    From: "FirstName LastName" <t...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kanar
    Date: Thu, 21 Aug 2003 13:03:01 +0000 (UTC)

    > Czy jest to zwyczaj, czy obowiązek prowadzącego pojazd?
    > Czy można gdzieś indziej kupić bilet (np. na stacji?)

    Prawie na każdej stacji można taki bilet kupić - jednym z wyjątków jest S8,
    na której mój bilet miesięczny stracił ważność. Na przejazd z S8 do S9
    nabrałem ochoty dopiero na S8 dlatego wcześniej nie nabyłem. Nie wiem czy owa
    sprzedaż jest obowiązkiem, natomiast jest to napewno zwyczaj, który jest
    honorowany przez kontrolerów (często byłem świadkiem, że kontrolerzy nie
    kontrolują osób stojących w kolejce po bilety). Sprzedaż nie zawsze odbywa
    się na każdej stacji - czasami co kilka stacji. Ja stanowiłem jednoosobową
    kolejkę i trafiłem na moment kiedy nie sprzedawano.

    > To zależy od tego, czy mogłeś ten bilet kupić w innym miejscu i czy
    > prowadzący ma obowiązek sprzedawać bilety. Jeśli mogłeś kupić na stacji,
    > to powinieneś był wysiąść i kupić tam.

    Tam nie było kasy.

    > Olać. Nie mogą Ci udowodnić, że wówczas jechałeś pociągiem (no, chyba,
    > że są jakieś kamery w pociągu).

    Obrzydliwie nie lubię kłamać. Wolałbym, żeby to argumentacja o tym, że biletu
    nie mogłem nabyć pomimo szczerej chęci okazała się wystarczająca.