    From: "Krzys1972" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: KRUS - POMOCY !!!
    Date: Thu, 9 Sep 2004 12:21:19 +0200

    Witam Serdecznie.

    W dniu dzisiejszym totalnie się załamałem gdy usłyszałem co mi Pani w KRUS
    powiedziała. Ale zacznę od początku. Żona zarejestrowała działalność w 1998
    roku w Poznaniu. Prowadziła ją faktycznie do grudnia 2001. W styczniu 2002
    wyjechaliśmy z Poznania do Gdańska. Niestety z baraku wiedzy nie złożyliśmy
    stosownych dokumentów wyrejestrowujących działalność gospodarczą. Byliśmy
    przekonani iż urząd skarbowy nie otrzymując już żadnych deklaracji sam ją
    zamknie. W lipsu 2002 roku żona została dopisana do brata jako domownik i
    opłacała składki KRUS oraz pobierała zasiłek na jedno dziecko a następnie 2
    dwoje dzieci. W marcu 2004 zarejestrowała żona nową działalność. Zgłosiła to
    do US oraz KRUS. W dniu dzisiejszym Pani w KRUS poinformowała nas iż
    otrzymała informacje od US iż żona ma dwie działalności. Jedną działająca do
    dziś od 1998roku a drugą od marca tego roku. W związku z tym iż na pierwsza
    działalność cały czas istnieje to żona nie mogła zarejestrować się i płacić
    składki w KRUS jako domownik. Tłumaczyłem tej Pani iż działalność została
    zaprzestana w grudniu 2001 ale ona potrzebuje dokumenty bo inaczej cofnie
    żonie ubezpieczenie i będziemy musieli zwrócić sporo pieniędzy do KRUS. Tak
    jak już pisałem nie mam żadnych dokumentów potwierdzających zakończenie
    działalności. Dzwoniłem dziś do Pani z Urzędu Miasta i powiedziała mi iż nie
    może wystawić mi wstecznego wyrejestrowania działalności tylko z data
    dzisiejszą a jedyne co może zrobić to napisać na nim adnotację iż według
    zony informacji działalność została zakończona w grudniu 2001. Bardzo was
    proszę o pomoc bo to dla nas naprawdę tragedia życiowa. Czy Urząd Skarbowy
    może wystawić jakieś wsteczne wyrejestrowanie działalności lub jakiej
    zaświadczenie na podstawie do kiedy były składane dokumenty PIT i VAT
    wystawić zaświadczenie iż działalność została zaprzestana w dniu tym i tym.
    Czy taki dokument powinien wystarczyć dla KRUS ?? Bardzo proszę, doradźcie
    co można zrobić, gdzie się udać, jak rozmawiać aby załatwić ten problem
    pozytywnie. Tę nową działalność i tak zamykamy do końca września gdyż według
    nowych przepisów nie będzie nas stać na płacenie ZUS. Proszę pomocy.
    Chętnie zapraszam na prix jeśli ktoś mógłby pomóc.

    Krzysiek