  • 1. Data: 2003-11-28 23:29:09
    Temat: Jakie sa oplaty przy imporcie samochodu z Niemiec ??
    Od: "Krzysiek" <p...@t...pl>

    Witam,
    ostatnio przegladalem niemiecka strone z ofertami samochodow
    www.autoscout24.de ,
    fiat uno kosztuje w granicach 20-100euro (!),
    mam pytanko czy w niemczech naprawde sa tak niskie ceny tych samochodow ?
    Jakie warunki musi spelniac samachod abym mogl go przywiezc do polski i
    zarejestrowac??
    Jakie oplaty czekaja mnie na granicy ?
    Clo ? Akcyza ? jakies inne podatki ?
    Jaka jest ich wysokosc ?
    Czy zostana one zniesione po 1 maja 2004 ??

    sorry za lamerskie pytania ale jestem zielony w tym temacie.

    K.P.

  • 2. Data: 2003-11-29 01:13:15
    Od: "batot" <v...@p...NO.onet.SPAM.pl>

    Wystarczyło wejśc na www.google.pl wpisac "urzad celny" aby dostac odpowiedzi na 80%
    pańskich pytań. Podpowiem że jest tam fajny kalkulator kosztów wszystkich opłat ;)
    Ponadto nie podatek w całej oplaci celnej to jakies 5-10% kosztów opłat więc w
    praktyce
    auta będą tańsze o jakieś 2,5-5% jesli to dla kogoś jakas róznica to super dla mnie
    mydlenie laikom oczy sloganami nie bedzie podatku ktory i tak teraz jest prawie
    znikomy ;)

  • 3. Data: 2003-11-29 01:34:44
    Od: Filip K` <F...@S...PL>

    Użytkownik batot napisał:
> [...]
    > mydlenie laikom oczy sloganami nie bedzie podatku ktory i tak teraz jest prawie

    Nadmienmy jeszcze, ze pierwsza rejestracja w Polsce po wejsciu do UE
    bedzie sporo kosztowac... Poza tym, cos czuje ze Niemcy cos wykombinuja,
    zeby na poczatku laikow wpuscic w maliny i podwyzsza ceny swoich aut, co
    w rezultacie wcale nie przyniesie nam korzysci.
    W tej chwili juz sa niektore marki drozsze, anizeli w Polsce. Moim
    zdaniem te wszystkie teorie, ze nadejdzie "fala importu aut z Niemiec"
    to czysta glupota.

    Jesli ktos ma jakies sugestie, to zapraszam do wypowiedzenia sie na ten
    temat.

    --
    pozdrawiam
    Filip

  • 4. Data: 2003-11-29 22:57:21
    Od: "Mario" <p...@W...poczta.onet.pl>

    Poza tym i tak w tym grajdołku (Polska) weźnie w łapę. Czego mamy dowody
    teraz. I nikt tego nie bedzie ścigał, chociaż wszyscy o tm wiedzą ak jak
    po tej akcyzie do 65%.
    Szkoda słów.