, while
    a third magazine was found at the school. Bouchard said James Crumbley
    had purchased the gun under his own name from a local gun shop on Black
    Friday, four days prior to the shooting. Prosecutor Karen McDonald later
    said that Ethan Crumbley was with his father at the time of the purchase
    and that he posted about it on social media later that day. McDonald
    also said that Jennifer Crumbley referred to the gun as Ethan's "new
    Christmas present" in a social media post.

    Wygląda, że akcja z rysunkiem miała miejsce juz po zakupie broni.

    Upon their arrival, Crumbley's parents were shown the drawing - which
    Crumbley had scribbled over by that point in an attempt to conceal its
    contents - and instructed to seek counseling for their son within 48
    hours; otherwise, the school would call child protective services. They
    "resisted the idea" of Crumbley leaving to go home at the time and did
    not inform school officials that they had recently purchased a gun for
    him. He was returned to class that same morning, as he had no prior
    disciplinary issues.[19][70] According to McDonald, at the time of that
    meeting, Crumbley had already placed the weapon he was to use in the
    shooting somewhere on the school grounds.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2024-03-18 16:01:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ja również, ale w warunkach gdy ten 15latek miał ten dostep i zaczął
    > tworzyć podobne rysunki / komentarze to raczej MZ wypadałoby mu te broń
    > zabrać.

    Oczywiście teraz pewnie większość powie, ze to było oczywiste, ale ja
    się tak zastanawiam. Nie wiem, czy malowanie rysunków przedstawiających
    sceny z zabójstw musi od razu wzbudzać podejrzenie, że artysta ma zamiar
    kogoś zamordować. Mnie by bardziej niepokoiły jakieś szkice bomb,
    obliczenia krzywej balistycznej - ale rysunek miejsca zbrodni? Może
    sobie zobrazował jakiś kryminał. Ale podkreślam, ze nie widzę głębszego
    sensu udostępniania broni dziecku. Co innego na strzelnicy. Znam sporo
    osób strzelających od bardzo małego, bo rodzice, dziadkowie itp się tym
    zajmowali.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 16. Data: 2024-03-18 16:36:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ale podkreślam, ze nie widzę głębszego
    > sensu udostępniania broni dziecku. Co innego na strzelnicy.

    LOL

    A jaki głębszy sens ma udostępnianie dziecku broni na strzelnicy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 17. Data: 2024-03-18 16:50:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 16:36, Kviat pisze:
    > LOL
    > A jaki głębszy sens ma udostępnianie dziecku broni na strzelnicy?

    W sumie może rzucać pociskami do tarczy. Faktycznie. Że nie tylko ja na
    to wpadłem, ale nawet nie widziałem nikogo innego, kto by tak robił.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 18. Data: 2024-03-18 17:14:32
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > W sumie może rzucać pociskami do tarczy. Faktycznie. Że nie tylko ja na
    > to wpadłem, ale nawet nie widziałem nikogo innego, kto by tak robił.

    Znowu chciałeś błysnąć dowcipem i znowu ci nie wyszło.

    Do rzeczy: jaki głębszy sens ma udostępnianie dziecku broni na strzelnicy?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 19. Data: 2024-03-18 18:57:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 18 Mar 2024 17:14:32 +0100, Kviat wrote:

    > Znowu chciałeś błysnąć dowcipem i znowu ci nie wyszło.
    >
    > Do rzeczy: jaki głębszy sens ma udostępnianie dziecku broni na strzelnicy?

    Dziecku na strzelnicy udostępnia sie bron w celu strzelania.
    Do tarczy.

    Natomiast tutaj ... co stan, to inne przepisy, nikogo w USA nie dziwi
    szafka z bronią w domu, czasem zamknięta na klucz, czasem
    symbolicznie.
    Albo dziecko, które ma licencje myśliwską i "własną" broń.

    Ale być może w Michigan (?) czy nawet w Detroit są bardziej
    rygorystyczne przepisy.

    No cóż - USA - kraj wielkich możliwości, każdego można oskarzyć o
    cokolwiek, każdego mogą przysięgli skazać lub uniewinnić,
    skazany może apelować ... o ile go stać.

    P.S. Dwa lata zajęło prokuraturze oskarżenie rodziców.
    Zbierali dowody, czy musiał sie prokurator zmienić?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Oxford_High_School_sho
    oting
    no i sam nie wiem - dwa lata w areszcie? Czy to po amerykańsku?

    P.S.2 Dwa procesy? Ojciec osobno, matka osobno?
    https://www.rp.pl/prawo-karne/art39733331-rozpoczal-
    sie-proces-matki-chlopca-ktory-dokonal-masakry-w-szk
    ole

    P.S.3 Mieszkali w Detroit, czy obok?
    Detroit jako miasto dawno zbankrutowało, i ponoć nie jest przyjemnym
    miejscem do życia. Za dużo czarnych :-)

    J.

  • 20. Data: 2024-03-18 20:20:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > also said that Jennifer Crumbley referred to the gun as Ethan's "new
    > Christmas present" in a social media post.

    W sumie to prokurator niech stan pozywa, że nastolatkom nie wolno pić i
    ruchać za to mogą kupić na legalu półautamaty i zaciągać się do woja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!