  • 31. Data: 2006-04-12 14:22:26
    Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "kermit" <d...@d...cds> napisał w wiadomości
    news:e1ip94$3s6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > skasuj mu wreszcie ten login i haslo i pofatyguj sie do klienta po odbior
    > sprzetu bo nigdy go nei zobaczysz.

    Nie chce mi się. Wolę wysłać poleconym odpowiednie pisemko. To dwa z moich
    praw.
    On nie ma prawa korzystać z usług.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2006-04-12 14:35:05
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał:

    >Trzeba zwrócić, albo ponieść koszt odpłatnego demontażu.
    A co ma zwrot do demontażu? To dwie różne rzeczy.
    W umowie należało podać konkretny termin zwrotu
    użyczonego/powierzonego sprzętu oraz konsekwencje niewywiązania się
    z terminu.

    --
    Artur Golański

  • 33. Data: 2006-04-12 14:36:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński wrote:

    > Nie chce mi się.

    A jemu też się nie chce. I co mu zrobisz?

    > Wolę wysłać poleconym odpowiednie pisemko. To dwa z
    > moich praw.

    A, to jeszcze nie wysłałeś? To skąd on może wiedzieć, że się od niego
    domagasz sprzętu?

    > On nie ma prawa korzystać z usług.

    Jak to? Sam mu je (bez umowy!) udostępniasz... Żadnych zabezpieczeń nie
    obchodzi, więc skąd może wiedzieć, że nie ma prawa?

    PS: i przestań wreszcie robić cross-post, lamo!

  • 34. Data: 2006-04-12 14:40:42
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> napisał:

    >Kupujesz bilet PKP Poznań - Konin. Nie wysiadasz w Koninie,
    To zupełnie co innego tu ma zastosowanie prawo przewozowe.

    >Tankujesz na automatycznej stacji i wpłacasz za 20 litrów, automat nie
    >odcina po nalaniu 20 litrów i leje do pełna. Należy się zapłata?
    Oczywiście, ze nie należy się. Chciałem 20 litrów, iwęcej pieniędzy
    nie mam. Jak ktoś daje ci reklamówke to tez musisz zapłacić ?

    >Jesteś lekarzem, leczysz po ustalonych wg umowy godzinach pracy.
    Czyli zawierasz ustną umowe z pacjentem-on pałci za usługę, którą
    zamówił.
    Ja mam antene satelitarną (TV) komu mam płacić za przesyłane programy,
    skoro wysyłają je bez opłat (wystarczy kupić odbiornik).

    --
    Artur Golański

  • 35. Data: 2006-04-12 15:04:07
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:443d1078$1@news.home.net.pl...

    > A jemu też się nie chce. I co mu zrobisz?

    wyślę przedsądowe wezwanie do zapłaty za niezwrócony sprzęt

    > A, to jeszcze nie wysłałeś? To skąd on może wiedzieć, że się od niego
    > domagasz sprzętu?

    z regulaminu

    > Jak to? Sam mu je (bez umowy!) udostępniasz... Żadnych zabezpieczeń nie
    > obchodzi, więc skąd może wiedzieć, że nie ma prawa?

    z cennika i regulaminu który kiedyś otrzymał

  • 36. Data: 2006-04-12 15:15:57
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Jan Werbiński wrote:
    > wyślę przedsądowe wezwanie do zapłaty za niezwrócony sprzęt

    Ja nie rozumiem jednego - skoro wiesz co masz robić i jesteś tego
    pewien, to po co wysyłasz posta na tą grupę z pytaniem?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 37. Data: 2006-04-12 15:39:59
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ja nie rozumiem jednego - skoro wiesz co masz robić i jesteś tego pewien,
    > to po co wysyłasz posta na tą grupę z pytaniem?

    Dlatego, że Twoje założenia nie mają miejsca

  • 38. Data: 2006-04-12 16:57:35
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    wiadomości news:e1j2e7$im6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Kupujesz bilet PKP Poznań - Konin. Nie wysiadasz w Koninie, ponieważ nikt
    > Cię nie wyrzucił z wagonu.

    Ale ten przypadek jest z goła odmienny. Klient zrezygnował z usług, a Ty
    mu je na siłę świadczysz. Czemu tak się wzbraniasz przed odcięciem dostępu?
    Wygląda na to, że z góry umyśliłeś sobie, że mu te usługi dalej, wbrew jego
    woli będziesz świadczył.
    Załóżmy, że pójdziesz do sądu, a twój klient powie, że nachodziłeś go,
    aby jeszcze się zastanowił i zostawiłeś mu na miesiąc łącze, aby przemyślał
    sytuację. A gdy pomimo to nie zmienił swojej decyzji, zacząłeś domagać się
    za ten okres pieniędzy. Komu sąd da wiarę?

    > Tankujesz na automatycznej stacji i wpłacasz za 20 litrów, automat nie
    > odcina po nalaniu 20 litrów i leje do pełna. Należy się zapłata?

    Nie należy się, jeśli automat jest niesprawny, to wina leży po stronie
    właściciela stacji.

    > Jesteś lekarzem, leczysz po ustalonych wg umowy godzinach pracy.

    No i? Ale umowę masz chyba z pracodawcą, a nie pacjentem?

    > Jak fakt wykonania usługi ma się do konieczności zapłaty? Czy aktywność
    > przejawiona przez kupującego w celu korzystania nie jest podstawą do
    > zapłaty?

    A dlaczego za zaniechanie i oopieszałość providera ma odpowiadać
    abonent?

  • 39. Data: 2006-04-12 16:58:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jan Werbiński wrote:

    > wyślę przedsądowe wezwanie do zapłaty za niezwrócony sprzęt

    A, były pracownik firmy Kruk?

    > z regulaminu

    Póki co regulaminu na oczy nie widziałem. Pomijam już taki detal, jak
    kwestia jaki odsetek korzystających z jakiejś usługi pamięta co było w
    treści podpisanej umowy.

    Fakt - nieznajomość zapisów niczego (z reguły) nie zmienia. Niemniej
    jednak człowiek rozumny najpierw normalnie przypomina, a nie zaczyna od
    strasznie "wezwaniami przedsądowymi", wychodząc tym samym na kompletnego
    dupka.

    > z cennika i regulaminu który kiedyś otrzymał

    Ale zrozum wreszcie, że umowy z nim już nie masz więc ani cennik ani
    regulamin go już nie obowiązują.

  • 40. Data: 2006-04-12 17:02:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ja nie rozumiem jednego - skoro wiesz co masz robić i jesteś tego pewien,
    > to po co wysyłasz posta na tą grupę z pytaniem?

    No wiesz, miał wizję, że ma rację i chciał się w niej utwierdzić.
    A jak teraz wychodzi, że jednak nie ma racji, to się w nim mały chłopiec w
    piaskownicy z łopatką i grabkami odezwał.