  • 11. Data: 2007-12-02 17:00:16
    Temat: Re: Kanar
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > Czyli wniosek z tego, ze ten kanar moze mu teraz powiedzmy co 2 tyg
    > wystawiac mandacik bez podpisu? Ciekawe

    Może.
    Będzie miał pecha jak się okaże, że gapowicz w tym czasie był w pracy.

  • 12. Data: 2007-12-02 17:15:20
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 2 Dec 2007 14:33:48 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > Może i w dodatku skutecznie. Do czasu aż nie zostanie udowodnione, ze
    > kontroler składa fałszywe zeznania.

    A to ciekawe, bo nawet na mandacie od policji trzeba sie podpisac, ze sie
    przyjmuje.
    Jakas podstawa prawna?
    --
    marcin

  • 13. Data: 2007-12-02 17:29:15
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    \

    > A to ciekawe, bo nawet na mandacie od policji trzeba sie podpisac, ze sie
    > przyjmuje.
    > Jakas podstawa prawna?

    A kto o mandacie mówi ? Żeby się załapać na karę za parkowanie w strefie też
    podpisu nie trzeba.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 14. Data: 2007-12-02 17:48:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    witek pisze:

    > Wtedy kiedy potrzebuje określić tożsamość gapowicza.

    Ustawa mówi o jednym konkretnym przypadku, i nie jest nim jazda bez
    ważnego biletu.

    M.

  • 15. Data: 2007-12-02 18:56:56
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 2 Dec 2007 18:29:15 +0100, Nostradamus napisał(a):

    > A kto o mandacie mówi ? Żeby się załapać na karę za parkowanie w strefie też
    > podpisu nie trzeba.

    O ile wiem robia zdjecia
    --
    marcin

  • 16. Data: 2007-12-02 18:59:19
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    zly pisze:
    > A to ciekawe, bo nawet na mandacie od policji trzeba sie podpisac, ze sie
    > przyjmuje.
    > Jakas podstawa prawna?

    to nie mandat

    KG

  • 17. Data: 2007-12-02 19:03:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał
    > A to ciekawe, bo nawet na mandacie od policji trzeba sie podpisac, ze sie
    > przyjmuje.

    Trzeba na mandacie od Policji, bo inaczej oznacza, że się nie przyjmuje,
    mówię o kredytowym zwykłym.
    Co do protokołu kontroli biletowej (ujawnienia osoby bez biletu) to nie
    trzeba, podpis ułatwia im udowodnienie, że zajście miało miejsce. Mogą też
    próbować udowodnić inaczej, np. zeznaniami kontrolera.

  • 18. Data: 2007-12-02 19:10:20
    Od: "Somebody" <s...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Dziekuje za odpowiedzi, odpowiem zbiorczo.

    1. Unikac placenia przez kombinowanie (zgubiona legitymacja itp.) nie
    zamierzam, po weekendzie wybieram sie do MZK i tam pewnie wniose oplate za
    jazde bez biletu. Nie bylo moim celem uciekanie przed odpowiedzialnocia, od
    poczatku sprawnie przedstawilem dokumenty. Natomiast dzialania poza
    procedurami i przepisami prawa budzi moj opor, do tego w sposob dziwny
    (doprawdy nie wiem jaki ten kontroler mial powod, zeby nie pokazywac mi
    protokolu, ktory mialem podpiac), stad kontynuacja sprawy.

    2. Generalnie chcialem wiedziec czy cos moze sie dalej dziac bez mojego
    podpisu, czyt. czy kontroler spasowal czy szykuje cos dalej. Teraz juz wiem,
    ze moge sie obawiac kontynuacji sprawy, wiec uprzedze ruch. Nasz urzad szczyci
    sie posiadaniem certyfikatow ISO w aspekcie jakosci i dotychczas moje
    doswiadczenie jest takie, ze faktycznie podchodzili do podobnych spraw
    profesjonalnie (dotad juz parokrotnie interweniowalem w sprawie kanarow, nigdy
    dotad w sprawie wlasnej).

    3. Myslalem przez moment bedac w autobusie o wezwaniu policji, ale autobus byl
    wypelniony ludzmi, nie chcialem robic zamieszania. Nie mialem podejrzenia, ze
    to oszusci czy cos w tym stylu, bo ten drugi mial identyfikator. Aczkolwiek
    naruszenie przepisow jakby nie patrzec bylo.

    4. Sadze, ze jesli wniose oplate za jazde bez biletu to MZK nie bedzie miec
    powodu, aby sprawe toczyc dalej (zdaje sie, ze niepodpisanie tego papierka nie
    jest zadnym wykroczeniem samym w sobie, prawda?). Czy w efekcie mojego
    zgloszenia kontolerzy zaprzestana takich dzialan... coz, tu juz ciezko
    przewidywac. Wiadomo jak to bywa w tego rodzaju organizacjach ;-). Ale moze
    akurat zostana nieco wyczuleni.

    Dzieki i pozdrawiam!

  • 19. Data: 2007-12-03 00:47:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > A to ciekawe, bo nawet na mandacie od policji trzeba sie podpisac, ze sie
    > przyjmuje.
    > Jakas podstawa prawna?

    Nie trzeba.
    Wówczas zamiast przywileju mandatu dostaniesz wezwanie z sądu grodzkiego.
    Tam też nie musisz przyjść. Wyrok przyjdzie pocztą.

  • 20. Data: 2007-12-03 00:48:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Ustawa mówi o jednym konkretnym przypadku, i nie jest nim jazda bez
    > ważnego biletu.
    >
    > M.

    Która ustawa?