  • 1. Data: 2005-01-21 17:17:04
    Temat: Kiedy wspolnota mieszkaniowa moze zlicytowac mieszkanie niesfornego czlonka wspolnoty?
    Od: Pawel <N...@p...onet.pl>

    Witam szanownch Panstwa

    Jakie warunki musza byc spelnione aby wspolnota
    mieszkaniowa zarzadzila przetarg i sprzedarz
    mieszkania, ktorego domownicy utrudniaja zycie
    calej wspolnocie.
    Czy w ogole jest to mozliwe?
    Gdzie szukac przepisow na ten temat?

    z gory dziekuje

    pozdrawiam
    /K

  • 2. Data: 2005-01-21 18:42:38
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Pawel wyskrobał(a):
    > Jakie warunki musza byc spelnione aby wspolnota
    > mieszkaniowa zarzadzila przetarg i sprzedarz
    > mieszkania, ktorego domownicy utrudniaja zycie
> [...]

    Ustawa o własności lokali.

    Art. 16. 1. Jeżeli właściciel lokalu zalega długotrwale z zapłatą należnych
    od niego opłat lub wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko
    obowiązującemu porządkowi domowemu albo przez swoje niewłaściwe zachowanie
    czyni korzystanie z innych lokali lub nieruchomości wspólnej uciążliwym,
    wspólnota mieszkaniowa może w trybie procesu żądać sprzedaży lokalu w drodze
    licytacji na podstawie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o egzekucji
    z nieruchomości.

    2. Właścicielowi, którego lokal został sprzedany, nie przysługuje prawo do
    lokalu zamiennego.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2005-01-22 11:11:06
    Od: Kwarta <N...@p...onet.pl>

    Panie Bartoszu

    Bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.

    Jezeli mozna, prosilbym jeszcze o jeden komentarz.
    Jak te przepisy maja sie w sytuacji gdy lokal jest
    wynajmowany osobom trzecim, ktore nie sa
    wlascicielami lokalu, a tylko go uzytkowuja w
    sposob uciazliwy dla innych czlonkow wspolnoty.

    z gory dziekuje za odpowiedz.
    pozdrawiam
    Pawel, /K

  • 4. Data: 2005-01-22 11:33:27
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Kwarta wrote:

> [...]
    > wynajmowany osobom trzecim, ktore nie sa
    > wlascicielami lokalu, a tylko go uzytkowuja w
    > sposob uciazliwy dla innych czlonkow wspolnoty.

    A co to za roznica ?
    Wlasciciel lokalu uzytkuje go w ten sposob, ze wynajmuje osobom
    utrodniajacym....

    Ale bez sadu ani rusz...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-01-22 12:42:38
    Od: Kwarta <N...@p...onet.pl>

    > A co to za roznica ?
    > Wlasciciel lokalu uzytkuje go w ten sposob, ze wynajmuje osobom
    > utrodniajacym....
    >
    > Ale bez sadu ani rusz...
    >
    > Boguslaw

    Witam

    Czy to oznacza, ze wlasciciel jest w pelni odpowiedzialny za czyny
    swoich lokatorow?
    Czy wie Pan, gdzie moge znalezc artukuly dla takiego przypadku?

    z gory dziekuje
    /K

  • 6. Data: 2005-01-22 12:50:54
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Kwarta wrote:

    > Witam
    >
    > Czy to oznacza, ze wlasciciel jest w pelni odpowiedzialny za czyny
    > swoich lokatorow?
    > Czy wie Pan, gdzie moge znalezc artukuly dla takiego przypadku?

    Jakie "w pelni" .

    jesli lokatorzy "uporczywie utrudniaja zycie" to i na nich "jest paragraf".
    Jesli wlasciciel nie podejmuje staran, by lokatorzy nie utrudniali...
    to trzeba go scigac...za to, ze sposobem korzystania ze swego mieszania
    utrudnia innym...
    A jesli sie komus nie podoba ze ktos ma spokojnych lokatorow,
    ktorym sie zdarzylo p, ze zalali mieszkanie,
    to niech sie przeprowadzi..

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-22 13:04:54
    Od: Kwarta <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > utrudnia innym...
    > A jesli sie komus nie podoba ze ktos ma spokojnych lokatorow,
    > ktorym sie zdarzylo p, ze zalali mieszkanie,

    OK, dzieki wielkie.

    pozdrawiam
    /K

  • 8. Data: 2005-02-16 21:41:04
    Od: Zawisza Consulting <i...@z...de>

    To jest przepis, lecz jak to wyglada w praktyce?
    Wyjezdzam na 3 miesiace i moje nie zaplacone mieszkanie zostaje licytowane?
    Pozdrawiam
    ZC

  • 9. Data: 2005-02-17 00:33:18
    Od: "lammed" <l...@p...onet.pl>

    przepisy dają taką możliwość. miałem taki problem w swojej wspólnocie
    (uciążliwa agencja towarzyska w lokalu który właściciel na złość innym
    wynajął a z opłatami zalegał ponad półtora roku). bez powodzenia.
    przydybaliśmy go dopiero kiedy zdecydował się sam je sprzedać. bez
    zaświadczenia wspólnoty że nie zalega z opłatami nie mógłby tego zrobić,
    więc zapłacił.
    ale o zlicytowaniu mieszkania nie słyszałem. z reguły sądy podchodziły do
    tego tak, że zaległość musiałaby swą wysokością dorównywać wolnorynkowej
    cenie mieszkania, żeby zarządzono licytację.
    ale może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?