  • 1. Data: 2003-11-28 23:00:15
    Temat: kradzież samochodu c.d.
    Od: "dafor" <d...@w...pl>

    kradzież samochodu c.d.
    witam
    w kwietniu ukradli mi samochód, był ubezpieczony w HESTI , po kilku dniach
    samochód sie odnalazł, ale z przebitymi numerami , i ogólnie ograbiony.
    odbyła się sprawa - w ciągu kilku miesięcy - i teraz sprawa:
    1 - kradziez była w ząbkach rozprawa o paserstwo odbyła się w węgrowie - tak
    więc mamy dwa oddzielne śledztwa
    - pierwsze w ząbkach o kradzież
    - drugie o paserstwo wegrowie
    Hestia wymaga odemnie 2 rzeczy
    - zakończenia śledztwa
    - i wyrejestrowania samochodu
    Pierwsze śledztwo - o paserstwo - kończy się skazaniem oskarżonego ale
    samochód zostaje w depozycie sadowym w celu wyjaśnienia własności, drugie
    czyli o kradzież - kończy się umożeniem.
    i teraz moje pytanie
    - zakończyły się dwie sprawy ale nie ma ustalenia własności samochodu
    czy hestia powinna mi wypłacić odszkodowanie czy nie?

    Jeżeli jest jakiś prawnik który może mi pomóc ? a może jest ktoś kto miał
    taką sytuację?
    pozdrawiam
    darek

  • 2. Data: 2003-11-29 13:20:55
    Temat: Re: kradzież samochodu c.d.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdaniem właścicielem samochodu jesteś Ty. Hestia w ramach
    ubezpieczenia powinna wyrównać straty, a więc koszt legalizacji pojazdu
    (będzie trzeba biegłego i uzgodnić numery faktyczne z numerami w
    dokumentach) oraz ewentualne straty wynikłe z rozszabrowania. Jeśli im
    wyjdzie za drogo, to zwracają całość i stają się właścicielami skorupy. I
    taką propozycję bym im przedstawił. Postępowania zostały zakończone.