    From: "Romeq" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Klient nie zaplacil za uslugę reklamową
    Date: Sat, 24 Sep 2005 13:11:55 +0200

    Użytkownik "Krzysztof Burzyński" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dh3auk$inn$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Prowadze agencję reklamową od kilku miesięcy. Ostantio facet zamówił u
    mnie
    > dwadzieścia tablic reklamowych dla swojej działalności. Przed wykonaniem
    > zamówienia nie spisałem z nim żadnej umowy. Wszystko odbylo się "na gębę".

    Umowa "na gębę" jest prawomocna... a masz jakiegoś swiadka tej umowy? Ktos
    to slyszal? To moze pomoc. Masz dane do faktury, czyli nie zrobiles "losowo"
    tablic i z zaskoczenia wyslales fakture...

    > Wykonałem tablice, gość odebrał razem z fakturą wystawioną na termin 7 dni
    > płatną przekazem pocztowym. Termin płatności minął już cztery tygodnie
    temu.

    Skoro odebral, to jest to kolejne potwierdzenie zawarcia umowy. Masz kopie
    faktury. A ktos widzial, jak odbiera te tablice? Masz ich zdjecia?

    > Wysłałem mu wezwanie do zapłaty listem poleconym (posiadam kopię
    wezwania).
    > Zastrzegłem tam, że w razie nie uiszczenia opłaty za usługę w ciągu 7 dni,
    > to sprawa bedzie skierowana do sądu. Termin opisany w wezwaniu mija za
    trzy
    > dni.

    A potwierdzenie odbioru?

    > Co mam robić w przypadku, gdy gość nie będzie płacił? Czy mam jakieś
    szanse
    > odzyskania pieniędzy na drodze sądowej.

    IMHO masz, tylko przelicz sobie ile kosztuja tablice, ile rozprawa sadowa,
    ile prawnik...

    Pozdrawiam,

    Robert