  • 91. Data: 2024-03-22 00:47:47
    Temat: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-03-21, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > Może dlatego, bo akcja "strzelnica w każdym mieście" na szczęście się
    > nie udała.
    > Między innymi.

    A wiemy dlaczego sie nie udała?

    > Ciekawe, że zarzucasz mi czarnowidztwo akurat w tym przypadku, a
    > pamiętam jeszcze całkiem niedawne dyskusje o tym, co odpierdolił pis, co
    > jeszcze może odpierdolić i deklaracje piszących, że spodziewają się
    > wszystkiego najgorszego i nie ma takiej granicy, której nie mogli by
    > przekroczyć. Jakie to towarzystwo ten cały pis i z jakimi środowiskami
    > pis się miział nie jest żadną tajemnicą.
    > Jeżeli to nie było czarnowidztwo...
    > Było uzasadnione, czy nie? A skoro pis przegrał wybory, to może było
    > niepotrzebne i nieuzasadnione dramatyzowanie?

    Trudno to ocenić prawdę mówiąc. Niszczenie przez pis prawa, tu pewnie
    każde czarnowidztwo byłoby uzasadnione, przynajmniej w momencie gdy
    dochodzili do władzy. Czy ten chory ekosystem, który stworzyli
    doprowadziłby w końcu do powszechnego dostępu do broni? Wydaje mi się,
    że nie, bo ich retoryka ma charakter wyborczy. To są wyrachowani cynicy.
    Oni nie chcą być identyfikowani z nacjonalistyczną prawicą bo to odcina
    ich od koryta. Pis szuka złotego środka by nadal korzystać z
    przywilejów, w tym członka UE i manipulować elektoratem o inklinacjach
    nacjonalistyczych.

    W każdym razie, tak jak napisałem w odpowiedzi dla JF, wydaje mi się, że
    lekarstwo na takie środowiska to nie są coraz wieksze restrykcje.

    > Zmierzam do tego, że stan "bo nic takiego w Polsce się
    > nie dzieje" może się zmienić, a granica tej zmiany wcale nie leży aż tak
    > daleko jak się wydaje.

    Pytanie jest takie, czy te strzelnice są rzeczywieście jakimś ośrodkiem
    indoktrynacji jak to sugerujesz.

    --
    Marcin

  • 92. Data: 2024-03-22 06:15:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pytanie jest takie, czy te strzelnice są rzeczywieście jakimś ośrodkiem
    > indoktrynacji jak to sugerujesz.

    Raczej to sobie wymyślił, tym bardziej że przecież na te strzelnice nie
    chodzi bo się nimi brzydzi, więc skąd miałby wiedzieć? Moim zdaniem to
    niezbyt lotne towarzystwo - raczej w dużej mierze nowobogaccy niż
    prawaki. Mamy jednego strzelca i "kierownika strzelnicy" Prawakiem
    raczej on nie jest. Nowobogackim zresztą też nie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 93. Data: 2024-03-22 06:18:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Prawda MZ jest gdzies po środku. Te strzelnice są potrzebne do
    > strzelania i zabawy z bronią, nie samej koncepcji. Te wszystkie ruchy
    > nacjonalistyczne bazują MZ w bardzo istotnym stopniu na kompleksach i
    > zabawa z bronią jest jakąś kompensacją tych kompleksów.

    Skąd w ogóle pomysł, że przeciętny uczestnik bitwy pod empikiem chodzi
    na strzelnicę?

    > Nie temat na tę grupe, ale mocno zastanawia mnie tegotygniowa, bardzo
    > intensywna narracja w prasie o mozliwym ataku rosji na NATO i to w ciagu
    > najbliższych paru lat. Łańcuchowy efekt medialny nosnym tematem, czy
    > ktoś próbuje coś ugrać?

    Raczej nie przypadkiem. Politycy i zbrojeniówka?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 94. Data: 2024-03-22 06:23:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tez mi się wydaje, że bywały. Ja z kbksu strzelałem na strzelnicy tzw.
    > przyzakładowej. Teraz pewnie trudniej m.in. dlatego, ze trudniej
    > zabezpieczyć zgodnie z przepisami.

