eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoKonsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy. › Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców zabójcy.
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Konsekwencje strzelaniny w Oxford High School (US) dla rodziców
    zabójcy.
    Date: Fri, 22 Mar 2024 10:17:52 +0100
    <ut9kvl$7vh$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ut9n1a$882l$1@dont-email.me>
    <utaamg$473$1$Shrek@news.chmurka.net> <utc9oe$ssb0$1@dont-email.me>
    <utccga$s2n$1$Shrek@news.chmurka.net> <utcguj$uhtq$1@dont-email.me>
    <utcitu$mt$3$Shrek@news.chmurka.net> <utd8b7$13mp1$1@dont-email.me>
    <oDqKN.69374$bIG8.41388@fx04.ams1> <ute1gq$1c09o$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <Yp3LN.79266$I2y9.778@fx03.ams1>

    On Thu, 21 Mar 2024 23:30:00 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Prawda MZ jest gdzies po środku. Te strzelnice są potrzebne do
    > strzelania i zabawy z bronią, nie samej koncepcji. Te wszystkie ruchy
    > nacjonalistyczne bazują MZ w bardzo istotnym stopniu na kompleksach i
    > zabawa z bronią jest jakąś kompensacją tych kompleksów. Są środowiska z
    > różnymi deficytami (zasobność, edukacja) gdzie dużo łatwiej być
    > nacjonalistą z gębą pełną Polski Walczącej, fałszywego patriotyzmu i
    > podobnych, niż odnaleźć się jako równorzędny partner w liberalnym
    > społeczeństwie europejskim.

    Szczególnie jak się jezyka obcego nie zna.

    Z grubsza popieram tezę - cos tych młodych ciągnie do "narodowców",
    ale jakos tak najwięcej w Białystoku i okolicy. A przecież dzis trudno
    żyda zobaczyć. Ale może oni dostrzegają tych ukrytych.

    We Wroclawiu czasem organizowali jakies manifestacje - przychodziło
    kilkaset osób. I mamy w mieście dwie szkoły żydowskie - nie słyszałem
    o jakiś atakach, albo mają dobrą ochronę, albo miejscowi narodowcy
    mało aktywni :-)

    > Pis, nie mówiąc juz o skrajnie
    > nacjonalistycznych frakcjac,h jedzie właśnie na takich kompleksach, bo to
    > daje tym zmariginalizowanym przez liberałów grupom poczucie własnej
    > wartości, a tej każdy potrzebuje.

    Niewątpliwie - jak się przez lata lekceważyło "Polskę B", to się potem
    Polska B na jednych obraziła, a drugich lubiła.

    Ale ten związek PiS ze środowiskami jest IMO taki sobie - raz ich
    lubią, za rok nasyłają zomo ... jak to się fachowo mówi - traktują ich
    instrumentalnie ?

    W każdym bądz razie - na ten wielki marsz w Warszawie nie tylko
    zajadli narodowcy chodzą.

    > Z tym, że w wariancie skrajnym, o którym tu dyskutujemy, cały czas jest
    > to MZ margines, a kontrola tego marginesu powinna się odbywać przez
    > edukacje i właśnie brak marginalizacji np. ekonomicznej części
    > społeczeństwa, nie przez zakaz publicznych strzelnic (bo w końcu możemy
    > i pójść tak daleko).

    No i dla tych "dołów" PiS cos zrobił - podniósł pensje minimalne, więc
    ich wypłaty, wprowadził 500+ i troche "przymusowych" pracowników
    odpadło, a reszcie trzeba więcej płacic, itp.

    > Dlatego wysiłek powinien iść w edukacje, mądrą inżynierię społeczną, nie
    > zakazy. Zakazac łatwo, ale zakaz to wyłącznie leczenie objawowe.

    Taa ... ale ciągle myślisz kategorią "głupie społeczeństwo i mądra
    władza, która nim steruje". A tu demokrację mamy :-)

    > Nie temat na tę grupe, ale mocno zastanawia mnie tegotygniowa, bardzo
    > intensywna narracja w prasie o mozliwym ataku rosji na NATO i to w ciagu
    > najbliższych paru lat. Łańcuchowy efekt medialny nosnym tematem, czy
    > ktoś próbuje coś ugrać?

    Być może, ale jak miał by to zrobić? Opłacic wielu dziennikarzy?
    Może jakis owczy pęd wsród pismaków?

    Hm, ale tak myśląc, kto miałby z tego zysk ... Rosja?
    Jak im się uda wprowadzic strach w społeczeństwie, to może sie odbije
    w kolejnych wyborach.
    I tu być może wystarczą jakies grupy botów, influencerzy, czy
    "kontrolowany przeciek" - aby dziennikarze zaczęli powtarzać.

    Z drugiej strony - Macron mowi o możliwosci wysłania żołnierzy,
    a Rosja w zasadzie nie ma jak zaatakować NATO konwencjonalnie,
    musiałby to być zmasowany atak atomowy.
    Pamietać - nie drażnic niedźwiedzia ..

    J.