  • 1. Data: 2007-02-23 15:48:29
    Temat: Jak zostac bieglym
    Od: "Miki" <n...@g...pl>

    Witam jak zostac bieglym sadowym z informatyki? Czy sa wymagane jakies
    szkolenia, kursy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-23 16:43:37
    Temat: Re: Jak zostac bieglym
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Użytkownik "Miki" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam jak zostac bieglym sadowym z informatyki? Czy sa wymagane jakies
    > szkolenia, kursy?

    Biegłym zostaje się, jeżeli posiada się umiejętność instalacji windowsa, a
    inni koledzy z komendy tego nie umieją.

    PS Piszę to jako ten, który oświecił biegłego, że adres fizyczny karty
    sieciowej można zmienić. :-)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2007-02-23 16:54:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miki" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam jak zostac bieglym sadowym z informatyki? Czy sa wymagane jakies
    > szkolenia, kursy?

    Skontaktuj się z najbliższym sądem okręgowym. Generalnie trzeba mieć
    wykształcenie kierunkowe.

  • 4. Data: 2007-02-23 18:11:48
    Od: "Miki" <n...@g...pl>

    > Skontaktuj się z najbliższym sądem okręgowym. Generalnie trzeba mieć
    > wykształcenie kierunkowe.

    i tyle? Wydaje mi sie ze jesli biegly jest powolany przez wojewode i jest
    traktowany jako rzeczoznawca o wymaga jakis dokumentow egzaminow itp

    Piszac mi tak ze mam sie skontaktowac z sadem to doradzasz mi zebyc sie tam
    dopytal bo nie rozumiem?

  • 5. Data: 2007-02-23 18:18:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Miki napisał(a):

> [...]
    > traktowany jako rzeczoznawca o wymaga jakis dokumentow egzaminow itp
    >
    > Piszac mi tak ze mam sie skontaktowac z sadem to doradzasz mi zebyc sie tam

    Przeczytaj i przemyśl:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z dnia 24 stycznia 2005 r. w
    sprawie biegłych sądowych (Dz. U z 2005r., nr 15, poz. 133)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 6. Data: 2007-02-23 18:40:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Piszac mi tak ze mam sie skontaktowac z sadem to doradzasz mi zebyc sie tam
    > dopytal bo nie rozumiem?

    Jak rozumiem chcesz zostać biegłym sądowym. Listy biegłych sądowych prowadzą
    Sądy Okręgowe. One też załatwiają wszystkie formalności. Jakiś czas temu się
    orientowałem i nie było tam zbyt wielu wymagań. niekaralność, wykształcenie
    kierunkowe. Kwestie dotyczące biegłych sądowych reguluje rozporządzenie Ministra
    Sprawiedliwości z dnia 24.01.2005 roku w sprawie biegłych sądowych (Dz.U. Nr 15,
    poz. 133)

    Dokumenty, które powinien złożyć kandydat na biegłego:
    1. Wniosek skierowany do Prezesa Sądu Okręgowego o ustanowienie biegłym sądowym
    (należy określić dziedzinę o ustanowienie z której kandydat na biegłego wnosi),
    2. Życiorys,
    3. Kwestionariusz osobowy,
    4. Odpis dyplomu,
    5. Inne dokumenty potwierdzające znajomość dziedziny i ponad przeciętne
    kwalifikacje zawodowe (gdy wniosek składa lekarz powinien mieć I lub II stopień
    specjalizacji),
    6. Opinia i zgoda zakładu pracy,
    7. Zapytanie o karalność - z Krajowego Rejestru Karnego.

    Kandydat na biegłego musi spełniać następujące warunki:
    1. posiada obywatelstwo polskie,
    2. ukończyła 25 lat życia,
    3. posiada praktyczne i teoretyczne wiadomości specjalne w danej gałęzi nauki,
    techniki, sztuki, rzemiosła, a także innej umiejętności, dla której ma być
    ustanowiona,
    4. daje rękojmię należytego wykonywania obowiązków biegłego,
    5. wyrazi zgodę na ustanowienie jej biegłym.

    Do wniosku należy załączyć opłatę skarbową w znaczkach w wysokości :
    5 zł od wniosku i po 50 gr od każdego załącznika - zgodnie z ustawą z dnia 9
    września 2000 r. o opłacie skarbowej. (Dz.U.00.86.960 z późn.zm.)

    Natomiast nie słyszałem o biegłych powoływanych przez wojewodów, a jeśli nawet
    takowi są, to na pewno nie są to biegli sądowi.

  • 7. Data: 2007-02-23 18:51:59
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Do wniosku należy załączyć opłatę skarbową w znaczkach w wysokości :
    > 5 zł od wniosku i po 50 gr od każdego załącznika - zgodnie z ustawą z
    > dnia 9 września 2000 r. o opłacie skarbowej. (Dz.U.00.86.960 z późn.zm.)

    nie uchylili jej aby?

    KG

  • 8. Data: 2007-02-23 19:55:08
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jan Werbinski napisał:

> [...]
    > inni koledzy z komendy tego nie umieją.
    >
    > PS Piszę to jako ten, który oświecił biegłego, że adres fizyczny karty

    to wtedy nie jest biegły tylko przebiegły :)

    pozdr

  • 9. Data: 2007-02-23 20:41:53
    Od: "Miki" <n...@g...pl>

    Dziekuje wszystkim za pomoc

  • 10. Data: 2007-02-25 15:38:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > 4. Odpis dyplomu,

    Wykształcenie wyższe konieczne?

    [ciach]

    > 6. Opinia i zgoda zakładu pracy,

    A co to jest ten "zakład pracy" i jak ma się to do wolnych zawodów lub
    jednoosobowej działalności gospodarczej? ;)