  • 1. Data: 2020-01-24 13:28:30
    Temat: Juszczyszyn ukarał szefową Kancelarii Sejmu za nieujawnienie list poparcia do KRS
    Od: u2 <u...@o...pl>

    ja ja Allenstein:))))))

    https://wpolityce.pl/polityka/483804-juszczyszyn-uka
    ral-szefowa-kancelarii-sejmu-ws-list-do-krs

    Juszczyszyn ukarał szefową Kancelarii Sejmu za nieujawnienie list
    poparcia do KRS. Wezwał Ziobrę do przesłania dokumentów

    opublikowano: 2 godziny temu ? aktualizacja: godzinę temu
    Paweł Juszczyszyn / autor: PAP/Tomasz Waszczuk

    Sąd w Olsztynie nałożył 6 tys. zł grzywny na szefową Kancelarii Sejmu
    Agnieszkę Kaczmarską. To kara za to, że nie ujawniła ona sądowi list
    poparcia do KRS. Grzywnę nałożył sędzia Paweł Juszczyszyn za to, że
    Kaczmarska odmówiła mu zapoznania się z listami poparcia do KRS.

    CZYTAJ TAKŻE: Szefowa Kancelarii Sejmu nie stawi się w olsztyńskim
    sądzie na wezwanie Juszczyszyna. ,,Nie lekceważę sądu, ale mam
    posiedzenie komisji"

    Dyrektor CIS ws. Juszczyszyna: Otrzymaliśmy sprzeczne sygnały,
    oczekujemy na wyjaśnienie tej nietypowej sytuacji

    ,,Kasta" wspiera Juszczyszyna! ,,Uważamy za niedopuszczalne
    uniemożliwienie zapoznania się przez sędziego z dokumentami"

    https://twitter.com/PiotrBulakowski/status/122064587
    9096520704

    Juszczyszn podał, że powoływanie się przez Kaczmarską na decyzję UODO
    przy odmówienie udostępnienia list poparcia do KRS jest błędne. Wskazał,
    że decyzja UODO nie ma zastosowania w przypadku postępowania sądowego.
    Powołał się przy tym na decyzję Naczelnego Sądu Administracyjnego i
    pismo samego prezesa UODO.

    Listy poparcia do KRS są informacją publiczną

    -- powiedział sędzia Juszczyszyn.

    Poinformował podczas rozprawy sądowej, że oczekiwał od Kancelarii Sejmu
    zarówno list poparcia do KRS w nowym składzie podpisanych przez
    obywateli i sędziów oraz oświadczeń o wycofaniu takiego poparcia.
    Kancelaria nie pokazała mu żadnego z oczekiwanych dokumentów.

    Podczas rozprawy, w której sędzia Paweł Juszczyszyn domaga się
    ujawnienia list do KRS w nowym składzie, sędzia poinformował, że prosił
    o udostępnienie list poparcia do KRS podpisanych przez obywateli i sędziów.

    Sąd oczekiwał także przedstawienia oświadczeń o wycofaniu takiego
    poparcia złożonych przez obywateli i sędziów

    -- podał Juszczszyn.

    Tym samym Juszczyszyn dał do zrozumienia, że chciał sprawdzić, czy
    sędzia Maciej Nawacki, prezes sądu rejonowego w Olsztynie i członek KRS,
    dołączył do listy swojego poparcia oświadczenia sędziów, którzy najpierw
    mu poparcia udzielili, a następnie je wycofali. Czworo sędziów
    olsztyńskiego sądu wydało oświadczenia, że Nawackiemu cofnęli udzielone
    wcześniej poparcie.

    Podczas piątkowej rozprawy sędzia Paweł Juszczszyn wydał zarządzenie, w
    którym wezwał ministra sprawiedliwości Zbigniewa Ziobrę do przesłania
    sądowi w ciągu tygodnia (od daty doręczenia) ,,oryginałów lub urzędowo
    poświadczonych odpisów dokumentów w postaci korespondencji pomiędzy
    Marszałkiem Sejmu RP i ministrem sprawiedliwości w sprawie potwierdzenia
    statusu sędziego osób, które poparły kandydatów na członków KRS".

    Chodzi o tych członków KRS, którzy są sędziami.

    W ten sposób sędzia chce ustalić, czy na listach poparcia dla członków
    KRS widnieją nazwiska sędziów, czy np. pracowników resortu
    sprawiedliwości, co jest podnoszone przez niektórych polityków.

    Sąd podkreślił, że dokumenty mają być przesłane ,,bez jakiejkolwiek
    ingerencji w ich treść, w szczególności bez anonimizacji danych w nich
    zawartych".

    Minister Ziobro ma nadesłać te dokumenty w ciągu tygodnia od dnia
    doręczenia mu postanowienia. W przeciwnym wypadku zagroził ministrowi
    grzywną.

    Wezwał sędziów Sądu Rejonowego z Olsztyna, którzy poinformowali o
    wycofaniu swoich podpisów z list poparcia do KRS Maciejowi Nawackiemu do
    okazania - pod rygorem grzywny - tych dokumentów Sądowi Okręgowemu w
    Olsztynie.

