  • 11. Data: 2012-01-28 16:19:30
    Temat: Re: Komornik siadł na pensji mojego pracownika
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > A w przypadku etatu z odpowiednio niską pensją pracownik będzie
    > pracował,a komornik dostanie figę, bo cała pensja pracownika jest wolna
    > od zajęcia ;)

    Cóż poradzić, niech każdemu dłużnikowi przydzielają urzędnika, który
    będzie za nim chodził ;-)

    --
    Mateusz Bogusz

  • 12. Data: 2012-01-30 10:31:01
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 27 Jan 2012 15:31:03 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

    > BTW jeśli dochód jest z innego tytułu niż umowa o pracę, to

    To nie masz prawa ABSOLUTNIE niczego potrącić ;)
    No chyba że postanowienie jest jasne i dotyczy "WIERZYTELNOŚCI" a nie
    "ZAJĘCIA WYNAGRODZENIA ZA PRACĘ".
    Taki niuans, ale jakże istotny, który "kadrowiec" zwraca na to uwagę? ;)
    Jeżeli jest "zajęcie wynagrodzenia" a delikwent tyra na umowie zleceniu -
    to odpisujesz komornikowi że nie wykonasz zajęcia bo... nie masz takiego
    pracownika :)
    (to tak w skrócie oczywiście)

    > dłuznik może się ubiegać o zwolnienie części dochodu z zajęcia wskazując,
    > że jest to jedyne źródło dochodu dłuznika i ze nie ma innych środków do życia.
    > Znacie może szczegóły?

    art. 833 §2 Kodeksu postępowania cywilnego.

  • 13. Data: 2012-01-30 11:08:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2012, Kamil wrote:

> [...]
    > "ZAJĘCIA WYNAGRODZENIA ZA PRACĘ".
    > Taki niuans, ale jakże istotny, który "kadrowiec" zwraca na to uwagę? ;)

    Dobre :)
    Taki, który został (bezskutecznie, ale jednak) postawiony przed sądem
    o spłatę niesłusznie dokonanej egzekucji? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2012-02-02 10:55:31
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 30 Jan 2012 12:08:33 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dobre :)
    > Taki, który został (bezskutecznie, ale jednak) postawiony przed sądem
    > o spłatę niesłusznie dokonanej egzekucji? ;)

    Będąc osobą odpowiedzialną za naliczanie płac/kadrowcem/księgowym or more
    ;) - wpływa "Zajęcie wynagrodzenia za pracę" "na pana Kazika Kowalskiego".
    Pan Kazik ma z Twoim zakładem zawarta umowę zlecenie lub umowę o dzieło.
    Co robisz jako ten "kadrowiec" z TAKIM zajęciem? ;P

  • 15. Data: 2012-02-02 11:01:21
    Od: Kamil <a...@a...com>

    > Dobre :)
    > Taki, który został (bezskutecznie, ale jednak) postawiony przed sądem
    > o spłatę niesłusznie dokonanej egzekucji? ;)

    Czy chcesz przez to powiedzieć, że np. jako kadrowiec nie uwzględnisz kwoty
    wolnej od egzekucji w przypadku zajęć niealimentacyjnych zwykłemu
    pracownikowi zatrudnionemu na umowę o pracę, to ...nic się nie stało?
    Pracodawca nie będzie musiał "wyrównać" mi wynagrodzenia do wysokości
    "kwoty wolnej"? :)))
    Heheh, oczywiście że będzie musiał.
    To że mam jakiś dług nie zwalnia z dowolnego, a tym bardziej nieumiejętnego
    obliczania kwoty możliwej do egzekucji przez służby kadrowe/księgowe.
    Zwykłe "lokalne" KUP, płaca minimalna wynikająca z umowy, "ulga podatkowa"
    i ... ZERO możliwości potrącenia czegokolwiek w przypadku egzekucji
    niealimentacyjnej.

  • 16. Data: 2012-02-03 01:42:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Feb 2012, Kamil wrote:

    > Czy chcesz przez to powiedzieć, że np. jako kadrowiec nie uwzględnisz kwoty
    > wolnej od egzekucji w przypadku zajęć niealimentacyjnych zwykłemu
    > pracownikowi zatrudnionemu na umowę o pracę, to ...nic się nie stało?

