    From: "Jan-xx" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Jazda konno pod wplywem alkoholu
    Date: Tue, 2 Dec 2008 14:34:51 -0000

    Witam!

    Przejrzalem zawilosci prawne zwiazane z okresleniami "pojazd", "pojazd
    mechaniczny", "pojazd silnikowy", "zakaz prowadzenia pojazdow" i niestety
    nici.

    Chcialbym sie dowiedziec, czy wolno poruszac sie po drogach publicznych
    konno, pod wierzch, pod wplywem alkoholu - powiedzmy, majac wiecej niz 0,05%
    we krwi? Czy wolno po chodniku? (nie wiem, czy chodnik zawiera sie w
    definicji drogi publicznej). Ewentualnie - jakie moga byc prawne
    konsekwencje?

    Skoro idziemy juz tym tropem, to jestem ciekaw, czy wolno sie poruszac na
    koniu, ktory jest pod wplywem alkoholu, a takze, czy wolno pod wplywem
    alkoholu prowadzic innego czlowieka, siedzac mu na barana lub czy wolno temu
    prowadzonemu czlowiekowi byc pod wplywem.

    We wszystkich sytuacjach zalozenie jest takie, ze zestaw zachowuje sie w
    sposob bezpieczny, kontrolowany i nie lamie innych przepisow.

    Przyklady z pijanym koniem i jazda na czlowieku to jest oczywiscie mocna
    abstrakcja, ale kwestia jazdy po pijaku konno mnie niezmiernie ciekawi.

    Dzieki i pozdrawiam,

    --
    Jan-xx