  • 1. Data: 2007-12-31 09:22:59
    Temat: Prakowanie na trawniku wspólnoty mieszkaniowej
    Od: "Pawel Socha" <p...@w...pl>

    Mam pytanko do specjalistów dotyczące parkowania samochodów na trawnikach
    należącyh do wspólnoty miszkaniowej.

    Jak jest z parkowaniem na starych osiedlach - chyba więdzą wszyscy - czasem
    więc (zwłaszcza jak pozjeżdża się rodzinka na święta) nie ma gdzie
    zaparkowac samochodu, i niektórzy decydują sie na postawienie auta na
    trawniku. No i pojawia się SM wypisując wezwanie za wykroczenie zgodnie z
    atr. 144 KW. Tylko że:
    - trawnik jest własnością wspólnoty - a więc własnością prywatną
    - nie jest określona strefa zamieszkania
    - brak znaków informujących o zakazie parkowania
    - wreszcie - brak sprzeciwu ze strony innych wspólnotowiczów

    KW w art 144 mówi o zakasie parkowania na terenach zielonych przeznaczonych
    do użytku publicznego - niestety nigdzie nie mogę znaleźć definicji "terenu
    przeznaczonego do uzytku publicznego" i nie wiem czy pod to określenie można
    podciągnąć prywatny trawnik wspólnoty mieszkaniowej - a tym samym czy
    wystawione ewentualnie wezwanie/mandat SM jest zasadne?

    Paweł

  • 2. Data: 2007-12-31 21:37:42
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 31 Dec 2007 10:22:59 +0100, Pawel Socha napisał(a):

> [...]
    > podciągnąć prywatny trawnik wspólnoty mieszkaniowej - a tym samym czy
    > wystawione ewentualnie wezwanie/mandat SM jest zasadne?

    W znanej mi wspólnocie Straż Miejska czy policja na drobne wykroczenia
    reaguje jedynie na wyraźne życzenie przedstawiciela Wspólnoty czyli
    Zarządu, ewentualnie portiera lub gospodarza domu i tylko wtedy kiedy
    sprawcą jest osoba tzw. trzecia.
    Utrzymanie trawnika nie jest finansowane ze środków publicznych.
    Sprawą wewnętrzną wspólnoty jest kto zniszczył wspólny trawnik i wspólnota
    stwierdzając winę obciąża kosztami odtworzenia trawnika winowajcę jeśli się
    da, to bez udziału stróżów prawa.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net