    From: "tomekx" <t...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kara za wycięcie drzewa
    Date: Fri, 16 Mar 2012 10:16:43 +0100

    Witam
    będę występował do urzędu miasta o pozwolenie na wycięcie dwóch drzew
    iglastych które rosną przed moim domem. Jedno ma ok 6 metrów wysokości,
    drugie około 10. Są to chyba sosny. Rosną ok 2,5m od domu (na mojej
    działce).

    Uzasadnieniem będzie:
    - zwiększenie wilgoci na murach domu, przysłanianie słońca i światła;
    - przy dalszym rozroście ryzyko uszkodzenia fundamentów przez korzenie;
    - ryzyko dla budynku w razie uderzenia pioruna, zawalenia itp.

    Mam nadzieję, że urząd da mi na to zgodę? Jak jest w praktyce?
    Jeżeli nie otrzymałbym zgody to jestem zdeterminowany sam wyciąć te drzewa.
    Jaką zapłaciłbym karę? Jaka jest też opłata za wycięcie drzew, gdybym
    uzyskał zgodę?