  • 1. Data: 2002-10-10 11:52:21
    Temat: Komornik czy Fundusz Alimentacyjny????
    Od: "Aneta" <k...@p...onet.pl>

    Mam malutki problem, wyglada to tak :
    W grudniu 2001 zlozylam pozew o rozwod, opieke nad dziecmi i alimenty, w
    czerwcu tego roku sad wydal wyrok o rozwodzie bez orzekania o winie, opieke
    nad 2 chlopcow 4 i 3 lata powierzyl mi, zasadzil alimenty w wysokosci 800 zl
    czyli po 400 zl na kazde dziecko. Wyglada to tak, ze ojciec dzieci zabiera
    je do siebie jak twierdzi jak ma czas, alimenty tez placi praktycznie jak
    chce nie patrzac na termin wyznaczony przez sad. Wszystko byloby moze dobrze
    i nie byloby problemu gdyby nie fakt ze w maju tego roku stracilam prace i
    jestem praktycznie bez dochodow, wynajmuje mieszkanie i zaczyna byc ciezko z
    finansami.
    Pomijam fakt, ze po 10 latach spedzonych razem zabral z naszego wspolnego
    dorobku tyko rzeczy swoje i dzieci. Zostawilam mu dom, samochod, firme. On ,
    jego konubina i jej corka zajmuja nasze wspolne mieszkanie. Wyglada to tak
    ze co miesiac musze prosic o cos co sie dzieciom nalezy, jak proszenie o
    jalmuzne. To jest wrecz zenujace i dosc meczace. Prosze pomozcie

    Moje pytanie brzmi:
    1.Czy majac wyrok sadu o alimentach i wysokosci ich powinnam sie udac do
    Komornika czy Funduszu Alimentacyjnego?
    2. Czy jesli sad nie naliczyl alimentow wstecz to liczy sie je od momentu
    wplywu pozwu do sadu, czy moze od momentu wydania wyroku?
    Pozdrawiam
    Aneta

  • 2. Data: 2002-10-10 12:27:22
    Temat: Odp: Komornik czy Fundusz Alimentacyjny????
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Aneta <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ao3pkv$gb1$...@n...tpi.pl...
    > 1.Czy majac wyrok sadu o alimentach i wysokosci ich powinnam sie udac do
    > Komornika czy Funduszu Alimentacyjnego?

    do komornika w przypadku egzekucji nieskutecznej dostaniesz wniosek,który
    wypełnisz i zwrócisz go komornikowi, który nada dalszy bieg sprawie kierując
    to do funduszu alimentacyjnego...

    > 2. Czy jesli sad nie naliczyl alimentow wstecz to liczy sie je od momentu
    > wplywu pozwu do sadu, czy moze od momentu wydania wyroku?

    wsteczne alimenty to tzw. regres ,prawdopodobnie o to nie wnosiłaś ... jeśli
    nie jest to określone w treści wyroku to od dnia wpływu pozwu. Należy
    zaznaczyć, że fundusz alim. wyplaca alimenty biężące po wydaniu decyzji o
    ich przyznaniu , tylko od komornika jeśli egzekucja będzie skuteczna
    otrzymasz zaległe wraz z odsetkami/ tzn. od dnia wniesienia pozwu/.

    Sandra