  • 1. Data: 2003-10-16 15:33:05
    Temat: Jest sobie pewna firma...
    Od: epox <u...@m...one.pl>

    Witam
    Jest sobie pewna firma A ktora zajmuje sie transportem towarowym
    ta firma wziela sobie DSL , siedzibia firmy jest tam gdzie mieszka
    wlasciciel jej.
    Szef tej firmy udostepnil dla kilkunastu mieszkancow tego bloku tego
    DSL-a i oni co miesiac placa jakas tam kwote
    Oczywiscie DSL mozna udostepniac poza lokal jesli oto by sie komus
    rozchodzilo.
    Chodzi mi oto czy ten szef popelnia jakies przestepstwo? czy musialby
    zglosic dodatkowa jakas dzialanosc? on nic na tym nie zarabia poprostu
    nie wykozystuje lacza w calosci i aby sie ono nie marnowalo udostepnil
    tym lokatorom
    Jesli dziala nielegalnie to co musialby zrobic zeby bylo to legalne

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-16 23:34:57
    Temat: Re: Jest sobie pewna firma...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2003, epox wrote:

> [...]
    >+ DSL-a i oni co miesiac placa jakas tam kwote
    >+ Oczywiscie DSL mozna udostepniac poza lokal jesli oto by sie komus

    Ale trzeba mieć "udostępnianie internetu" wpisane do DG
    oraz zgłoszone w [...tu może ktoś wpisze jak ta instytucja
    się ostatnio nazywa :)...]

> [...]
    >+ zglosic dodatkowa jakas dzialanosc? on nic na tym nie zarabia poprostu
    >+ nie wykozystuje lacza w calosci i aby sie ono nie marnowalo udostepnil

    Z p. widzenia podatków - to jest przychód.
    Skoro łącze jest firmowe - to interpretacje są dwie (MSZ):
    - szef okrada firmę (może mieć miejsce jedynie jeśli to
    jest spółka handlowa ! Jak 1-os DG, S.C. albo coś podobnego
    - to ten przypadek odpada)
    - spółka osiąga nieopodatkowane 'przychody VAT', okradając
    Skarb Państwa :] oraz przez brak informacji nie rozlicza
    darowizn, co też łapie się albo na "ukrywanie przychodu"
    albo pomoc w niepłaceniu podatku (powinno być wiadomo
    że "lokatorzy" mają przychody !).
    To nie jest śmieszne - działa tak:
    - lokatorzy mają przychód w wartości "dostępu do Internetu"
    (ja wiem, z tego co widuję - ok. 30..60 zł miesięcznie
    "na komputer"), bo firma nie bierze kasy
    - firma nie płaci VATu, a skoro daje darowiznę to powinna !

    >+ Jesli dziala nielegalnie to co musialby zrobic zeby bylo to legalne

    Powinno być tak, że "kasuje" na przychód firmy jakąś rozsądną
    kwotę, nie za bardzo odbiegającą od "cen rynkowych", doliczając
    VAT.
    Aby to robić firma *powinna* mieć wpis w ewidencji/sądzie
    jak wyżej (trzeba dopisać do "budowlanki", w niczym nie
    przeszkadza :)) oraz zgłosić do [...] jak wyżej :)
    Oczywiście wpis z EDG/sądu trzeba zgłosić do US i GUS, ale
    to pewnie księgowa albo ktoś taki już wie.
    MSZ oczywiście (nie jestem doradzcą, ale szarym podatnikiem).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-17 08:07:42
    Od: epox <u...@m...one.pl>

    Witam
    ale to jest tak ze lacze kosztuje tam 266zl to jest dzielone przez ilosc
    uzytkownikow i ten szef placi za to lacze jemu uzyktownicy daja tylko na
    oplate lacze i nic wiecej:)
    Podatek to on placi od tego lacza telekomunikacji czy komus tam:)
    zarobek na tym ma 0zl moim zdaniem
    ani to nie jest jego zadna dodatkowa dzialalnosc nic z tych rzeczy
    poprostu jego syn zrobil sobie siec lokalna w bloku i udostepnil lacze
    znajomym i nic wiecej

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-10-18 09:24:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2003, epox wrote:

> [...]
    >+ uzytkownikow i ten szef placi za to lacze jemu uzyktownicy daja tylko na

    OK.

    >+ Podatek to on placi od tego lacza telekomunikacji czy komus tam:)
    >+ zarobek na tym ma 0zl moim zdaniem

    No to powinien wykazać tak jak piszesz: przychód 266 zł,
    koszty 266 zł, dochód wyjdzie zero.
    Ponieważ *nie wykazuje* to przez to łamie przepisy.
    I w tym momencie (w razie wykrycia) interpretacji
    można dokonać "złośliwie":
    1. ukrył przychód 12 miesięcy po 266 zł - zapłacić podatek
    od tej kwoty + odsetki + kara
    2. nienależnie odliczył w koszty 12 * 266 (no bo nie
    służyły uzyskaniu udokumentowanego przychodu) - po
    odliczeniu kosztów również wyjdzie podatek j.w.
    3. skoro 2. nie koszt, to i VAT niesłusznie odliczony...

    >+ ani to nie jest jego zadna dodatkowa dzialalnosc nic z tych rzeczy
    >+ poprostu jego syn zrobil sobie siec lokalna w bloku i udostepnil lacze
    >+ znajomym i nic wiecej

    No i jak to "udostępnianie znajomym" traktować ?
    Jak szewc naprawi but "ludziowi z ulicy" to to jest DG,
    a jak "znajomemu" to już nie ?
    Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)