  • 1. Data: 2004-12-14 11:13:52
    Temat: Kara za nieterminowe wykonanie dziełą i faktra vat
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Witam serdecznie

    Czy wykonawca, który nie wykonał w terminie dzieła i zapłacił karę za
    nieterminowe wykonanie ma prawo domagać się wystawienia faktury na kwotę
    kary?

    Wykonawca podpisał umowę na wykonanie dzieła za cenę 1000 zł + VAT 22%
    Strony ustaliły, że za nieterminowe wykonanie dzieła wykonawca zapłaci karę
    1% dziennie.
    Wykonawca wykonał dzieło będąc w zwłoce i dlatego też zapłacił kary.
    Zamawiający domaga się wystawienia faktury na kwotę 1000 zł + VAT i
    zastrzega że zapłaci kwotę pomniejszoną o kary.
    Wykonawca mówi że ok ale chce mieć jakiś dowód że zapłacił kary i najlepiej
    jakby była to faktura na kwotę kary :-)

    Jeżeli nie jest to możliwe to on (wykonawca) wystawi fakturę na kwotę
    1000-kary + vat

    Zamawiający nie chce się zgodzić

    Jakie rozwiązanie wybrać aby i zamawiający był syty i wykonawca cały? :-)

  • 2. Data: 2004-12-14 15:37:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    pissmejker wrote:

    > Wykonawca podpisał umowę na wykonanie dzieła za cenę 1000 zł + VAT 22%

    Dzieło i VAT? Jakaś dziwna ta umowa...

    [ciach]

    > Jakie rozwiązanie wybrać aby i zamawiający był syty i wykonawca cały? :-)

    Jeśli faktycznie w tej umowie o dzieło udział bierze faktura, to
    wystarczy wystawić ją na "dzieło minus kara za zwłokę" albo dołączyć do
    niej fakturę korygującą z ujemną sumą tytułem "kara zaz włokę" lub coś w
    tym guście.

    Pomysł, żeby to zleceniodawca wystawiał fakturę jest wręcz idiotyczny.

  • 3. Data: 2004-12-14 16:17:52
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    wiadomości news:cpn1bj$1q4q$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > korygującą z ujemną sumą tytułem "kara zaz włokę" lub coś w tym guście.
    >
    > Pomysł, żeby to zleceniodawca wystawiał fakturę jest wręcz idiotyczny.

    Jest to umowa o dzieło w rozumieniu KC :-)
    W związku z tym, że strony nie określiły w umowie, że wyrażają zgodę na
    potrącenie kar umownych na nieterminowe wykonanie dzieła z faktury to
    Wykonawca powinien wystawić fakturę na całą wykonaną wartość za dzieło a
    Zamawiający powinien zapłacić wszystko.
    Jednak Zamawiający musi jakoś wezwać Wykonawcę do zapłacenia kary więc może
    powinien wystawić jakąś notę?

    Cały ambaras aby dwoje chciało na raz a Wykonawca nie zgadza się na
    potrącenie kary z faktury i twierdzi że ma takie prawo.

    Wykonawca wystawia fakturę Zamawiającemu na 100 + VAT

  • 4. Data: 2004-12-15 07:14:23
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    pissmejker wrote:

> [...]
    > potrącenie kary z faktury i twierdzi że ma takie prawo.
    >
    > Wykonawca wystawia fakturę Zamawiającemu na 100 + VAT

    Z własnego doświadczenia - czy kara jest potrącana z faktury, czy też
    nie, a trzeba "osobno" płacić - zawsze faktura jest na całość
    wynagrodzenia, a dokumentem potwierdzającym karę jest nota obciążeniowa.
    A co do tego, czy potrącać z faktury - nie sądzę, by wykonawca miał tu
    cokolwiek do powiedzenia, bo musiałby udowodnić, że niewypłacona mu
    część wynagrodzenia była mu należna, a przecież de facto nie była. Ale
    to już opinia laika ;)

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk