  • 1. Data: 2004-12-14 19:50:18
    Temat: Komornik - jak to zrobic, jakie szanse?
    Od: "Demandred" <d...@p...onet.pl>

    Hej,

    W zeszlym roku za posrednictwem portalu aukcyjnego Allegro nabylem komorke
    od nieuczciwego usera. Gosciu nalapal kilkanascie pozytywow kupujac duperele
    po 1 zl, pozniej sam zaczal robic walki - wystawial sprzet komputerowy i
    komorki.
    Wstyd sie przyznac, ale po lekturze ckliwego opisu "O mnie" :"...jestem
    samotna matka, na Allegro zarabiam na utrzymanie mnie i dzidziusia..." sam
    dalem sie nabrac i kupilem Nokie 6610 placac 750 zl na konto.
    Oczywiscie towar nigdy do mnie dotarl. Obserwujac pojawiajace sie na jej
    karcie negatywy stwierdzilem, ze nie jestem jedynym poszkodowanym.
    Skrzyknalem pozostalych i postanowilismy dzialac.
    Co prawda wiekszosc ludzi po drodze "wymiekla", nie chcialo im sie skladac
    zeznan, ale ja i kolega z Lodzi zlozylismy je w swoich miastach.
    Szczesliwie dzieki kilku znajomosciom udalo mi sie ustalic numer stacjonarny
    oszustki (POP podany na Allegro zamilkl kilka dni po ty jak zaczela naciagac
    ludzi) i jej faktyczny adres zamieszkania (nie mieszkala pod adresem z
    Allegro). Policja dostala wszystko jak na talerzu, czego wynikiem jest
    wyrok, ktory zapadl 5 miesiace temu (a mnie dopiero niedawno poinformowano,
    gdy sam zadzwonilem do Wydzialu Karnego Sadu Rejonowego): 10 miesiecy
    ograniczenia wolnosci + prace spoleczne + zwrot moich pieniedzy i kosztow
    rozprawy.

    I teraz pytanie: Wyrok zapadl 01.06.2004. Na oddanie moich 750 zl skazany
    mial 3 miesiace, ktore juz dawno minely.
    W sadzie powiedziano mi, ze mam wyslac do nich wniosek o odpis wyroku z
    klauzula wykonalnosci i gdy to otrzymam powinienem udac sie do komornika.
    Czy komornik pobierze ode mnie jakas oplate, a jesli tak to czy ja mu place,
    czy egzekwuje to z dluznika? Ile czasu trwa egzekucja i czy jest szansa cos
    odzyskac biorac pod uwage ze oszust jest bezrobotny? Czy komornik podejmie
    sie w ogole egzekucji przy tak niskiej kwocie dlugu?
    Sprawdzilem, ze osobnik jest zameldowany w mieszkaniu swojej matki - czy
    maja prawa wziac cos z tego mieszkania?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-19 12:58:38
    Temat: Re: Komornik - jak to zrobic, jakie szanse?
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "Demandred" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy komornik pobierze ode mnie jakas oplate, a jesli tak to czy ja mu
    place,
    > czy egzekwuje to z dluznika?

    Jeśli nie będziesz chciał prowadzić egzekucji z nieruchomości, to w zasadzie
    powinno być za darmo.

    > Ile czasu trwa egzekucja

    To zależy od tego czy dłużnik coś ma czy nie. Jeśli np. udałoby się zająć
    konto albo wynagrodzenie, to może się okazać, że potrwa góra miesiąc.

    > i czy jest szansa cos
    > odzyskac biorac pod uwage ze oszust jest bezrobotny?

    Może mieć konto, a na nim pieniądze, może mieć nieruchomość, jakieś
    wartościowe ruchomości (np. samochód), może pobierać świadczenia
    emerytalno-rentowe. Jeśli coś ma, to się uda odzyskać, jeśli nie, to nie.

    > Czy komornik podejmie
    > sie w ogole egzekucji przy tak niskiej kwocie dlugu?

    Tak. On nie ma nic do gadania. Ma egzekwować.
    A jeśli jednak nie będzie działał odpowiednio, to go trzeba motywować
    pismami w stylu: "proszę o wyjaśnienie i przedstawienie działań podjętych w
    sprawie sygn. akt..."

    > Sprawdzilem, ze osobnik jest zameldowany w mieszkaniu swojej matki - czy
    > maja prawa wziac cos z tego mieszkania?

    To zależy czy są tam jakieś jego ruchomości. Standardowo w takich
    przypadkach są dwie procedury. Komornik zajmuje jak leci i potem niedłużnik
    (matka) musi się procesować o zwolnienie rzeczy spod egzekucji albo
    odstępuje od zajęcia. Myślę, że ta druga opcja jest bardziej prawdopodobna w
    tym przypadku.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko