  • 11. Data: 2010-03-09 12:00:53
    Temat: Re: Jaki NIP
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:9hmw4p198p60.1kgps7rds42wu$.dlg@40tude.net...

    > W egzekucji odszkodowań etc.?

    > Który teraz "wyparował" :)

    > No nie powinno być innego niż pracodawcy. Ale pracodawca znikł, czyż
    > założyciel tej firmy co "wyparowała" nie ponosi odpowiedzialności?
    > Przecież
    > to "firma-córka".

    Oświecę - założyciel nie ponosi odpowiedzialności ze stosunku pracy bo to
    inny zakład pracy, komornika spławił na tej zasadzie. "Firma-córka" działa,
    tyle że pod nipem założyciela, pod starym regonem i wpisem. Teoretycznie nie
    posiada majątku - bo całość wpływów leci na konto "Firmy-matki". W "firmie
    córce" pracują osoby, które są pracownikami "firmy matki" i wszystko o kant
    d**y potłuc. W kwietniu jak klepną zmianę ustawy o krd to ich zgłoszę -
    przynajmniej troszkę się odwdzięczę.Dodatkowo zalecam lekturę ustawy o NIP
    ;) - podatnik jest zobowiązany do używania nr NIP w takich przypadkach i to
    wg. mnie aktualnego a nie istniejącego.

  • 12. Data: 2010-03-10 10:03:26
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 13:00:53 +0100, Marcin napisał(a):

    > Oświecę - założyciel nie ponosi odpowiedzialności ze stosunku pracy bo to
    > inny zakład pracy, komornika spławił na tej zasadzie.

    Patrząc tylko "bezpośrednio" zgadzam się.

    > "Firma-córka" działa,

    Nie została zlikwidowana?

    > tyle że pod nipem założyciela,

    ??
    Jak to można zmienić NIP i "podpiąć się" pod kogoś innego??

    > pod starym regonem i wpisem.

    Czyli ten podmiot istnieje??

    No to na zdrowy rozsądek, jak ktoś zmienia nazwisko, to przecież istnieje
    nadal i dopóki nie umrze - ma odpowiadać za swoje zobowiązania.

  • 13. Data: 2010-03-10 18:55:04
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    > Patrząc tylko "bezpośrednio" zgadzam się.

    > Nie została zlikwidowana?

    Normalnie- tłumaczą to tym, że płatnikiem jest "firma - matka"

    > ??
    > Jak to można zmienić NIP i "podpiąć się" pod kogoś innego??

    Wyrejestrowali się jako podatnik -wg. mnie nijak to ma się ma do ustawy o
    NIP

    > Czyli ten podmiot istnieje??
    Istnieje i ma setki zł przychodu rocznie

    > No to na zdrowy rozsądek, jak ktoś zmienia nazwisko, to przecież istnieje
    > nadal i dopóki nie umrze - ma odpowiadać za swoje zobowiązania.

    zdr