  • 21. Data: 2006-04-28 06:47:33
    Temat: Re: Kablowka - problem z kablami - porada prawna
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > Wypowiedzenie umowy nie wchodzi w rachubę (o ile jest faktycznie)?

    Oczywiście, że jest możliwe, ale założyłem najgorszy wariant. Z tym, że
    finansowe skutki wypowiedzenia zależą od ustalenia warunków 1. i 2.,
    czyli czy ta instalacja jest "legalna".

    Poza tym to nie jest typowa umowa najmu z trzymiesięcznym
    wypowiedzeniem :-) Z drugiej strony operator może wymusić jej zawarcie
    (art. 140 PT)

    > Zakładam że nie ma w tym przypadku mowy o służebności gruntowej wpisanej do
    > księgi wieczystej ;)

    Jesteś pewien, że musi być? Pamiętaj, że w momencie budowania instalacji
    mogło nie być KW, na przykład (rozumiem, że chodzi tu o spółdzielnię
    mieszkaniową) mieszkanie mogło mieć status lokatorski.

    M.

  • 22. Data: 2006-04-28 08:41:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Jesteś pewien, że musi być? Pamiętaj, że w momencie budowania instalacji
    > mogło nie być KW, na przykład (rozumiem, że chodzi tu o spółdzielnię
    > mieszkaniową) mieszkanie mogło mieć status lokatorski.

    Zresztą i własnościowe (o ile nie kupowane na kredyt) KW często nie mają.