    Chodzi o sędziów Sądu Rejonowego w Olsztynie: Annę Pałasz, Katarzynę
    Zabuską, Joannę Urlińską i Krzysztofa Bieńkowskiego. Sędziowie ci
    publicznie przyznali, że podpisali listy poparcia Macieja Nawackiego do
    KRS, a następnie wycofali swoje poparcie.

    Pod groźbą grzywny Juszczyszyn wezwał tych czworo sędziów do
    przedstawienia ,,oryginałów lub poświadczonych notarialnie odpisów
    dokumentów o wycofaniu przez nich poparcia dla kandydata lub kandydatów
    do KRS (...) oraz wszystkich związanych z tymi wyborami dokumentów w
    szczególności dowodów nadania lub doręczenia oświadczeń".

    Sędziowie, pod groźbą grzywny, mają te dokumenty dostarczyć do Sądu
    Okręgowego w ciągu tygodnia od otrzymania postanowienia sądu

    wkt/PAP
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

  • 2. Data: 2020-01-24 14:28:50
    Od: m...@g...com

    Kasta w swym zadufaniu do KOnca chyba nie uwierzy ze ich samych ktos POwsadza ;P

  • 3. Data: 2020-01-24 14:36:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 14:28, m...@g...com pisze:
    > Kasta w swym zadufaniu do KOnca chyba nie uwierzy ze ich samych ktos POwsadza ;P

    wyrok tego buraka ma na celu zastraszenie Bolanda, btw Juszczyszyn to
    ukraińskie nazwisko:)

  • 4. Data: 2020-01-24 15:41:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Kasta w swym zadufaniu do KOnca chyba nie uwierzy ze ich samych ktos
    >POwsadza ;P

    Powsadza albo i nie.
    Kazdy musi policzyc swoje wojska - albo prezes sadu wylosuje jakiegos
    spolegliwego do rozpatrzenia odwolania, albo komornik szybko zabierze
    jej grzywne z konta.
    Co prawda wtedy premie otrzyma ... i ciekawe jak tak dlugo potrwa :-)

    J.

  • 5. Data: 2020-01-24 15:47:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >https://wpolityce.pl/polityka/483804-juszczyszyn-uk
    aral-szefowa-kancelarii-sejmu-ws-list-do-krs
    [...]
> [...]
    >korespondencji pomiędzy Marszałkiem Sejmu RP i ministrem
    >sprawiedliwości w sprawie potwierdzenia statusu sędziego osób, które

    Ciekawe czy takowe byly ...

    >Minister Ziobro ma nadesłać te dokumenty w ciągu tygodnia od dnia
    >doręczenia mu postanowienia. W przeciwnym wypadku zagroził ministrowi
    >grzywną.

    Ziobro jest tez poslem i grzywna mu nie grozi :-)

    Sedziowie tez maja immunitet :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-01-24 16:31:39
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 15:47, J.F. pisze:

    > Ziobro jest tez poslem i grzywna mu nie grozi

    Juszczyszyn to ukraińskie nazwisko, wiadomo, że będzie się mścił na
    Polakach za rzeź wołyńska i takie tam:)

  • 7. Data: 2020-01-24 20:25:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Teraz przypomnijmy sobie paragrafy (komisja w sprawie warszawskich przestępstw P0), z
    których sąd kazał płacić z kasy miasta
    stołecznego, a nie z portmonetki HGW.

    -----

  • 8. Data: 2020-01-24 20:28:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z wycofywaniem poparcia to nie takie proste.
    Przy innej okazji (głosowania uchwał) trafiałem na stanowiska, że podpis za lub
    przeciw to wyrażenie woli w miejscu i czasie
    składania oświadczenia, którego nie można ot tak odwołać.

    -----

  • 9. Data: 2020-01-24 21:22:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >podpis za lub przeciw to wyrażenie woli w miejscu i czasie składania
    >oświadczenia, którego nie można ot tak odwołać.

    Owszem, moze byc i taka interpretacja.
    Aczkolwiek oni wycofali jeszcze przed wyborem do KRS ... co i tak moze
    nie miec znaczenia.

    -----

  • 10. Data: 2020-01-24 21:38:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 21:22, J.F. pisze:

    > Owszem, moze byc i taka interpretacja.
    > Aczkolwiek oni wycofali jeszcze przed wyborem do KRS ... co i tak moze
    > nie miec znaczenia.

    Nie ma, poza "propagandowym", że "popierający" go wcale nie popierają.

    Jest inna droga - podpis to oświadczenie woli. No więc może się okazać,
    że osoba składająca podpis została wprowadzona w błąd - przy czym nie
    chodzi o to, że "myślałem, że popierałem wartościowego człowieka, a
    okazał się nawackim", więc raczej nawet pisiego sędziego aż o taki brak
    rozgarnięcia nie posądzam. No albo wymuszony - nie takie absurdalne,
    skoro deweloper publicznie się fotografuje z teczkami sojuszników i
    wrogów...

    --
    Shrek