  • 11. Data: 2015-05-04 16:33:44
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: ENdOfFile <e...@o...com>

    W dniu 2015-05-04 o 03:22, witek pisze:

    > Jeśli źródło jest jedno to komornik też nie za bardzo ma wybór.
    > Pomijając postepowanie "i co mi zrobisz".

    Komornik nie ma obowiązku szukania majątku. Wiec jak wierzyciel mu
    majatku pod nos nie podstawi to go zleje ciepłym moczem. Info typu
    "dłużnik jezdzi niebieskim cienkasem" nie zrobi na komorniku
    najmniejszego wrazenia. Chyba, ze go wynajmnie "prywatnie", na co, o
    dziwo, prawo pozwala.

    --
    @foe_pl

  • 12. Data: 2015-05-06 10:11:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 May 2015, Shrek wrote:

    > To jak - wszystko było zgodnie z prawe,

    Nie, IMO od samego początku był problem "nieudowadnialności".
    To co piszesz, że takich przypadków jest wiele, istotnie zmienia
    właśnie ten punkt programu.
    To jak jak w przypadku wielu "zdarzeń gospodarczych" (zakupów na
    allegro nie wyłączając), gdzie zarówno poszkodowany (no, "formalnie
    nieposzkodowany" lecz jedynie "niezaspokojony") jak i wszyscy
    dookoła *wiedzą*, że dane zdarzenie *było* oszustwem (znaczy
    działanie było zamierzone), ale *udowodnić* nie sposób.
    Znaczy nie sposób udowodnić ZAMIARU - i w tym cały problem.

    Z tego właśnie powodu, jeśli prawo z jednej strony nie chroni
    skutecznie przed "oszustwem w skutku" (wymagając udowodnienia
    zamiaru), a z drugiej dopuszcza do możliwości urzędowego
    działania (tu: zajęcia rzeczy u posiadacza) bez skutecznej
    i *zrozumiałej* procedury ochronnej (wszak cała awantura zaczęła
    się od tego, że okradziony złożył złą skargę - na komornika,
    zamiast przeciwegzekycyjnie na zajęcie), to "prawo jest złe".

    > "solidarności zawodowej" przypieprzyli się kolejno prokurator, kumple z izby
    > komorniczej i na końcu minister? Przecież podobno nawet mimo, że wiedzieli,
    > że to nie dłużnika, to nie tylko mieli obowiązek tą wiedzę zignorować,

    Prokurator i minister? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2015-05-06 10:12:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 May 2015, ENdOfFile wrote:

    > Info typu "dłużnik jezdzi niebieskim cienkasem" nie zrobi
    > na komorniku najmniejszego wrazenia.
    > Chyba, ze go wynajmnie "prywatnie", na co, o dziwo, prawo pozwala.

    Czekaj, bo się zgubiłem, o co chodzi z tym wynajmem i w którą
    stronę?
    Znaczy dłużnik jeździ wynajętym, czy samochód dłużnika jest
    wynajęty, i czy wtedy można go zająć czy (przeciwnie) nie można?

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2015-05-06 11:08:36
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > bez skutecznej
    > i *zrozumiałej* procedury ochronnej (wszak cała awantura zaczęła
    > się od tego, że okradziony złożył złą skargę - na komornika,
    > zamiast przeciwegzekycyjnie na zajęcie),

    Skąd wiesz? Według informacji prasowej problemem było, że zanim sąd w
    ogóle skargę rozpatrzył, ciągnik sprzedano.

    MJ

  • 15. Data: 2015-05-06 11:25:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 10:12, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Znaczy dłużnik jeździ wynajętym, czy samochód dłużnika jest
    > wynajęty, i czy wtedy można go zająć czy (przeciwnie) nie można?

    Zdaje mi się, że chodzi o "wynajęcie" komornika - czyli tak jak w
    służbie zdrowia - nie da się - chyba że "prywatnie".

    Nie wiem, na ile to co napisał przedpisca jest prawdzie, choć w sumie
    jakoś bardzo by mnie to nie zdziwiło. Za państwowe wszyscy mają w d4
    swoją pracę, a "prywatanie", to sobie przypominają, że muszą zająć,
    nawet jak ciągnik jest sąsiada...

    Shrek.

  • 16. Data: 2015-05-06 11:26:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-06 o 11:25, Shrek pisze:

    > Zdaje mi się, że chodzi o "wynajęcie" komornika - czyli tak jak w
    > służbie zdrowia - nie da się - chyba że "prywatnie".

    A mi się wydaje, że chodzi o niepoprawne zrozumienie czynności "zlecenia
    poszukiwania majątku dłużnika".

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-05-06 11:41:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 11:26, Liwiusz wrote:

    > A mi się wydaje, że chodzi o niepoprawne zrozumienie czynności "zlecenia
    > poszukiwania majątku dłużnika".

    Być może - dlatego napisałem "zdaje mi się". Wyjasnisz jak prawidłowo
    rozumieć?

    Shrek.

  • 18. Data: 2015-05-06 11:56:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-06 o 11:41, Shrek pisze:

    > Być może - dlatego napisałem "zdaje mi się". Wyjasnisz jak prawidłowo
    > rozumieć?

    To już pytanie do tego, kto ten termin użył, jeśli zechce nam wyjaśnić
    co przez niego rozumie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2015-05-06 14:58:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-06 11:56, Liwiusz wrote:

    > To już pytanie do tego, kto ten termin użył, jeśli zechce nam wyjaśnić
    > co przez niego rozumie.

    Tak się składa, że właśnie ty jedyny użyłeś:P To jak - wyjaśnisz?

  • 20. Data: 2015-05-06 15:00:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-05-06 o 14:58, Shrek pisze:

    > Tak się składa, że właśnie ty jedyny użyłeś:P To jak - wyjaśnisz?

    To ja mam tłumaczyć co chciałeś napisać myśląc o:

    "wynajęcie" komornika - czyli tak jak w służbie zdrowia - nie da się -
    chyba że "prywatnie"

    ?

    Nie wiem o jakim wynajmie komornika pisałeś.

    --
    Liwiusz