  • 1. Data: 2003-05-05 00:10:34
    Temat: KRiO-pomozcie.
    Od: "robert detzner" <m...@N...gazeta.pl>

    Mam prosbe.Czy ktos z was moglby napisac jak oblicza sie stopnie
    pokrewienstwa w polskim prawie?

  • 2. Data: 2003-05-05 00:34:41
    Temat: Re: KRiO-pomozcie.
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    robert detzner wrote:
    > Mam prosbe.Czy ktos z was moglby napisac jak oblicza sie stopnie
    > pokrewienstwa w polskim prawie?

    Twoje dzieci

    *TY*- I stopień -> Twoi Rodzice - II stopień -> Twoje rodzeństwo - III stopień ->
    dzieci rodzeństwa

    II stopień -> Dziadkowie

    III stopień -> Wujostwo

    IV stopień -> Kuzynostwo

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-05-05 00:36:02
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    robert detzner wrote:
    > Mam prosbe.Czy ktos z was moglby napisac jak oblicza sie stopnie
    > pokrewienstwa w polskim prawie?

    Twoje dzieci

    TY-I stopień->Twoi Rodzice-II stopień->Twoje rodzeństwo-III stopień->Ich dzieci

    II stopień -> Dziadkowie

    III stopień -> Wujostwo

    IV stopień -> Kuzynostwo

    pozdrawiam
    Arek

  • 4. Data: 2003-05-05 01:05:35
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    robert detzner wrote:

    >Mam prosbe.Czy ktos z was moglby napisac jak oblicza sie stopnie
    >pokrewienstwa w polskim prawie?

    Jeden stopień to relacja najbliższy wstępny-zstępny
    (czyli np. ojciec-syn, matka-córka itp).

    Przy pokrewieństwie w linii prostej obliczenie jest łatwe.
    Przy pokrewieństwie w linii bocznej trzeba znależć
    najbliższego wspólnego przodka (np. ojca, dziadka itp)
    i zsumować ilość takich relacji wstępny-zstępny dla obydwu
    krewnych pomiędzy nimi a tym przodkiem.

    Przykłady:
    Między ojcem a jego córką jest pokrewieństwo 1 stopnia
    w linii prostej.

    Między bratem i jego siostra jest pokrewieństwo 2 stopnia
    w linii bocznej (brat-ojciec + ojciec-siostra).
    Najbliższym wspólnym przodkiem jest ojciec.

    Między bratem a córką jego siostry jest pokrewieństwo
    3 stopnia (on-ojciec + ojciec-siostra + siostra-jej córka)
    Najbliższym wspólnym przodkiem też jest ojciec.

    Przy wspólnym dziadku (rodzeństwo cioteczne, np. córka
    siostry ojca) pokrewieństwo jest 4 stopnia (po dwa
    stopnie do dziadka ze strony każdej osoby)

    itd.

    Sorry jeśli coś nagmatwałam ale jest późno :)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl