  • 1. Data: 2008-07-22 07:36:38
    Temat: samochod jako nagroda i zakaz podawania nazwy
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    sprawa wyglada tak

    firma zakupuje u dilera samochod osobowy, ktory ma byc nagroda w konkursie
    i co sie okazuje przedstawicielstwo producenta na polske, zakazuje podawania
    marki i modelu samochodu, twierdzac ze to zastrzezony znak towarowy

    czy to jest wogole mozliwe?
    dla mnie to jakas paranoja i nie widze w tym najmniejszego sensu
    jesli to rzeczywiscie mozliwe to jakie paragrafy za to odpowiadaja,
    ewentualnie jestli to nie mozliwe, to rowniez na jakie paragrafy mozna sie
    powolac, aby marke i model samochodu moc podac

    przeciez uczestnicy konkursu powinni wiedziec jakiej nagrody moga oczekiwac

  • 2. Data: 2008-07-22 07:41:45
    Temat: Re: samochod jako nagroda i zakaz podawania nazwy
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 22 lipiec 2008 09:36
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g642mu$p8c$1@news2.task.gda.pl>):

    > czy to jest wogole mozliwe?

    Wogóle w roku dwutysięcznym ósmym przy cofaniu się do tyłu po najmniejszej
    linii oporu bez chamowania jest to możliwe.

> [...]
    > ewentualnie jestli to nie mozliwe, to rowniez na jakie paragrafy mozna sie
    > powolac, aby marke i model samochodu moc podac

    Niestety coraz bardziej światu odpierdala na punkcie praw autorskich i
    pokrewnych i utajniają nawet wbrew sobie. Ja bym wybrał inną nagrodę, a nie
    właził do dupy na siłę tamtym. Albo napisał w warunkach konkursu,
    że ,,auto marki Noname (tak badziewne, że producent się wstydzi)'', zależy
    jak prestiżowy macie konkurs. :D

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-07-22 08:26:16
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    A co to za marka?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 4. Data: 2008-07-22 08:47:10
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Habeck Colibretto pisze:

    > A co to za marka?

    He he he he, Mercedes ale ten ze "Zmienników" :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Reseller

  • 5. Data: 2008-07-22 11:19:23
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
> [...]
    > i co sie okazuje przedstawicielstwo producenta na polske, zakazuje
    > podawania marki i modelu samochodu, twierdzac ze to zastrzezony znak

    Przecież dla nich to darmowa reklama.
    Swoją drogą ciekawe... W końcu nie używacie znaku do oznaczania własnego
    produktu/usługi, nie zachodzi ryzyko wprowadzenia w błąd klienta co do
    pochodzenia towaru. Kiedyś były też problemy z umieszczaniem znaków np. na
    ulotkach sklepu, w którym te towary sprzedawano, ale ostatecznie nie wiem
    jak to zostało wyjaśnione.

    Ustawa o znakach towarowych

    Art. 4.
    1. Znakiem towarowym, w rozumieniu ustawy, może być znak nadający się do
    odróżniania towarów lub usług określonego przedsiębiorstwa od towarów lub
    usług tego samego rodzaju innych przedsiębiorstw.

    Art. 19.
    Bezpodstawnie używający zarejestrowanego znaku towarowego lub znaku do niego
    podobnego dla towarów objętych rejestracją lub podobnych do nich,
    w sposób stwarzający niebezpieczeństwo wprowadzenia w błąd
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    odbiorców co do pochodzenia towarów, ponosi odpowiedzialność stosownie do
    przepisów niniejszego rozdziału.

  • 6. Data: 2008-07-22 11:52:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 22 Jul 2008 13:19:23 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Przecież dla nich to darmowa reklama. Swoją drogą ciekawe... W końcu nie
    > używacie znaku do oznaczania własnego produktu/usługi, nie zachodzi
    > ryzyko wprowadzenia w błąd klienta co do pochodzenia towaru.

    IMHO art. 155 ust. 2 prawa własności przemysłowej.

    > Kiedyś były
    > też problemy z umieszczaniem znaków np. na ulotkach sklepu, w którym te
    > towary sprzedawano, ale ostatecznie nie wiem jak to zostało wyjaśnione.

    art. 155 ust. 1 pwp ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2008-07-22 14:26:13
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > odbiorców co do pochodzenia towarów, ponosi odpowiedzialność stosownie do

    Tak tylko dla porządku, bo Olgierd poniżej podał prawidłową ustawę,
    ustawa o znakach towarowych nie obowiązuje od ładnych kilku lat.

  • 8. Data: 2008-07-22 18:36:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, Tristan wrote:

    > Albo napisał w warunkach konkursu,
    > że ,,auto marki Noname (tak badziewne, że producent się wstydzi)'', zależy
    > jak prestiżowy macie konkurs. :D

    ROTFL :)
    Ale numer dobry, jakby się miało oczywiście na piśmie ten "zakaz".
    Ktoś tu chyba bez kasku jeździł... i to niebezpiecznie :P (niebywalcom
    na .rowery: sam jeżdżę bez kasku :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-07-22 18:58:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 22 lipiec 2008 20:36
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0807222035390.3380@quad>):

    > ROTFL :)
    > Ale numer dobry, jakby się miało oczywiście na piśmie ten "zakaz".

    Ano. Ludzie ze zdjęcia markę rozpoznają, a zabawy będzie co niemiara. Coś w
    taki deseń jak to:

    http://rozrywka.eurocity.pl/samochody/samochody/dobr
    e.jpg

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2008-07-22 20:25:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2008, Tristan wrote:

    > taki deseń jak to:
    >
    > http://rozrywka.eurocity.pl/samochody/samochody/dobr
    e.jpg

    :)
    Ktoś poświęcił parę groszy (dosłownie, bo aukcja "od złotówki"
    z gwarancją niedojścia do skutku) na podobną "promocję"
    akumulatorów chińkiej firmy... uleciało mi, coś chyba
    z Jang było.
    Z rzetelnym podaniem wyników pomiaru na porządnej ładowarce :)
    I komentarzem (całkiem sensownym), że nic a nic nie rozumie,
    dlaczego NIKT nie chce kupić u niego, a 2 do 3x drożej
    u innych kupują, jacyś dziwni ci kupujący ;)

    pzdr, Gotfryd