  • 1. Data: 2020-01-24 13:24:42
    Temat: Gawłowski zeznaje ws. afery melioracyjnej
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://wpolityce.pl/kryminal/483422-gawlowski-sklad
    a-wyjasnienia-jestem-osoba-niewinna

    Gawłowski zeznaje ws. afery melioracyjnej: "Jestem osobą niewinną,
    trafiłem tutaj z powodów czysto politycznych"

    opublikowano: przedwczoraj
    Stanisław Gawłowski / autor: PAP/Marcin Bielecki

    Jestem osobą niewinną, trafiłem tutaj z powodów czysto politycznych -
    powiedział w środę w szczecińskim Sądzie Okręgowym Stanisław Gawłowski.
    Senator rozpoczął składanie wyjaśnień ws. tzw. afery melioracyjnej, w
    której prokuratura zarzuca mu m.in. łapówkarstwo.

    CZYTAJ TAKŻE: Senator Gawłowski ponownie przed sądem. Były polityk PO
    jest oskarżony m.in. o łapówkarstwo i pranie brudnych pieniędzy

    Protestował w marszu KOD-u, będzie sądził Gawłowskiego? Prokuratura
    rozważa wniosek o wyłączenie sędziego Kasickiego

    Proces ws. wątku tzw. afery melioracyjnej w Zachodniopomorskim Zarządzie
    Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie rozpoczął się we wtorek. Na
    środę zaplanowano odebranie wyjaśnień i przesłuchanie Stanisława
    Gawłowskiego. Przed rozpoczęciem procesu sąd nie zezwolił na utrwalanie
    obrazu i dźwięku podczas składania wyjaśnień oskarżonych, zeznań
    świadków i opinii ustnych biegłych.

    Jestem osobą niewinną, trafiłem tutaj z powodów czysto politycznych

    -- powiedział Gawłowski, rozpoczynając składanie wyjaśnień. Dodał, że
    skierowane wobec niego oskarżenia związane są z dwiema decyzjami z
    przeszłości - odmową udzielenia dotacji fundacji Lux Veritatis na budowę
    Term Toruńskich, a także odwołaniem prezesa Narodowego Funduszu Ochrony
    Środowiska i Gospodarki Wodnej Kazimierza Kujdy w 2008 r.

    Jak powiedział Gawłowski, Kujda stał się szefem spółki Srebrna, która
    jest ,,istotna z punktu widzenia ochrony interesów najważniejszego
    polityka dziś w Polsce, czyli Jarosława Kaczyńskiego".

    Wskazywał, że po tych decyzjach zaczęły dziać się wokół niego ,,dziwne
    rzeczy", m.in. z jego żoną próbował się zaprzyjaźnić agent CBA Tomasz
    Kaczmarek, po czym działania te ustały do 2016 r., gdy ujawnione zostały
    dokumenty, które miały świadczyć o tym, że współpracował z organami
    bezpieczeństwa w PRL, a które ostatecznie okazały się fałszywe.

    Senator wskazał, że w kolejnych miesiącach w rozmowach m.in. z
    dziennikarzami dowiedział się, że szukane są na niego ,,haki".

    Odnosząc się do przeszukania jego mieszkań przez prokuraturę w Warszawie
    i Koszalinie w grudniu 2017 r., Gawłowski wskazywał na wpisy na
    Twitterze dziennikarzy TVP, Cezarego Gmyza i Anity Gargas, którzy tego
    dnia zamieścili informacje m.in. o przeszukaniach i planowanych przez
    prokuraturę zarzutach korupcyjnych.

    Ewidentnie widać, że cały proces był ustawiony i miał charakter
    medialno-polityczny

    -- powiedział Gawłowski.

    Dodał, że o przeszukaniu mieszkania w Koszalinie dziennikarze wiedzieli
    wcześniej i relacjonowali to wydarzenie.

    Gawłowski podkreślił, że zarzuty zostały zbudowane na podstawie zeznań
    osób, które same mają problemy z prawem, ,,są na ławie oskarżonych tutaj
    ze mną, a jeden z nich odbył już karę. Są to osoby związane z PiS" - dodał.

    Oskarżony powiedział, że były dyrektor IMGW Mieczysław O. został
    powołany na szefa tej instytucji przez ówczesnego ministra środowiska
    Jana Szyszkę, a po wygranych przez Prawo i Sprawiedliwość wyborach w
    2015 r. ,,był doradcą premier Szydło i pana ministra Szyszko".

    Senator powiedział też, że przedsiębiorca z Darłowa Krzysztof B., od
    którego według prokuratury Gawłowski miał przyjmować łapówki, ,,był
    członkiem PiS przez wiele lat, bardzo aktywnym, związanym z tym
    środowiskiem".

    Według oskarżonego, o politycznym charakterze procesu świadczyć ma też
    wypowiedź polityka PiS, obecnie posła Czesława Hoca, który po programie
    w lokalnej koszalińskiej stacji telewizyjnej, w której pojawił się wątek
    zarzutu o plagiat w pracy doktorskiej, miał powiedzieć do Gawłowskiego
    ,,nam nie chodzi o żaden plagiat, my chcemy ciebie zamknąć".

