  • 21. Data: 2012-02-14 08:49:18
    Temat: Re: Komornik siadł na wierzytelnosciach mojego pracownika.
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 13 Feb 2012 12:58:34 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

    > No dobra, ale nam się trafiło "zajęcie wierzytelności" (gościu współpracuje
    > coś tam dostawał raz na kilka miesięcy, pewnie przez US trafili) i problem
    > jest przykładowo następujący:
    > Ten gościu kupuje coś dla firmy (faktura na firmę płatna w sklepie/hurtowni
    > gotówką z kieszeni gościa), firma później mu zwraca.

    Nawet kompensaty nie zrobisz w takim przypadku.
    Bo zajęcie dotarło wcześniej niż wasze wewnętrzne rozliczenia.
    Gdyby tego zakupu dokonał PRZED czasem kiedy dostaliście zajęcie - wówczas
    bez problemu robicie kompensatę i tyle (art. 498 w korelacji z art 504
    k.c.).

    > No to jak z tym zajęciem wierzytelności:
    > Kupi jakieś narzędzia i materiały do pracy i nie będzie mu można zwrócić za
    > dokonane wydatki?

    :)

    > To przeciez niczego nie kupi i robota by leżała :-(

    :)

    > A jak jest z wypłaceniem zaliczek?
    > Jak na gościu siedzi komornik, to nie mozna gościowi żadnej zaliczki wypłacić?

    No przeczytaj sobie pouczenie na tym zajęciu :)