  • 11. Data: 2002-06-12 17:13:09
    Temat: Re: Jestem ubezpieczona....
    Od: <t...@p...onet.pl>

    "irzej" <i...@w...pl> napisał(a):

    > Jak widać fachowej odpowiedzi nie ma do tej pory
    > Więc chyba miałem racje????

    Fachowej odpowiedzi? Uważasz, że ktoś poważny udzieli wiążącej odpowiedzi na
    tak postawione pytanie? Ktoś ma wywróżyć co jest napisane w umowie i ogólnych
    warunkach ubezpieczenia, które autorka postu trzyma w bieliźniarce?

    pozdrawiam
    wind

  • 12. Data: 2002-06-13 07:43:27
    Od: "jacek47k" <j...@i...pl>

    A dlaczego po prostu nie zapytasz w Ampliko??????
    Przy rozmowie z Ampliko zaznacz , że koledzy z całej Polski w
    INTERNECIE są bardzo ciekawi jakie zajmie stanowisko Ampliko
    i czy mają pozrywać ewentualnie swoje umowy .
    REKLAMA JEST DŹWIGNIĄ HANDLU
    jk.

    --
    Poglądy są jak podpaski higieniczne.
    Trzeba je zmieniać,żeby zawsze pachnieć ładnie.

  • 13. Data: 2002-06-13 07:58:11
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Gerard napisał(a) w wiadomości: ...

    >A tu się nie zgodzę. W trzecim filarze jest bardzo dużo ofert polis na
    >życie i dożycie, do których można dokupić dodatkowe pakiety (również
    >świadczenia w przypadku niektórych operacji).

    Zasadniczo ubezpieczenia emerytalne to jeszcze nie jest trzeci filar wg
    ustawy, ale nie wazne. Faktem jest, ze wiele firm ubezpieczeniowych w OWU
    swoich produktów emerytalnych ma ubezpieczenie od ryzyka poważnego
    zachorowania, pobytu w szpitalu itp. To zalezy tylko od firmy. Jednak
    zazwyczaj w typowych produktach emerytalnych jest ograniczony zakres ryzyk,
    aby jak największa część składki mogła być kapitałową, a nie przeznaczoną na
    ochrone. No chyba że Bożena ma wykupione ubezpieczenie z wbudowanym
    funduszem inwestycyjnym, co jest powszechnie mylone (zresztą zazwyczaj przez
    samych agentów) z typowymi produktami ubezpieczen emerytalnych i ma szeroki
    zakres ochrony ubezpieczeniowej.

    >Najlepsza rada. Wszystko powinno tam być dokładnie opisane.

    O! I o to chodzi :-) Ludzie nie czytają przy zawieraniu umowy ubezpieczenia
    Ogólnych Warunków, nie pytają agenta o wszelkie niejasności (a tych
    zazwyczaj w OWU jest baardzo dużo, szczególnie dla laika), a potem
    narzekają, że firmy ubezpieczeniowe to złodzieje i nie chcą im wypłacić
    roszczenia.

    --
    __________ "Stachanow"______________
    Pozdrawiam, Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 14. Data: 2002-06-13 13:50:01
    Od: Gerard <g...@a...eu.org>

    Jaszyn napisał(a):
> [...]
    > zazwyczaj w OWU jest baardzo dużo, szczególnie dla laika), a potem
    > narzekają, że firmy ubezpieczeniowe to złodzieje i nie chcą im wypłacić

    Rzeczywiście. I niestety, często dotyczy to również agentów :( Przykład
    z życia:
    Kandydat na agenta ubezpieczeniowego chwali się na szkoleniu,
    ile już sprzedał polis. Jest tego dosyć sporo. Na tym samym szkoleniu
    okazuje się, że ten kandydat nawet nie przeczytał OWU oferowanego
    przez siebie ubezpieczenia. Kandydat ten dwukrotnie podchodził do
    egzaminu na agenta i za każdym razem oblewał (kto zna pytania, ten
    wie, że nie są trudne).
    Drugi przykład. Agent dosyć doświadczony, mający już pod sobą
    dosyć prężnie działającą strukturę, rozmawia z klientką o możliwościach
    związanych z indeksacją. Niestety, udziela informacji nieprawdziwych,
    przez co łatwo może narazić klientkę na straty. W późniejszej rozmowie
    z tym agentem "sam na sam" okazuje się, że po prostu nie znał odpowiedniego
    fragmentu OWU, więc "z głowy" opisał rozwiązanie korzystniejsze dla
    klientki. Niestety, nieistniejące.
    Przepraszam za ogólniki, ale nazwy firm, w których pracowali ci
    agenci oraz oferowanych przez nich produktów nie mają tu znaczenia.
    Chodzi o zasadę rzetelności informacji, której niestety wielu
    agentów nie przestrzega po prostu przez własną niewiedzę. A inni
    ze względu na prywatę (zyski z "droższej" polisy). I nie mam zamiaru
    tym sposobem wywoływać dyskusji o tym, czy istnieją tylko "źli"
    agenci :) Chciałem jedynie wskazać, że nawet jeśli klient jest
    zainteresowany OWU i chce wyjaśnić swoje wątpliwości, to nie zawsze
    agent udzieli rzetelnej odpowiedzi :( A cierpi na tym klient.

    Pozdrawiam,
    Gerard

    --
    Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny.
    Spójrz w świat, we świata kształt, a ujrzysz Twoje winy.