  • 31. Data: 2007-12-13 00:17:18
    Temat: Re: Kanar
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Sowiecki Agent pisze:

    > ma prawo cie zatrzymac (jak nie okazesz dkumentow) ale na najblizszym
    > przystanku do przyjazdu niezwlocznie wezwanej policji,

    Nie ma prawa zatrzymać. Ma prawo tylko i wyłącznie wezwać Policję.
    Chyba że pasażer popełnił jakieś inne wykroczenie/przestępstwo -
    zakłócanie spokoju, naruszenie nietykalności (sama jazda bez biletu
    takim wykroczeniem nie jest).

    > P.
    Pozdrawiam, argothiel

  • 32. Data: 2007-12-13 10:52:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> wrote
> [...]
    > Chyba że pasażer popełnił jakieś inne wykroczenie/przestępstwo -
    > zakłócanie spokoju, naruszenie nietykalności (sama jazda bez biletu

    No właśnie, z tym, że gdyby uznać, że prawo żądania okazania dokumentu
    tożsamości to prawo do legitymowania, wtedy odmowa byłaby wykroczeniem, a to
    już uprawnia do ujęcia. Poza tym również trzykrotna jazda bez biletu to też
    wykroczenie.
    Tak czy siak, zatrzymania nawet bez oparcia w przepisach w okolicznościach,
    że ktoś unika płacenia biletów i okazanania dokumentu, lekceważąc sobie
    reguły życia społenego, możnaby dość łatwo umorzyć ze względu na niską
    szkodliwość.

  • 33. Data: 2007-12-13 15:06:52
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Poza tym również trzykrotna jazda bez biletu to też
    > wykroczenie.

    Nieprawda. Trzykrotna jazda bez biletu i nieuiszczenie za te jazdy
    opłat specjalnych dopiero jest wykroczeniem.

    Piotr

  • 34. Data: 2007-12-13 15:29:25
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    PiotRek pisze:
    > Nieprawda. Trzykrotna jazda bez biletu i nieuiszczenie za te jazdy
    > opłat specjalnych dopiero jest wykroczeniem.

    trzecia po dwukrotnym nieuiszczeniu

    KG

  • 35. Data: 2007-12-13 21:33:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> wrote
    >Trzykrotna jazda bez biletu i nieuiszczenie za te jazdy
    > opłat specjalnych dopiero jest wykroczeniem.

    Dokładnie nie uiszcza za te dwie ostatnie i jedzie z takim zamiarem trzeci
    raz w tym samym.

  • 36. Data: 2007-12-14 00:24:35
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > trzecia po dwukrotnym nieuiszczeniu

    Panie Gołaszewski, jesteś Pan nudny aż do bólu.
    Aż rzygać się chce.

    Piotr