    Pięć z siedmiu zarzutów, przedstawionych Gawłowskiemu przez prokuraturę,
    dotyczy korupcji w czasach, gdy był sekretarzem stanu w Ministerstwie
    Środowiska w rządach PO-PSL. Miał zarówno przyjmować łapówki, jak i
    nakłaniać do wręczenia korzyści majątkowej. Według śledczych sam przyjął
    co najmniej 733 tys. zł, nie tylko w formie gotówki, ale też w postaci
    dwóch luksusowych zegarków i nieruchomości w Chorwacji. W zamian miał
    m.in. pomagać przedsiębiorcom przy zdobywaniu wielomilionowych
    kontraktów inwestycyjnych od Zarządu Melioracji.

    Prokuratura oskarżyła też senatora o tzw. pranie brudnych pieniędzy -
    ukrywanie, że apartament w Chorwacji był formą łapówki i sporządzenie
    fikcyjnej umowy sprzedaży nieruchomości.

    Gawłowski miał też ujawnić informację niejawną o klauzuli ,,zastrzeżone".
    Chodzi o pismo od szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do Ministra
    Środowiska. Ówczesny wiceminister w MŚ miał ujawnić jego treść
    przedsiębiorcy Krzysztofowi B. i byłemu staroście koszalińskiemu
    Romanowi S. Ci z kolei mieli ją przekazać dyrektorowi Zarządu Melioracji
    Tomaszowi P., co, jak wskazał prokurator - ,,naruszyło prawidłowe
    wykonywanie zadań Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie
    rozpoznawania, zapobiegania i wykrywania przestępstw".

    Senator miał też popełnić plagiat w pracy doktorskiej, którą obronił w
    Społecznej Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi.

    Za przyjęcie korzyści majątkowej w związku z pełnieniem funkcji
    publicznej grozi Stanisławowi Gawłowskiemu do 12 lat więzienia.

    Akt oskarżenia objął 32 osoby, osiem z nich złożyło wnioski o dobrowolne
    poddanie się karze, ich sprawę rozpatrzy sąd rejonowy.

    Wśród oskarżonych jest m.in. żona senatora Renata Listowska-Gawłowska
    (zgodziła się na publikację nazwiska i wizerunku - PAP), były dyrektor
    IMGW Mieczysław O. i były dyrektor Zarządu Melioracji Tomasz P.

    wkt/PAP
    Zdjęcie Zespół wPolityce.pl
    autor: Zespół wPolityce.pl

  • 2. Data: 2020-01-24 14:53:42
    Temat: Re: Gawłowski zeznaje ws. afery melioracyjnej
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-24 o 13:24, u2 pisze:

    Pozwolę sobie przypominać ze jesteś tym palantem od niechcianej
    prasówki i kretynem który nie potrafi się zastosować do swojej rady
    czyli do ustawienia filtra na oponenta.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2020-01-24 15:01:20
    Od: z <...@...pl>

    Sąd proszę wstać.
    Senator Gawłowski idzie? ;-)

  • 4. Data: 2020-01-24 15:48:48
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 15:01, z pisze:
    > Sąd proszę wstać.
    > Senator Gawłowski idzie?

    dobrze posmaruje i uzyska korzystny wyrok, wszak wspólnie protestował z
    sędzią:)

  • 5. Data: 2020-01-24 15:53:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >na utrwalanie obrazu i dźwięku podczas składania wyjaśnień
    >oskarżonych, zeznań świadków i opinii ustnych biegłych.

    Ciekawe czemu ...

    A sedziowie w sprawie to z czyjego nadania ?

> [...]
    >(zgodziła się na publikację nazwiska i wizerunku - PAP), były
    >dyrektor IMGW Mieczysław O. i były dyrektor Zarządu Melioracji Tomasz

    W tym IMGW to sie ponoc ciekawe rzeczy dzialy

    https://www.tvp.info/36566368/prywatny-folwark-dyrek
    tora-gigantyczna-afera-w-imgw

    J.

  • 6. Data: 2020-01-24 16:33:29
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 15:53, J.F. pisze:
    > Ciekawe czemu ...
    >
    > A sedziowie w sprawie to z czyjego nadania ?

    skoro sędzia Kasiński protestował razem z Gawłowskim w obronie
    po-wolnych sądów to wiadomo że z nadania PZPR i UB:)

  • 7. Data: 2020-01-24 17:02:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >skoro sędzia Kasiński protestował razem z Gawłowskim w obronie
    >po-wolnych sądów to wiadomo że z nadania PZPR i UB:)

    Tez prawda.
    Ale ze Ziobro na to pozwolil ? :-)

    J.

  • 8. Data: 2020-01-24 19:38:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 17:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Tez prawda.
    > Ale ze Ziobro na to pozwolil ?

    bo Bolanda to wolny kraj, a w sądach po-wolny:)