  • 1. Data: 2007-08-20 11:43:32
    Temat: Kolizja i jej nastepstwa
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Miaałem stłuczkę nie z własnej winy. Boli mnie kark i głowa. Chcę iść na
    zwolnienie lekarskie i zgłosić ten fakt ubezpieczycielowi sprawcy celem
    uzyskania odszkodowania. Czy sprawca poniesie konsekwencje karne? Nie chcę
    mu narobić problemów.
    Proszę o komentarze.
    Witek

  • 2. Data: 2007-08-20 12:04:08
    Temat: Re: Kolizja i jej nastepstwa
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    żytkownik "Wit(old)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uzyskania odszkodowania. Czy sprawca poniesie konsekwencje karne? Nie chcę

    witam!

    wszystko zależy, czy przy stłuczce była policja, czy też rozeszliście sie
    zgodnie; jeżeli była policja, to jeżeli nie powiedziałeś, że masz uraz głowy
    i karku, to zapewne potraktowali to jako wykroczenie i zapewne winny ma
    sprawę o wykroczenie; mogli tez policjancji nalozyc na niego mandat; musisz
    się tego dowiedzieć, chyba ze wiesz, ale to musisz wszystko tu opisac, bo
    zgadujac nie pomoge ci wiele;

    a co do odszkodowania - musisz isc do ubezpieczyciela winnego i pobrac
    niezbedne druki; ale cos mi sie wydaje, ze i tak najpierw musisz zrobic
    badania, aby ocenic, czy doznane obrazenia masz powyzej 7 dni czy ponizej -
    powyzej to przestępstwo, poniżej - wykroczenie; tak samo zrobi tez policja
    gdy do nich pojdziesz i zglosisz, ze boli cie glowa i kark; wysla cie do
    lekarza;

    zatem dzialaj w zakresie ustalenia rodzaju doznanych obrazeń i ich czasu
    trwania a potem oczekuj na rozwoj sprawy karnej; gdy bedziesz juz mial
    prawomocny wyrok skazujacy winnego za przestępstwo czy wykroczenie, wtedy
    najlepiej udac sie do ubezpieczyciela i zlozyc niezbedne dokumenty -
    ubezpieczyciel wyplaca dopiero gdy sąd stwierdzi sprawstwo ubezpieczonego -
    takie są realia, aczkolwiek sprzeczne z kodeksem cywilnym - art.444 i nast.;

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-20 12:06:22
    Od: "Wit\(old\)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl>

    Wielkie dzięki.
    Policji nie było, spisaliśmy oświadczenie o winie sprawcy. Nie chciałbym aby
    sprawca miał problemy karne, a jednocześnie chciałbym odszkodowanie. Z
    twojego drugiego posta wynika ze taki scenariusz jest możliwy? Dobrze
    myślę?
    Witek

  • 4. Data: 2007-08-20 12:07:25
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fabvgd$8u2$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > ubezpieczyciel wyplaca dopiero gdy sąd stwierdzi sprawstwo
    > ubezpieczonego - takie są realia, aczkolwiek sprzeczne z kodeksem

    oczywiście mozesz iśc od razu do ubezpieczyciela sprawcy stłuczki, ale
    musisz dysponowac jakims oświadczeniem sprawcy, że to on zrobił, no i
    zaświadczeniami lekarskimi o rodzaju, stopniu i czasookresu trwania
    doznanych urazów; wypełniasz podane ci druki, załączasz wszystkie niezbędne
    dokumenty i czekasz na odszkodowanie

    to tak dodatkowo do tego co juz napisalem wczesniej

    pzdr

  • 5. Data: 2007-08-20 12:26:29
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wit(old)" <wicio100(cut)@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby sprawca miał problemy karne, a jednocześnie chciałbym odszkodowanie. Z
    > twojego drugiego posta wynika ze taki scenariusz jest możliwy? Dobrze

    witam!

    osobiście nie miałem nigdy takiej sytuacji, jak twoja, ale w taki sposób jak
    opisałem w drugim poście zgłasza się szkodę - tam sie określa, czy to szkoda
    majątkowa, czy na osobie, ale gdy na osobie, to trzeba mieć dokumentację
    lekarską - bez niej nie ocenią uszczerbku na zdrowiu i wielkości należnego
    odszkodowania; przy szkodzie majątkowej najlepiej przedstawić zdjęcia
    samochodu, chyba że w oświadczeniu sprawcy jest wskazane, jakie elementy
    twego pojazdu uległy uszkodzeniu; jednak zdjęcia to lepszy dowód
    na odpowiedz z zakładu ubezpieczeń czekasz maksymalnie 30 dni licząc od daty
    zgłoszenia informacji o wypadku ubezpieczeniowym, chyba że ubezpieczyciel
    zażąda dodatkowych dokumentów niezbędnych do oszacowania szkody i ustalenia
    ostatecznej wysokości naleznego odszkodowania - wtedy dodatkowe 14 dni
    (art.817kc), ale praktyka jest w tym zakresie różna; szczegółowy masz w OWU
    umowy OC sprawcy

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-20 20:22:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > zwolnienie lekarskie i zgłosić ten fakt ubezpieczycielowi sprawcy celem
    > uzyskania odszkodowania. Czy sprawca poniesie konsekwencje karne? Nie

    Przede wszystkim udaj się jak najszybciej do najbliższego Ci szpitala.
    Bezpośrednio po stłuczce człowiek jest w szoku i nie czuje bólu. Zresztą i
    pewne obrażenia potęgują się w czasie. Ból, o którym piszesz może sam
    ustąpić, ale być może to coś poważnego. Na tym etapie sprawcą się nie
    przejmuj, a ważniejsze jest Twoje zdrowie.

    Lekaż na izbie przyjęć zrobi stosowne badania i powie co dalej. Zwolnienie
    lekarskie, jeśli nawet je dostaniesz, nie ma żadnego przełożenia na to, czy
    zdarzenie drogowe zostanie uznane za wykroczenie, czy przestępstwo. O tym,
    czy obrażenia są na tyle ciążkiem, ze kwalifikują się do ścigania jako
    przestępstwo decyduj biegły lekarz.

    Natomiast Tobie do ubezpieczenia przyda się karta informacyjna ze szpitala
    i ewentualnie dalsza dokumentacja medyczna. Z OC sprawcy dostaniesz
    odszkodowanie za trwały uszczerbek na zdrowiu. Możliwe jest dochodzenie
    dalej idących roszczeń, ale to nadal ze sprawcą nie ma żadnego związku.

  • 7. Data: 2007-08-21 07:08:44
    Temat: [OT] Kolizja i jej nastepstwa
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Lekaż na izbie przyjęć zrobi stosowne badania i powie co dalej.

    litości !!!!!! Ja wiem, że jak dużo się pisze, to błędów też
    (statystycznie) robi się więcej, ale można korzystać ze wspomagania (np.
    Thunderbird ma wbudowany mechanizm kontroli pisowni)

    andy_nek