    Wręcz przeciwnie - dosłownie tak jak napisałem.
    "Beskuteczność" jest o tyle, że po odzyskaniu pieniędzy przez
    zleceniobiorcę zleceniodawca będzie miał roszczenie do komornika,
    z tytułu wydania pieniędzy z okazji błędnej podstawy, prawda?
    (więc będzie poprawka).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2012-02-03 07:48:37
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    We wnioskach to raczej jest zajęcie czarno na białym wierzytelności niż
    zajęcie wynagrodzenia.

    -----

  • 18. Data: 2012-02-06 08:40:19
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 3 Feb 2012 07:48:37 +0000 (UTC), _ąćęłńóśźż. napisał(a):

    > We wnioskach to raczej jest zajęcie czarno na białym wierzytelności niż
    > zajęcie wynagrodzenia.

    Eee..."zajęcia wierzytelności" to może tylko z dwa egzemplarze mi się
    trafiły, natomiast "zajęcie wynagrodzenia" - kilkadziesiąt, lub nawet ponad
    100.
    Oczywiście, nie w stosunku do mojej osoby - a na "rzecz" pracowników :)

    Komornicy nie "uderzają" w ciemno. Zresztą wierzyciel pewnie wnioskuje o
    egzekucję z wynagrodzenia, mając wiedzę że taki dłużnik ma umowę o pracę,
    bo przecież przedkładają im zaświadczenia o zatrudnieniu, o dochodach na
    etapie pozyskiwania pożyczek/kredytów itp.

  • 19. Data: 2012-02-13 12:58:34
    Temat: Re: Komornik siadł na wierzytelnosciach mojego pracownika.
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    No dobra, ale nam się trafiło "zajęcie wierzytelności" (gościu współpracuje
    coś tam dostawał raz na kilka miesięcy, pewnie przez US trafili) i problem
    jest przykładowo następujący:
    Ten gościu kupuje coś dla firmy (faktura na firmę płatna w sklepie/hurtowni
    gotówką z kieszeni gościa), firma później mu zwraca.

    No to jak z tym zajęciem wierzytelności:
    Kupi jakieś narzędzia i materiały do pracy i nie będzie mu można zwrócić za
    dokonane wydatki?

    To przeciez niczego nie kupi i robota by leżała :-(

    A jak jest z wypłaceniem zaliczek?
    Jak na gościu siedzi komornik, to nie mozna gościowi żadnej zaliczki wypłacić?
    Albo rozliczyć?
    Przecież to by było bez sensu (ale w PRL-bis wiele jest bez sensu).

    -----

  • 20. Data: 2012-02-13 16:58:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012, _ąćęłńóśźż. wrote:

> [...]
    >
    > No to jak z tym zajęciem wierzytelności:
    > Kupi jakieś narzędzia i materiały do pracy i nie będzie mu można zwrócić za

    "mu", znaczy komornikowi występującemu w imieniu kupującego? ;)
    (oczywiście rozumiem problem :))

    > To przeciez niczego nie kupi i robota by leżała :-(
    >
    > A jak jest z wypłaceniem zaliczek?

    Przypomnij - wykonuje dzieło czy zlecenie?
    Bo jeśli zlecenie...

    <głośno myślę>
    _117.html
    +++
    art. 741
    Przyjmujšcemu zlecenie nie wolno używać we własnym interesie
    rzeczy i pieniędzy
    dajšcego zlecenie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Czyli to *nie są* jego pieniądze, ewidentnie (inaczej niż np.
    w przypadku pożyczki).
    Oczywiście, z zastrzeżeniem iż to *nie* jest zaliczka na
    wynagrodzenie! (bo tu był już taki kwiatek, w którym
    zleceniodawca na poważnie rozważał - i chyba stosował
    - zaliczkowanie na kwotę wynagrodzenia, nie mające
    najwyraźniej żadnego pokrycia w faktycznych wymaganiach
    opisanych w art.743 KC)
    <\głośno myślę>

    Rzecz jasna, jakby komornik dorwał go z tymi pieniędzmi w ręku
    to może je zająć - bo ma prawo zająć to co dłużnik posiada
    (a nie tylko to, czego jest właścicielem), i trzeba będzie
    odkręcać.
    Zakładając ze wyżej się nie mylę, to taka zaliczka powinna
    być "mocno" podparta, podpisy, przy świadkach...

    > Jak na gościu siedzi komornik, to nie mozna gościowi żadnej zaliczki wypłacić?
    > Albo rozliczyć?

    Z rozliczeniem wynika chyba tak jak napisałeś, chyba że jest jakiś
    wyjątek w KPC (nie wiem).

    pzdr, Gotfryd