  • 1. Data: 2020-02-29 06:43:54
    Temat: Jaki podatek od zysku z różnicy kursów walut?
    Od: User <U...@U...com>

    Załóżmy, że w jakimś banku mam konto w PLN oraz w jakiejś walucie obcej.
    Pewną ilość PLN przenoszę z konta PLN na konto walutowe (kupuje walutę).
    Po jakimś czasie kurs waluty wzrasta i dokonuję zamiany "w druga stronę",
    czyli przenoszę pieniądze z konta walutowego na konto w PLN (sprzedaję
    walutę). Mam z tego jakiś zysk.
    Pytania:
    1) jakiej wysokości podatek zapłacę?
    2) kiedy?
    3) czy bank sam ten podatek policzy i odliczy od zysku?
    4) czy muszę wypełniać jakiś dodatkowy PIT?
    5) czy taki zysk dodaje się do mojego zysku np. z zatrudnienia i podatek się
         sumuje z możliwością przekroczenia progów?
    Jakie przepisy to regulują?

    Proszę o pomoc