  • Data: 2006-01-19 08:40:19
    Temat: Komputer firmowy a domowe licencje
    Od: "B" <b...@p...BEZTEGO.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam działalność gosp. i kupiłem sobie komputer firmowy (laptopa z Win XP
    Home).

    Pytanie: czy legalne jest korzystanie z takiego laptopa przez dowolnego
    domownika (np. za pomocą innego profilu)? Założyłem, dajmy na to, 2 profile:
    FIRMA i AZOR.

    Czy mogę dla Azora zainstalować Office dla studentów, którego legalną kopię
    on posiada, ewentualnie jakieś oprogramowanie darmowe dla zastosowań
    domowych? Czy w razie kontroli wystarczy pokazać, że użytkownik FIRMA nie
    uruchamiał tych programów, ani nie stworzył żadnego dokumentu za ich pomocą?

    Czy prawo w PRAKTYCE rozróżnia posiadanie softu od używania go?
    Niby to jest komputer firmowy, który wliczyłem sobie w koszty prowadzenia
    działalności, ale jest też jedynym komputerem w domu :/

    Może ktoś miał kontrolę oprogramowania w firmie i wie czego w praktyce
    szukają kontrolerzy?

    pozdrawiam,

    Marek