  • 1. Data: 2006-01-19 08:40:19
    Temat: Komputer firmowy a domowe licencje
    Od: "B" <b...@p...BEZTEGO.onet.pl>

    Mam działalność gosp. i kupiłem sobie komputer firmowy (laptopa z Win XP
    Home).

    Pytanie: czy legalne jest korzystanie z takiego laptopa przez dowolnego
    domownika (np. za pomocą innego profilu)? Założyłem, dajmy na to, 2 profile:
    FIRMA i AZOR.

    Czy mogę dla Azora zainstalować Office dla studentów, którego legalną kopię
    on posiada, ewentualnie jakieś oprogramowanie darmowe dla zastosowań
    domowych? Czy w razie kontroli wystarczy pokazać, że użytkownik FIRMA nie
    uruchamiał tych programów, ani nie stworzył żadnego dokumentu za ich pomocą?

    Czy prawo w PRAKTYCE rozróżnia posiadanie softu od używania go?
    Niby to jest komputer firmowy, który wliczyłem sobie w koszty prowadzenia
    działalności, ale jest też jedynym komputerem w domu :/

    Może ktoś miał kontrolę oprogramowania w firmie i wie czego w praktyce
    szukają kontrolerzy?

    pozdrawiam,

    Marek

  • 2. Data: 2006-01-19 09:57:53
    Temat: Re: Komputer firmowy a domowe licencje
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "B" <b...@p...BEZTEGO.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > działalności, ale jest też jedynym komputerem w domu :/
    >
    > Może ktoś miał kontrolę oprogramowania w firmie i wie czego w praktyce

    niema czegos takiego jak kontrola oprogramowania, moze odbyc sie
    przeszukanie i wowczas policje nie interesuje
    to czy program uzywasz niezgodnie z licencj tylko fakt czy uzyskales go od
    osoby uprawnionej, jezeli tak, jestes czysty.
    Istnieje mozliwosc pozwania cie na drodze cywilnej przez microsoft co
    graniczy z cudem w takim wypadku.

    P.

  • 3. Data: 2006-01-19 09:58:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    poniewaz jakos musza sie dowiedziec ze uzywasz wersji dla studntow w firmie,
    a policja nie moze takich informacji przekazac.

  • 4. Data: 2006-01-19 11:08:31
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > osoby uprawnionej, jezeli tak, jestes czysty.
    > Istnieje mozliwosc pozwania cie na drodze cywilnej przez microsoft co

    Racja, choć dodałbym może zagrożenie ze strony Urzędu Skarbowego. Trzeba się
    zastanowić, czy oni nie mogą się do czegoś doczepić?

    A.

  • 5. Data: 2006-01-19 11:25:47
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "B" <b...@p...BEZTEGO.onet.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Pod kątem KK jesteś wporządzku. Natomiast używanie domowego Windowsa XP i
    studenckiego Office'a w firmie, czyli do celów zarobkowych to naruszenie
    warunków licencji. W takim przypadku grozi odpowiedzialność cywilna
    (odszkodowanie dla MS).

  • 6. Data: 2006-01-19 12:38:20
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Thu, 19 Jan 2006 12:25:47 +0100, Heming napisał(a):

> [...]
    > studenckiego Office'a w firmie, czyli do celów zarobkowych to naruszenie
    > warunków licencji. W takim przypadku grozi odpowiedzialność cywilna

    Co do Office to się zgodzę. Natomiast w wypadku XP Home nie masz racji. To
    że nazywa się on HOME nie oznacza że jest przeznaczony tylko do zastosowań
    prywatnych. Poprostu jest to trochę uboższa wersja XP Prof.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2006-01-19 13:05:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "ath" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Racja, choć dodałbym może zagrożenie ze strony Urzędu Skarbowego. Trzeba
    > się
    > zastanowić, czy oni nie mogą się do czegoś doczepić?

    nei maja,

  • 8. Data: 2006-01-19 14:40:27
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2006 13:38:20 +0100,
    Mieczysław <m...@o...pl> screamed:

    > Co do Office to się zgodzę. Natomiast w wypadku XP Home nie masz racji. To
    > że nazywa się on HOME nie oznacza że jest przeznaczony tylko do zastosowań
    > prywatnych. Poprostu jest to trochę uboższa wersja XP Prof.

    Ale jemu nie chodziło o XP Home a o XP na domowym (czytaj: niefirmowym)
    komputerze.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 15:39:52 user up 10861 days, 3:34, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Baroque (adj.): When you are out of Monet.

  • 9. Data: 2006-01-19 20:48:30
    Od: "B" <b...@p...BEZTEGO.onet.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > In the darkest hour on Thu, 19 Jan 2006 13:38:20 +0100,
    > Mieczysław <m...@o...pl> screamed:

    > Ale jemu nie chodziło o XP Home a o XP na domowym (czytaj: niefirmowym)
    > komputerze.

    No dzieki wszystkim za odpowiedzi, to chyba rozwiazuje sprawe.

    pozdro
    Marek