    I tak i nie. Zamkniętą strzelnicę to rzeczywiście ciężko. Ale otwartą
    terenową - w zasadzie wystarczy napisać w regulaminie że zabrania się
    pociskom wylatywania poza teren i już. Raczej w tym widzę patologię niż
    samym strzelaniu. Ale czy to prawicowa patologia? Nie wiem - trzeba by
    sprawdzić z kiedy jest rozprządzenie - zapewne starsze niż dwie kadencje
    pisu. Wydaje mi się że ponad partyjna, więc moje zdanie jest takie że to
    nie prawacy a raczej "nowobogaccy" i myśliwi to lobbowali i to w
    okolicach lat 90. Może Robert coś wie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2024-03-22 09:51:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 23:47:47 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > A wiemy dlaczego sie nie udała?

    Jaskółki cwierkają, ze PiS postawił wysokie wymagania.
    Długość 200 czy 100m, zabezpieczenia - i cena rośnie, miejsca nie ma
    ..

    Hi hi - był taki rysunek satyryczny:
    -rok 1900 - farmer do żony - nic się nie martw, Johny wziął do szkoły
    strzelbę,
    -rok 2000 - żona do męża - o Boże, Johny wziął do szkoły strzelbę ..

    J.

  • 96. Data: 2024-03-22 09:54:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 23:31:55 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    15548,szkoly-beda-uczyc-dzieci-strzelac-sprawa-jest-
    kontrowersyjna.html

    > Tez mi się wydaje, że bywały. Ja z kbksu strzelałem na strzelnicy tzw.
    > przyzakładowej. Teraz pewnie trudniej m.in. dlatego, ze trudniej
    > zabezpieczyć zgodnie z przepisami.

    Nie ma już starych zakładów, nie ma komórki OC, nie ma tamtej
    strzelnicy.

    Ale zakładam, ze jak szkoła miała na stanie kbks, to kiedys nie niego
    strzelano. Gdzie? Na boisku?

    J.

  • 97. Data: 2024-03-22 10:17:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Mar 2024 23:30:00 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Prawda MZ jest gdzies po środku. Te strzelnice są potrzebne do
    > strzelania i zabawy z bronią, nie samej koncepcji. Te wszystkie ruchy
    > nacjonalistyczne bazują MZ w bardzo istotnym stopniu na kompleksach i
    > zabawa z bronią jest jakąś kompensacją tych kompleksów. Są środowiska z
    > różnymi deficytami (zasobność, edukacja) gdzie dużo łatwiej być
    > nacjonalistą z gębą pełną Polski Walczącej, fałszywego patriotyzmu i
    > podobnych, niż odnaleźć się jako równorzędny partner w liberalnym
    > społeczeństwie europejskim.

    Szczególnie jak się jezyka obcego nie zna.

    Z grubsza popieram tezę - cos tych młodych ciągnie do "narodowców",
    ale jakos tak najwięcej w Białystoku i okolicy. A przecież dzis trudno
    żyda zobaczyć. Ale może oni dostrzegają tych ukrytych.

    We Wroclawiu czasem organizowali jakies manifestacje - przychodziło
    kilkaset osób. I mamy w mieście dwie szkoły żydowskie - nie słyszałem
    o jakiś atakach, albo mają dobrą ochronę, albo miejscowi narodowcy
    mało aktywni :-)

    > Pis, nie mówiąc juz o skrajnie
    > nacjonalistycznych frakcjac,h jedzie właśnie na takich kompleksach, bo to
    > daje tym zmariginalizowanym przez liberałów grupom poczucie własnej
    > wartości, a tej każdy potrzebuje.

    Niewątpliwie - jak się przez lata lekceważyło "Polskę B", to się potem
    Polska B na jednych obraziła, a drugich lubiła.

    Ale ten związek PiS ze środowiskami jest IMO taki sobie - raz ich
    lubią, za rok nasyłają zomo ... jak to się fachowo mówi - traktują ich
    instrumentalnie ?

    W każdym bądz razie - na ten wielki marsz w Warszawie nie tylko
    zajadli narodowcy chodzą.

