  • 11. Data: 2002-07-10 18:38:59
    Temat: Re: Konkurencja dla byłego pracodawcy
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    >W kp jest o tym mimo wszystko mowa. Pracodawca może zażyczyć
    sobie,
    >abyś po rozwiązaniu z nim umowy o pracę nie pracował u
    konkurencji,
    >ale wtedy musi wypłacić Ci odszkodowanie, którego wysokość nie
    może
    >być mniejsze niż 25% ostatniego wynagrodzenia (vide kp art.
    101).
    >Jeśli tego nie robi, nie ma praw do żadnych roszczeń wobec
    Ciebie
    >(chyba, że może zacząłeś swoją konkurencyjną działalność przed
    >ustaniem stosunku pracy).

    czy mozna odmowic podpisania takiego zakazu konkurencji, chodzi o
    zakaz konkurencji po zakonczeniu pracy? w jakich sytuacjach wolno
    a w jakich nie wolno odmowic?

  • 12. Data: 2002-07-10 23:13:54
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Wed, 10 Jul 2002 20:38:59 +0200, "Piotr" <p...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    >czy mozna odmowic podpisania takiego zakazu konkurencji, chodzi o
    >zakaz konkurencji po zakonczeniu pracy? w jakich sytuacjach wolno
    >a w jakich nie wolno odmowic?

    Pewnie, że można, nie podpisujesz umowy o pracę i już :) Tylko czy aby
    Ci się to kalkuluje...

    Zbędny kodeks pracy akurat tutaj właściwie chroni prawa pracodawcy i
    pracownika.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 13. Data: 2002-07-11 09:26:16
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 10 Jul 2002 09:40:46 +0200), "Daniel /Dan/
    Sniegon" <d...@p...pl> był(a) napisał(a):

    >IMHO to tylko zalezy co miales w umowie o prace zapisane - jezeli nie masz
    >zakazu "na prace w konkurencji" to sie nie masz co zastanawiac.

    Jeśli masz zapis, to też nie ma on znaczenia poza psychologicznym.
    Jeżeli pracodawca wymaga zakazu pracy dla konkurencji po ustaniu umowy
    o pracę, musi przez ten okres wypłacać wynagrodzenie w wysokości,
    której teraz nie podam, ale skoro nie wypłaca, to sprawa czysta.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-07-11 09:29:00
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 10 Jul 2002 17:26:37 +0200), Krzysztof
    Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl> był(a) napisał(a):

    >Tak, na odwrót, pracodawca wypłaca 25% a pracownik nic nie może
    >zrobić. Ale tak rzecze kp, a jak jest w praktyce, nie mam pojęcia.
    >W umowie o pracę, pracownik może wynegocjować większą kwotę
    >odszkodowania, niż owe 25%, pracodawca nie może jednak zaniżyć tego
    >poniżej tych 25%. Pracodawca w każdej chwili może zrezygnować z
    >wypłaty odszkodowania, ale wtedy - oczywiście - nie ma już mowy o
    >zakazie konkurencji.

    No wiec właśnie, bo z Twojej wypowiedzi nie wynikało, że on te 25%
    wypłaca cyklicznie!

  • 15. Data: 2002-07-11 21:38:39
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    >Pewnie, że można, nie podpisujesz umowy o pracę i już :) Tylko
    czy aby
    >Ci się to kalkuluje...

    ok, ale co w sytuacji, gdy pracujesz 3 lata i dopiero wowczas
    pracodawca cos takiego ci podsuwa?

  • 16. Data: 2002-07-12 00:44:32
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Thu, 11 Jul 2002 23:38:39 +0200, "Piotr" <p...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    >ok, ale co w sytuacji, gdy pracujesz 3 lata i dopiero wowczas
    >pracodawca cos takiego ci podsuwa?

    1. Nie podpisujesz aneksu do umowy o pracę, jeśli tego nie chcesz
    (teoretycznie pracodawca nie może zwolnić Cię z tego powodu, że
    nie życzysz sobie zmian w umowie o pracę).
    2. Pracodawca jak i pracownik nadal mają zagwarantowane prawa
    wynikające z KP.

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 17. Data: 2002-07-12 16:32:08
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    że
    > nie życzysz sobie zmian w umowie o pracę).
    >2. Pracodawca jak i pracownik nadal mają zagwarantowane prawa

    jestes pewien?

    z tego co wiem umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku
    pracy nie jest zwyklym aneksem, tylko osobna umowa?

  • 18. Data: 2002-07-12 21:37:04
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Fri, 12 Jul 2002 18:32:08 +0200, "Piotr" <p...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    >jestes pewien?
    >
    >z tego co wiem umowa o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku
    >pracy nie jest zwyklym aneksem, tylko osobna umowa?

    Po ustaniu? Myślałem, że chodzi o sytuację, kiedy nadal jest się
    zatrudnionym u pracodawcy :) Po ustaniu stosunku pracy, jak piszesz,
    nie wiem czy w ogóle pracownikowi zależałoby na podpisywaniu
    jakiejkowliek umowy o zakazie konkurencji, bo niby jaki miałby w tym
    interes? :)

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 19. Data: 2002-07-14 20:53:33
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >nie wiem czy w ogóle pracownikowi zależałoby na podpisywaniu
    >jakiejkowliek umowy o zakazie konkurencji, bo niby jaki miałby w

    ja pytam o konkretna porade!

    bo niestety takie sytuacje sie zdarzaja...

  • 20. Data: 2002-07-15 14:22:56
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Krzysztof Krajewski oznajmił::

    > 1. Nie podpisujesz aneksu do umowy o pracę, jeśli tego nie chcesz
    > (teoretycznie pracodawca nie może zwolnić Cię z tego powodu, że
    > nie życzysz sobie zmian w umowie o pracę).

    1. to nie jest aneks tylko osobna umowa, nawet jeśli est spisana na tej
    samej kartce papieru co umowa o pracę
    2. Ciupa S.W. artykuł M.Prawn. 1998/4/164 - t.3
    Umowa o zakazie konkurencji w Kodeksie pracy.
    "Odmawiając zawarcia umowy [o zakazie konkurencji] pracownik musi
    jednak liczyć się, iż odmowa taka może być podstawą uzasadniającą
    dokonanie wypowiedzenia umowy o pracę. "
    3. Art. 42. § 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się
    odpowiednio do wypowiedzenia wynikających z umowy warunków pracy i
    płacy.
    § 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane,
    jeżeli pracownikowi zaproponowano na piśmie nowe warunki.
    § 3. W razie odmowy przyjęcia przez pracownika zaproponowanych
    warunków pracy lub płacy, umowa o pracę rozwiązuje się z upływem
    okresu dokonanego wypowiedzenia.(...)

    pozdrufka