  • 1. Data: 2005-09-23 22:36:52
    Temat: pyt.o zniesienie wspolwlasnosci
    Od: "Grzegorz rusinski" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Chcielibysmy z zona zniesc wspolwlasnosc nieruchomosci (bedacej dotad nasza
    wlasnoscia po polowie) tak aby cala nieruchomosc byla odtad moja.Z tego co
    wiem to musimy udac sie do notariusza i tam spisac jakas umowe.Ale co
    dalej,czy wymagane jest wniesienie tego potem do sadu?Do tego pewnie zmiana
    wpisu w ksiedze wieczystej?Jesli tak to jakich orientacyjnych kosztow mozemy
    sie spodziewac u notariusza,w sadzie,w ksiegach,czy jeszcze gdzies?
    Nieruchomosc ma wartosc okolo 130 tys.Czy trzeba z tym isc do urzedu
    skarbowego?Ile to wszystko moze trwac od wizyty u notariusza?(zona chce
    wyjechac za granice)

  • 2. Data: 2005-09-24 06:58:27
    Temat: Re: pyt.o zniesienie wspolwlasnosci
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Grzegorz rusinski napisał(a):
> [...]
    > Nieruchomosc ma wartosc okolo 130 tys.Czy trzeba z tym isc do urzedu
    > skarbowego?Ile to wszystko moze trwac od wizyty u notariusza?(zona chce

    Podatek pobierze notariusz, w akcie notarialnym będzie też wniosek o
    wpis do księgi wieczystej. Więc wyjechać można od razu. Poza księgami
    wieczystymi żaden inny sąd nie jest potrzebny.

    KG

  • 3. Data: 2005-09-24 09:22:50
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Porownajcie dokladnie roznice kosztow pomiedzy zniesieniem wspolwlasnosci a
    darowizna/kupnem czesci.
    Przy zniesieniu wspolwlasnosci znikoma jest oplata sadowa (hipoteczna) ale notariusz
    naliczy takse od wartosci calej
    nieruchomosci.
    Pytanie, co z 2% PCC (obowiazuje przy odplatnym zniesieniu wspolwlasnosci, nie wiem
    jak przy nieodplatnym)?
    Po szczegoly umowcie sie u notariusza na wstepna rozmowe.
    Generalnie masz szanse zmiescic sie w 3 tys. zl ze wszystkim.
    Pytanie, co ewentualnie zona ma zamiar zrobic z pieniedzmi (kiedy nabyta byla
    nieruchomosc i za co?) i co na to US,
    jakby co zlozenie oswiadczenia nie boli bardzo...
    Przedstaw nam wyliczenie przez notariusza.
    JaC