  • 1. Data: 2020-01-23 21:18:40
    Temat: e-recepta rodo
    Od: Karol <b...@d...waw.pl>

    Każdy lekarz, który dołączył do systemu e-recepty po wpisaniu w system
    PESEL ma mozliwośc zapoznania się z adresem pacjenta. Czy adres ten to jest
    adres z rejestru PESEL ? czy może jakis inny ?

    Co na to RODO ?

    --
    Karol M.

  • 2. Data: 2020-01-23 22:14:07
    Temat: Re: e-recepta rodo
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 21:18, Karol pisze:
> [...]
    > PESEL ma mozliwośc zapoznania się z adresem pacjenta. Czy adres ten to jest
    > adres z rejestru PESEL ? czy może jakis inny ?

    Masz rację.
    Lekarz nie powinien znać adresu, imienia, nazwiska, płci, wieku, masy
    ciała, wzrostu, innych chorób poza wykrytą przez siebie, itp. itd.

    Lekarz w przychodni:

    Ponieważ jest RODO nie mogę prosić po nazwisku, proszę więc do gabinetu
    pacjenta z syfilisem.

  • 3. Data: 2020-01-24 09:10:57
    Od: z <...@...pl>

    Ty sobie jaja robisz ale...

    Wszystko to powinien znać ale po co adres skoro ma go zidentyfikowanego
    po PESELU?

    Niby błaha i DURNA sprawa jak całe to RODO SRODO ale jak historia
    pokazuje wśród konowałów trafiają się szuje co biorą łapówki, nie
    potrafią leczyć, ściemniają na 3 etatach to i bazę danych sprzedadzą za
    dzienną wypłatę.

    Taka to KASTA ;-)

    To tak jakbyśmy się na serio przejmowali RODO i zdebileli do końca ;-)

  • 4. Data: 2020-01-24 13:11:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 stycznia 2020 09:11:00 UTC+1 użytkownik z napisał:

    > Wszystko to powinien znać ale po co adres skoro ma go zidentyfikowanego
    > po PESELU?

    Ja tam bym jednak wolał żeby lekarz mój adres miał.
    Tez człowiek, pomyli się z lekiem/ dawkowaniem to dobrze aby miał mozłiwośc szybko
    zadzwonić i mnie uprzedzić.
    To samo niech aptekarz mój adres ma
    Mają mój adres Oleole, x-kom i inne zooplusy/allegra niech ma i aptekarz.

  • 5. Data: 2020-01-24 15:13:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 24 stycznia 2020 13:11:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ja tam bym jednak wolał żeby lekarz mój adres miał.

    Hmm, Twój lekarz tak - i to się nie zmieniło, wcześniej też miał, bo przecież na
    każdej recepcie był wypisany adres - ten, jaki w przychodni podałeś i jaki masz
    wpisany w kartę.
    Kluczowe jest "podałeś w przychodni".
    Bo z postu OP wnioskuję, że e-recepty pozwalają na sprawdzenie adresu każdego PESELu
    - każdego, kto ma numer PESEL i jest w bazie.
    Do przewidzenia przy poziomie umysłowym obecnej władzuchny, jeszcze lepszy numer niż
    z e-PITami...

  • 6. Data: 2020-01-24 15:58:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-01-24 o 13:11, Kris pisze:
    > Tez człowiek, pomyli się z lekiem/ dawkowaniem to dobrze aby miał mozłiwośc szybko
    zadzwonić i mnie uprzedzić.
    > To samo niech aptekarz mój adres ma

    Ale wg RODO (bo tak debilnie jest napisane) dopuszczalnym jest
    uniemożliwienie mu poznania adresu.
    Dlaczego? Bo to RODOSRODO ;-)

  • 7. Data: 2020-01-24 21:19:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-01-24 o 15:58, z pisze:

    > Ale wg RODO (bo tak debilnie jest napisane) dopuszczalnym jest
    > uniemożliwienie mu poznania adresu.
    > Dlaczego? Bo to RODOSRODO ;-)

    Elementem recepty jest adres pacjenta, więc jeśli pacjent chce receptę,
    nie może nie podać adresu.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2020-01-26 12:05:15
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2020 21:19:38 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Elementem recepty jest adres pacjenta, więc jeśli pacjent chce receptę,
    > nie może nie podać adresu.

    ale jak były recepty papierowe, to pacjent podawał adres do dokumentacji i
    ten adres lekarz pisał na recepcie, a teraz adres pobierany jest z systemu
    e-recepty i pytanie, który to jest adres ?
    adresy mogą być różne:
    https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/rejestr-pesel#Jaki
    e%20dane%20są%20gromadzone%20w%20rejestrze%20PESEL
    14. adres i data zameldowania na pobyt stały;
    18. adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu
    deklarowanego terminu pobytu;

    teraz zdecydowana większość przychodni prowadzi e-dokumentację medyczną,
    pacjent podaje tam adres np. adres zamieszkania i czy to ten adres może
    wstawiany jest do e-recepty ?

    --
    Karol M.
    2020.01.26 11:58:30

  • 9. Data: 2020-01-26 12:12:09
    Od: Karol <y...@j...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2020 04:11:43 -0800 (PST), Kris napisał(a):

> [...]
    > To samo niech aptekarz mój adres ma
    > Mają mój adres Oleole, x-kom i inne zooplusy/allegra niech ma i aptekarz.

    Ciekawe jak zadzwoni na adres? Chyba miałeś na mysli wysłanie telegramu.
    Telegram ? chyba poczta wycofała się z tej usługi, a było to dobre, bo
    działało w ten sposób, że poczta wysyłała na poczte email, tam email
    drukowali i listonosz niósł wydrukowany email na adres.

    Bardziej uzasadnione byłoby podawanie na e-recepcie nr telefonu

    --
    Karol M.
    2020.01.26 12:11:07

  • 10. Data: 2020-01-28 12:21:35
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    t-1 <t...@t...pl> wrote:

    > Masz rację.
    > Lekarz nie powinien znać adresu, imienia, nazwiska, płci, wieku, masy
    > ciała, wzrostu, innych chorób poza wykrytą przez siebie, itp. itd.

    Lekarz danego pacjenta i upoważniony przez niego? Powinien znać, bo
    potrzebuje tego, żeby wykonywać swoją pracę.

    Obcy lekarz, który chce wystalkować po numerze PESEL kogoś, kto nie jest
    ani nigdy nie był jego pacjentem, nie powinien móc dostać absolutnie
    niczego, czego nie może dostać szary Kowalski.

    > Ponieważ jest RODO nie mogę prosić po nazwisku, proszę więc do gabinetu
    > pacjenta z syfilisem.

    A mogłyby być numerki... ja też nie mam ochoty, żeby moje imię i nazwisko
    było wykrzykiwane na głos przy obcych ludziach.