  • 1. Data: 2004-11-15 07:46:22
    Temat: Komornik a zajecie
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2004-11-15 07:51:34
    Temat: Re: Komornik a zajecie
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Sorki za pierwszy post.
    Mam pytanko kumpel zadłużył się w banku a że nie spłacał dostał komornika.
    Zameldowany jest u rodziców a mieszka gdzie indziej.
    Pytanie czy komornik może zabrac jego rodzicom przedmioty w ramach długu ?
    Czy mogą go nie wpuszczać ?

    pzdr
    scorpio

  • 3. Data: 2004-11-15 09:52:00
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik scorpio napisał:

    > Mam pytanko kumpel zadłużył się w banku a że nie spłacał dostał komornika.
    > Zameldowany jest u rodziców a mieszka gdzie indziej.
    > Pytanie czy komornik może zabrac jego rodzicom przedmioty w ramach długu ?

    Moze.

    > Czy mogą go nie wpuszczać ?

    Moga.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-11-15 10:16:51
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 15 lis o godzinie 10:52, na pl.soc.prawo, Mithos napisał(a):

    > Moze.

    Jeżeli byli gwarantami zaciąganego kredytu przez ich syna - to fakt,
    odpowiadają także oni za terminową spłatę kredytu.
    Ale jeżeli nie są gwarantami /żyrantami/ to z jakiego tytułu komornikczynka
    miałaby zając _ich_ mienie?

    > Moga.

    Nawet powinni ;)

    --
    Herbi
    15-11-2004 11:16:49

  • 5. Data: 2004-11-15 10:24:56
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Herbi napisał:

> [...]
    > odpowiadają także oni za terminową spłatę kredytu.
    > Ale jeżeli nie są gwarantami /żyrantami/ to z jakiego tytułu komornikczynka

    Skoro jest tam zameldowany, wiec zgodnie z prawem tam przebywa...
    Mozna, wiec domniemywac, ze przedmioty ( czesc przedmiotow ) naleza do
    niego.
    ( tak, ja tez uwazam, ze przepisy meldunkowe w Polsce to jest fikcja i
    zbedna, niepotrzebna nikomu biurokracja ).

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 6. Data: 2004-11-15 11:18:34
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedzi.

> [...]
    > odpowiadają także oni za terminową spłatę kredytu.
    > Ale jeżeli nie są gwarantami /żyrantami/ to z jakiego tytułu

    Kumpla rodzice nie byli gwarantami. po prostu w tamtym czasie pracował i
    wziął tzw. kredyt konsumpcyjny i go spłacał aż do czasu kiedy jego zakład
    pracy zamknęli z powodu nadużyć finansowych przez kierownictwo zarządu
    (obecnie prezesi sa w areszcie). Nawet nie dostał odprawy zawiązanej z
    wypowiedzeniem pracy.
    W obecnym miejscu zameldowania nie ma zadnych swoich rzeczy, mieszka w
    wynajetym mieszkaniu (oczywiscie nawet bez czasowego zameldowania). Niestety
    adres byl niezbedny do podania - coz bylo robic.

    > Nawet powinni ;)

    Rozumiem ze komornik moze przyjsc w asyscie policjanta/ow, ale oni sa po to
    by chronic komornika :-)
    Druga sprawa a gdyby komornik mial nakaz.
    Trzecia sprawa jak udowodnic ze to nie sa jego rzeczy.
    Czwarta sprawa czy moglby podac np. adres zamieszkania ?

    pzdr
    scorpio

  • 7. Data: 2004-11-15 12:44:52
    Od: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>

    > Nawet powinni ;)

    To przyjdzie ze ślusarzem i w asyście policji. Może zająć ("zabezpieczyć :))
    wszystkie ruchomości, które uzna za własność, lub będące w posiadaniu dłużnika
    (dowolność jest tu całkowita). Radzę przygotować skargę na czynności komornika
    i złożyć ją w dniu w którym ten przyjdzie i zajmie, oczywiście jeśli zajmie
    cudze ruchomości.

    Poza tym długi należy spłacać, kredyty również.

    Pozdrawiam

    Wojciech Czaplicki

  • 8. Data: 2004-11-15 13:12:52
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Poza tym długi należy spłacać, kredyty również.

    Oczywiście długi i jak kredyty należy spłacać.
    Pytanie brzmiało czy komornik może zająć ruchomości jego rodziców.

    pzdr
    scorpio

  • 9. Data: 2004-11-15 13:32:43
    Od: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>

    > Pytanie brzmiało czy komornik może zająć ruchomości jego rodziców.

    Niestety może.
    Niejaki Stanisław B. były komornik, syn Macieja (byłego komornika) z Krosna w
    takich przypadkach zajmował dodatkowo ruchomości sąsiadów i osób które
    całkowicie przypadkowo znalazły się w takim mieszkaniu.

    Pozdrawiam

    Wojciech Czaplicki

  • 10. Data: 2004-11-15 14:18:55
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zameldowany jest u rodziców a mieszka gdzie indziej.
    > Pytanie czy komornik może zabrac jego rodzicom przedmioty w ramach długu ?

    W świetle prawa nie może, ale biorąc pod uwagę, że komornik może wszystko to
    takowe ryzyko istnieje. Najlepszym wyjściem jest pójście do Komornika i
    zeznanie do protokołu, że w mieszkaniu syn nie mieszka i że nie ma żadnych
    jego rzeczy poza radiem tranzystorowym, które niniejszym przynoszę i proszę
    sobie je zająć. Oczywiście należy dostać kopię protokołu.