  • 1. Data: 2004-02-07 19:59:24
    Temat: Konkurencja ?
    Od: "Wacek" <W...@p...onet.pl>

    W ramach działalności gospodarczej zawarłem umowę z pewną hurtownią na
    sprzedaż jej artykułów kosmetycznych. Gdy rozwinąłem skrzydła i zdobyłem
    stałych klientów hurtownia zerwała ze mną umowę.
    Po wszystkim doczytałem się w umowie, że nie wolno mi przez okres dwóch lat
    po rozwiązaniu umowy zajmować się podobną sprzedażą. Czy taki zapis jest
    wiążący po rozwiązaniu umowy? Wolałbym zajmować się tym, co robiłem
    dotychczas - na własny rachunek, niż zaczynać wszystko od nowa w nowej
    branży.
    Będę wdzięczny za opinie.

  • 2. Data: 2004-02-07 23:15:19
    Temat: Re: Konkurencja ?
    Od: Filip K <k...@w...pl>

    Użytkownik Wacek napisał:

    > Po wszystkim doczytałem się w umowie, że nie wolno mi przez okres dwóch lat
    > po rozwiązaniu umowy zajmować się podobną sprzedażą. Czy taki zapis jest
    > wiążący po rozwiązaniu umowy?
    Tamta firma poczynia praktyki ograniczajace konkurencje. Dla mnie to
    jest bezprawie, takie czyny sa zabronione. Mozesz to zglosic do Prezesa
    Urzedu Ochrony Konkurencji I Konsumentow, ktory moze w drodze decyzji
    uznac dana praktyke za ograniczajaca konkurencje i nakazac jej zaniechania.
    Sprobuj znalezc cos w ustawie o przeciwdzialaniu praktykom monopolistycznym.

    Filip - gg: 11062
    @ - Przy odpowiadaniu na maila usun 1937

  • 3. Data: 2004-02-08 09:42:48
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Po wszystkim doczytałem się w umowie, że nie wolno mi przez okres dwóch lat
    > po rozwiązaniu umowy zajmować się podobną sprzedażą. Czy taki zapis jest

    Polscy przedsiębiorcy są naprawdę dziwni: czytają umowy dopiero po ich
    rozwiązaniu...

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2004-02-08 12:08:15
    Od: "Piter" <p...@a...pl>

    jeżeli umowa którą zawarłeś była umową agencji, to z tytułu dochodów
    czerpanych przez hurtownię w zwiążku z pozyskanymi przez ciebie klientami
    przysługuje ci prowizja, jaką otrzymywałeś wcześniej. Jeżeli natomiast była
    to inna umowa to delikatnie mówiąc zrobili cię w konia.
    piotr

  • 5. Data: 2004-02-08 13:30:09
    Od: Monika<j...@o...pl>

    ja miałam podobną sytuację.Miałam podpisaną umowę o współpracy z
    firmą pośredniczącą, polegającą na pozyskiwaniu sklepów chcących
    zawrzeć umowy kredytowe /czyli sprzedaż ratalna/,i tak samo ze mną
    zrobili ,gdy podpisałam umowy z 50 sklepami i zaczęły spływać wnioski
    kredytowe, to mi wypowiedzieli umowę z okresem trzymiesięcznym bez
    podania przyczyny.Adwokat napisał do nich pismo, że należy mi się
    prowizja na podstawie KODEKSU CYWILNEGO /ujął to jako umowę
    agencyjną, pomimo ,że była to umowa o współpracy i dostałam od
    firmy świadczenie wyrównawcze za okres 12-miesięcy kwotę 20 000zł

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-02-08 22:07:40
    Od: "Wacek" <W...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip K" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    zaniechania.
    > Sprobuj znalezc cos w ustawie o przeciwdzialaniu praktykom

    Wielkie dzięki za sugestie !!!
    Najlepsze jest to, że w umowie jest zastrzeżone nie tylko, że po rozwiązaniu
    nie mogę prowadzić sprzedaży w dotychczasowej sieci, ale wogóle nigdzie w
    branży kosmetyków. Na dodatek okreslono karę umowną w wysokości 30 tys. zł
    oraz po 100 za każdy dzień działalności "konkurencyjnej".
    Może spróbować zdobyć nowych klientów?
    Jakie mogę ponieść konsekwencje?

    Wacław.

  • 7. Data: 2004-02-09 00:55:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004 23:07:40 +0100, "Wacek" <W...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >branży kosmetyków. Na dodatek okreslono karę umowną w wysokości 30 tys. zł
    >oraz po 100 za każdy dzień działalności "konkurencyjnej".

    Najlepsze jest to, ze pod ta umowa podpisaly sie dwie strony...

    WAM
    --
    Poszukuje firmy wyzbywajacej sie sprzetu komputerowego.
    Chodzi o sprzet jeszcze w miare sprawny.

  • 8. Data: 2004-02-09 16:28:06
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Wacek wrote:

> [...]
    > jest wiążący po rozwiązaniu umowy? Wolałbym zajmować się tym, co robiłem
    > dotychczas - na własny rachunek, niż zaczynać wszystko od nowa w nowej

    Prosze dokladnie sprawdzic, bo moze jeszcze sie czegos pan w tej umowie
    doczyta.
    N.P czy owo "rozwiazanie" dotyczy "zerwania" umowy przez tamta strone.

    Poza tym o tym czy umowa jest ajencyjna swiadczy nie tytul, a tresc.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-02-10 00:06:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, Liwiusz wrote:

    >+ > Po wszystkim doczytałem się w umowie, [...]
    >+ Polscy przedsiębiorcy są naprawdę dziwni: czytają umowy dopiero po ich
    >+ rozwiązaniu...

    Sądząc z postów na grupie to od średniej jakoś nie odbiegają :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-02-10 00:07:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Feb 2004, Filip K wrote:

> [...]
    >+ Tamta firma poczynia praktyki ograniczajace konkurencje. Dla mnie to
    >+ jest bezprawie, takie czyny sa zabronione.

    Chyba że - jak wskazano - umowa ma charakter (nie mylić
    z tytułem !) umowy agencyjnej...

    pozdrowienia, Gotfryd