  • 1. Data: 2010-03-09 07:44:17
    Temat: dla tych co prowadza biznas w polsce
    Od: "Marek" <j...@w...pl>

    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Skandal-w-war
    szawskiej-prokuraturze,wid,12054862,wiadomosc_prasa.
    html?ticaid=19c69

    dla tych co prowadza biznes w polsce = dobrze wiedziec jak tu dziala prowo
    i sprawiedliwosc

    marek

  • 2. Data: 2010-03-09 07:52:22
    Temat: Re: dla tych co prowadza biznas w polsce
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marek pisze:
> [...]
    html?ticaid=19c69
    > dla tych co prowadza biznes w polsce = dobrze wiedziec jak tu dziala prowo

    bue.... myślałem, że podasz stawki ile kosztuje zniszczenie
    łapami Władzy konkurencji itd.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-03-09 10:00:39
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-09 08:44, Marek pisze:
    > dla tych co prowadza biznes w polsce = dobrze wiedziec jak tu dziala prowo
    > i sprawiedliwosc

    No cóż, naród irlandzki wybrał PO. Nie wiedzieli, że będzie kryzys i
    będą musieli wrócić :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-03-09 10:05:08
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Użytkownik "Marek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    html?ticaid=19c69

    > dla tych co prowadza biznes w polsce = dobrze wiedziec jak tu dziala

    Po kilku latach chodzenia po sądach i prokuraturach, mogę powiedzieć że w
    sądach jest bałagan (4 błędy w jednym wyroku), a prokuratura działa na
    zlecenie mediów, albo pod ich presją, a rozwiązuje sprawy tylko oczywiste -
    jak ktoś komuś głowę utnie i jest 10 świadków.
    Niestety tak jest. Szary człowiek z trudem może walczyć o sprawiedliwość.
    Większość spraw jest umażana. Zobaczcie co się dzieje - sprawa po 3 razy
    umażana, potem ląduje w mediach i nagle: och i ach prokuratura coś odkrywa
    i jest sprawca i motyw jest..... Tymczasem daje się prokuratorowi informacje
    o karalnym wykroczeniu - prokurator nie odnosi się.....przecież samo to, że
    wie o zaistniałym przestępstwie i nic nie robi stawia go w rzędzie z innymi
    przestępcami - smutne to wszystko....później prasa napisze i ojej
    niedopatrzenie.....

  • 5. Data: 2010-03-09 10:36:13
    Od: "mi" <m...@o...pl>

    > No cóż, naród irlandzki wybrał PO. Nie wiedzieli, że będzie kryzys i
    > będą musieli wrócić :D

    Towarzyszu, także nie lubię PO (mam ją za partię populistyczną i agenturalną,
    rzekomy liberalizm to zasłona propagandowa) więc w tym się wyjątkowo zgadzamy.
    PO miała i ma poklask tylko z obawy przed złowrogimi Kaczorami, którzy rzekomo
    chcieli coś zmienić w tak państwie kolesiów.

    Bałagan wynika raczej ze spadkowego systemu prawnego i odziedziczonych
    funkcjonariuszy. W Polsce praktycznie nigdy nie było dekomunizacji. Jedynie
    jakieś szczątkowe działania w stylu zmiany nazw, likwidacji skompromitowanych
    instytucji i usunięcia _wyjątkowo_ skompromitowanych ludzi.

    PO nie wyprodukowała tego syfu w opisywanej prokuraturze, choć owszem
    konserwuje. Ten syf jest immanentną cechą naszego obecnego ustroju. Po 20 latach
    już straciłem nadzieję na reformy. Trzeba zaorać i stworzyć od nowa.

    mi

  • 6. Data: 2010-03-09 10:59:44
    Od: "mi" <m...@o...pl>

> [...]
    html?ticaid=19c69
    > dla tych co prowadza biznes  w polsce = dobrze wiedziec jak tu dziala prowo

    Proszę nie regulować odbiorników, to nie początek ani tym bardziej koniec wałków
    funkcjonariuszy. Teraz nasza wspaniała prokuratura jest już w pełni niezależna.
    Czyli kolejny sukces w działaniach pozorowanych. Do czasu zmiany ustroju
    prokuratury lub następnego prokuratora generalnego instytucja ta jest poza
    jakąkolwiek kontrolą. Czytaj: kręcenie lodów, postępowania na zlecenie czy tym
    bardziej umorzenia na zlecenie dopiero się zaczynają.

    Trzeba na sprawę spojrzeć realistycznie i przyznać otwarcie, że prokuratura jest
    zależna. I to zależna jak cholera. Więc zamiast robić kolejny wynalazek w stylu
    bohaterskiej walki z problemami nieznanymi w żadnym innym ustroju można
    skorzystać z istniejących wzorców i pozostawić ją zależną. Np. od wyborców.
    Amerykański model prokuratury jest zależny jak diabli a jednak się sprawdza dość
    dobrze.

    Naprawiać to trzeba wymiar sprawiedliwości, przewietrzyć sędziów i wprowadzić
    sensowniejsze zasady nominacji. By zamiast kiepsko opłacanej dzieciarni byli
    ludzie w pełni niezawiśli, z dorobkiem i dobrze opłacani.

    mi

  • 7. Data: 2010-03-09 11:13:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mi pisze:

    > Naprawiać to trzeba wymiar sprawiedliwości, przewietrzyć sędziów i wprowadzić
    > sensowniejsze zasady nominacji. By zamiast kiepsko opłacanej dzieciarni byli
    > ludzie w pełni niezawiśli, z dorobkiem i dobrze opłacani.

    I przede wszystkim sprawę w sądzie powinien prowadzić prokurator, który
    się nią od początku zajmował. A nie ten, co ma akurat dyżur w sądzie.

  • 8. Data: 2010-03-09 22:22:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2010, mi wrote:

    > skorzystać z istniejących wzorców i pozostawić ją zależną. Np. od wyborców.
    > Amerykański model prokuratury jest zależny jak diabli a jednak się sprawdza dość
    > dobrze.

    Oni tam zdaje się mają "podwójną" prokuraturę, prawda?
    Na każdym szczeblu - prokurator "rządowy" oraz równorzędny mu wybieralny.
    IMHO całkiem sensowne.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-03-10 05:47:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek pisze:

> [...]
    html?ticaid=19c69

    > dla tych co prowadza biznes w polsce = dobrze wiedziec jak tu dziala prowo

    Nie ma to jak wierzyć we wszystko co piszą w gazetach.
    A kto wie czy nie skończy się na przykład analogicznie jak tu:
    http://polskalokalna.pl/wiadomosci/podlaskie/suwalki
    /news/sedzia-z-suwalk-prawomocnie-uniewinniona,12977
    42
    I o ile prokuratura postawieniem zarzutów lubi się chwalić, to już
    takimi wyrokami nie.

    Takie sprawy gazety winny nagłaśniać po skazaniu (choćby nieprawomocnym)
    a nie wcześniej.

    --
    @2009 Johnson