  • 1. Data: 2011-02-02 07:54:34
    Temat: Jak zlozyc "czynny zal" za opoznienie wyslania PITu?
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    Witam.

    Zdarzylo sie, pewne okolicznosci spowodowaly, ze PIT-28 wysylam dwa dni
    po terminie. Jak sie dowiedzialem, mozna zlozyc zawiadomienie w formie
    czynnego zalu, ktore moze sprawic ze US odstapi od zastosowania kary
    finansowej. Tylko chcialbym uscislic:
    1. Czy to zawiadomienie moze byc wyslane w jednej kopercie z PITem?
    2. Jaka jest szansa, ze US odstapi od wymierzenia kary? Mowie o sytuacji
    samego spoznienia, podatek byl odprowadzany w terminie, kwoty
    homeopatyczne, zadnych przekretow
    3. Czy taki wzor
    http://podatki.wieszjak.pl/podatnik-w-urzedzie/72440
    ,Czynny-zal-lekarstwem-na-grzywne.html
    plus ewentualny opis przyczyn opoznienia bedzie sensowny?
    4. Jesli razem z PITem, to czy dopisywac sugerowane na w/w stronie
    sformulowanie "list zawiera zawiadomienie o popełnieniu czynu
    zabronionego" na dowodzie nadania?

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 2. Data: 2011-02-02 08:27:54
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    piszesz czynny zal wg dowolnego wzoru z sieci, powolujesz sie na brak
    uszczuplenia kiesy skarbu panstwa i ze wszystko masz zalatwione tip top poza
    tym małym, niewiele znaczącym poślizgiem. dopisujesz ze razem z czynnym
    zalem wysylasz zalegly pit28 i czesc

  • 3. Data: 2011-02-02 08:37:58
    Od: WRonX <WRonX@[-CUT-].WRonX.net>

    W dniu 2011-02-02 09:27, Michał Gut pisze:
> [...]
    > poza tym małym, niewiele znaczącym poślizgiem. dopisujesz ze razem z
    > czynnym zalem wysylasz zalegly pit28 i czesc

    Generalnie to boje sie uruchamiania wszystkich procedur. Bo niby bez
    skladania zalu "moze sie uda", a jak juz zloze, to jest zawiadomienie,
    oni musza odpowiedziec, uruchamia sie cala machina i cholera wie, co
    zrobi...

    No nic, wydaje mi sie, ze to lepsze, niz liczyc na "laske i nielaske"
    (bez polskich liter) urzednika. Czyli teraz bede mial kartoteke w US i
    historie przestepcza, tak? :)

    Pozdrawiam.
    --
    [= WRonX =] [= W...@-...NET =] [= http://WRonX.NET =]
    [= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

  • 4. Data: 2011-02-02 15:53:49
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 02 Feb 2011 09:37:58 +0100, WRonX napisał(a):

> [...]
    > skladania zalu "moze sie uda", a jak juz zloze, to jest zawiadomienie,
    > oni musza odpowiedziec, uruchamia sie cala machina i cholera wie, co

    Napisz po prostu, że było tak i tak, więcej się nie powtórzy, podatki
    grzecznie zapłacone i wnosisz o odstąpienie od ewentualnej kary. Ja takie
    coś złożyłem razem ze spóźnionym PIT-4R nawet nie wiedząc, że składam
    czynny żal - po jakimś czasie przyszło z US powiadomienie, że nie wszczęto
    postępowania karno-skarbowego z uwagi na artykuł taki-a-taki związany z
    instytucją czynnego żalu.

    > No nic, wydaje mi sie, ze to lepsze, niz liczyc na "laske i nielaske"
    > (bez polskich liter) urzednika. Czyli teraz bede mial kartoteke w US i
    > historie przestepcza, tak? :)

    Dostaniesz osobną teczkę w dziale "podpadli" ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-02-03 08:01:05
    Od: scream <n...@p...pl>

> [...]

    > skladania zalu "moze sie uda", a jak juz zloze, to jest zawiadomienie,
    > oni musza odpowiedziec, uruchamia sie cala machina i cholera wie, co

    Niczego nie uruchamiają, to po prostu coś jak wyjaśnienie do ich
    wiadomości. Na "czynny żal" urząd skarbowy zwykle wcale nie odpowiada, bo
    nie chce sobie tym głowy zawracać; jeśli odpowiedzą, to zawsze zwiastuje
    problemy :) Pamiętaj, że oni nie mają interesu w karaniu Cię za taką
    pierdołę. Nie uszczupliłeś dochodów państwa = nie ma premii.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2011-02-04 10:52:18
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    poza tym czynny zal to nie takie widzimisie czy zwyczaj a furtka prawna.

    musisz tylko zglosic sie informacja ze dales dupy ZANIM oni sie dowiedza ze
    tak sie stalo.
    opoznienie delkaracji to najczestsza przyczyna cz.z.