    > Z tym, że w wariancie skrajnym, o którym tu dyskutujemy, cały czas jest
    > to MZ margines, a kontrola tego marginesu powinna się odbywać przez
    > edukacje i właśnie brak marginalizacji np. ekonomicznej części
    > społeczeństwa, nie przez zakaz publicznych strzelnic (bo w końcu możemy
    > i pójść tak daleko).

    No i dla tych "dołów" PiS cos zrobił - podniósł pensje minimalne, więc
    ich wypłaty, wprowadził 500+ i troche "przymusowych" pracowników
    odpadło, a reszcie trzeba więcej płacic, itp.

    > Dlatego wysiłek powinien iść w edukacje, mądrą inżynierię społeczną, nie
    > zakazy. Zakazac łatwo, ale zakaz to wyłącznie leczenie objawowe.

    Taa ... ale ciągle myślisz kategorią "głupie społeczeństwo i mądra
    władza, która nim steruje". A tu demokrację mamy :-)

> [...]
    > intensywna narracja w prasie o mozliwym ataku rosji na NATO i to w ciagu
    > najbliższych paru lat. Łańcuchowy efekt medialny nosnym tematem, czy

    Być może, ale jak miał by to zrobić? Opłacic wielu dziennikarzy?
    Może jakis owczy pęd wsród pismaków?

    Hm, ale tak myśląc, kto miałby z tego zysk ... Rosja?
    Jak im się uda wprowadzic strach w społeczeństwie, to może sie odbije
    w kolejnych wyborach.
    I tu być może wystarczą jakies grupy botów, influencerzy, czy
    "kontrolowany przeciek" - aby dziennikarze zaczęli powtarzać.

    Z drugiej strony - Macron mowi o możliwosci wysłania żołnierzy,
    a Rosja w zasadzie nie ma jak zaatakować NATO konwencjonalnie,
    musiałby to być zmasowany atak atomowy.
    Pamietać - nie drażnic niedźwiedzia ..

    J.

  • 98. Data: 2024-03-22 10:38:57
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 20.03.2024 o 19:22, J.F pisze:

    > A tu niestety - doświadczenie uczy, ze bez zezwolen cięzkich,
    > to przestępcy będą mieć bron ...

    No przecież ... przestępca nie potrzebuje zezwolenia by broń mieć.

  • 99. Data: 2024-03-22 12:21:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.03.2024 o 10:01, J.F pisze:

    > Strzelnica sie nie udała, bo zaczęli mnożyc wymogi.
    > Sami sobie ten pomysł ukatrupili.
    >
    > Ale strzelnica to nie dostęp do broni, chyba ze przy okazji
    > ktoś się dowie, jak kupić legalnie ...

    Akurat to jest dostęp do broni tyle, że nie powszechny. Korzystanie ze
    strzelnicy może mieć różny cel. Różne przypadki są. Pewnie zdarzają się
    tacy, co do końca życia będą ze strzelnicy korzystać i poza niej broni
    nie użyją. Ale na pewno nie wszyscy tak chcą funkcjonować.

  • 100. Data: 2024-03-22 12:31:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Mar 2024 06:18:26 +0100, Shrek wrote:

    > Skąd w ogóle pomysł, że przeciętny uczestnik bitwy pod empikiem chodzi
    > na strzelnicę?

    No ale jakby zajęcia na strzelnicy były w programie szkolnym ...
    to może by się potem umawiali pod empikiem ?

    Strzelnic róznych troche w kraju mamy ... tylu sportowców-amatorów
    jest?

    > Raczej nie przypadkiem. Politycy i zbrojeniówka?

    Jest to jakis trop, ale przeciez mogli od 2 lat tak straszyć.

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/ne
    ws-kreml-jestesmy-w-stanie-wojny-z-ukraina,nId,74060
    65#crp_state=1

    "Jesteśmy w stanie wojny z Ukrainą" - powiedział Dmitrij Pieskow.
    Rzecznik Kremla uważa, że przez ingerencję Zachodu "specjalna operacja
    wojskowa na Ukrainie przekształciła się w wojnę". To drugi przypadek,
    gdy polityk używa takich słów komentując agresję na kraj sąsiada.

    Juz nie specoperacja.
    Aczkolwiek poniekąd ma racje - bez zachodniej "ingerencji" to nie
    wiadomo ile by Ukraina wytrzymała i gdzie byłby dziś front.

    J.