  • 11. Data: 2007-02-25 17:34:43
    Temat: Re: Jak zostac bieglym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:u4n8b4-paf.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Wykształcenie wyższe konieczne?
    >
    > [ciach]

    > A co to jest ten "zakład pracy" i jak ma się to do wolnych zawodów lub
    > jednoosobowej działalności gospodarczej? ;)

    Właśnie z tego powodu odsyłałem do Sądu z pytaniami. Nie wiem i z tego co wiem
    nigdzie nie wyjaśniono. jest cały szereg specjalności, gdzie nie sposób znaleźć
    specjalistę z wyższym wykształceniem. Znajdź kominiarza po studiach przykładowo.
    Co do dyplomu, to podejrzewam, że może być i ze średniej uczelni. Zwłaszcza w
    tych szczególnych specjalnościach. Choć pewnie, jak 5 biegłych będzie po
    studiach, to ten z maturą zaledwie może mieć kłopot z przebiciem się. A co do
    opinii zakładu pracy, no to jak się go nie ma, to trudno dostarczyć. Może można
    zastąpić załóżmy opinią z samorządu zawodowego (Cech Rzemiosł przykładowo) Ale
    to tylko moje domysły.

  • 12. Data: 2007-02-25 18:05:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co do dyplomu, to podejrzewam, że może być i ze średniej uczelni.

    Miało być "średniej szkoły" oczywiście.

  • 13. Data: 2007-02-25 23:01:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 25.02.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > specjalistę z wyższym wykształceniem. Znajdź kominiarza po studiach przykładowo.

    Będzie to zapewne biegły z dziedziny ciepłownictwa/budownictwa.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2007-02-25 23:26:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Będzie to zapewne biegły z dziedziny ciepłownictwa/budownictwa.

    No właśnie nie. Przy zaczadzeniach u nas przyjeżdża kominiarz. Jest na liście
    biegłych. Ma tylko maturę. Specjalnie go kiedyś pytałem. Podałem ten przykład,
    bo o nim wiem. Sądzę, że pewnie jeszcze by się kilka takich ewenementów
    znalazło.

  • 15. Data: 2007-02-26 00:00:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > bo o nim wiem. Sądzę, że pewnie jeszcze by się kilka takich ewenementów

    Hmm. Może to kwestia wystarczających kwalifikacji potrzebnych do oceny
    takich przypadków? Przecież ktoś te (no ogólnie) kominy projektuje biorąc
    pod uwagę kupę istotnych rzeczy i nie chce mi się wierzyć, że to kominiarz :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2007-02-26 17:58:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > pod uwagę kupę istotnych rzeczy i nie chce mi się wierzyć, że to kominiarz :)

    Kominy projektuje przeważnie budowlaniec. Bierze normie i wpisuje. Tam nie za
    wiele jest do projektowania. Jeden wzorek w normie. Natomiast mało który
    budowlaniec potrafi zmierzyć w praktyce przepływ.