  • 1. Data: 2004-09-01 19:19:08
    Temat: Kadencja, mandat czym się różnią?
    Od: <j...@g...pl>

    Czy może ktoś podać mi dokładniejsze info, czym jest Kadencja i mandat, czym
    się różnią? Z góry dzięki.

  • 2. Data: 2004-09-01 19:50:17
    Temat: Re: Kadencja, mandat czym się różnią?
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Czy może ktoś podać mi dokładniejsze info, czym jest Kadencja i mandat,
    > czym się różnią? Z góry dzięki.

    W skrócie to kadencja jest okresem czasu, na który zostaje wybrany jakiś
    organ (kolegialny jak Sejm czy jednoosobowy jak np. Prezydent) i ma wtedy
    pełne prawo do wypełniania swojej funkcji (ma legitymację do tego).
    Mandat jest to uprawnienie członka organu przedstawicielskiego, kolegialnego
    (lub rzadziej jednoosobowego) do pełnienia swojej funkcji, udzielone przez
    wyborców.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-09-02 10:39:03