  • 1. Data: 2011-02-01 21:20:21
    Temat: Rondo Kaponiera w Poznaniu
    Od: Nikuś <q...@w...pl>

    Witam,
    Mam problem dotyczący prawidłowego zachowania się na rondzie Kaponiera
    w Poznaniu:

    Pojazd 'A' jadący z ul. Dąbrowskiego na ulicę Św. Marcina przejeżdża
    obok pojazdów 'B'(jadących z ul. Glogowskiej, przez Roosevelta w
    kierunku ul. Dąbrowskiej)

    Skąd kierujący pojazdem 'A' wie, że pojazdy 'B' mają czerwone światło
    czy też zielone światło ?

    Moje pytanie bierze się stąd, że nie widziałem na rondzie Kaponiera
    sygnalizacji, która jest tylko dla pojazdów wjeżdzających na rondo.
    Będąc już na takim rondzie kierujący pojazdem A musi przecież skąś
    wiedzieć że musi ustąpić pierwszeństwa pojazdom B, ale pierw musi skąś
    wiedzieć, że Ci mają już zielone światło, ale skąd?

  • 2. Data: 2011-02-01 21:22:11
    Temat: Re: Rondo Kaponiera w Poznaniu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Fajnie by było jakbyś podlinkował jakiś szkic, nie każdy mieszka w Poznaniu,
    a większość z nas tam nie mieszka...

  • 3. Data: 2011-02-01 21:31:12
    Od: Nikuś <q...@w...pl>

    On 1 Lut, 22:22, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Fajnie by było jakbyś podlinkował jakiś szkic, nie każdy mieszka w Poznaniu,
    > a większość z nas tam nie mieszka...

    link:
    http://zapodaj.net/b524fedee494.jpg.html

  • 4. Data: 2011-02-01 21:54:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2011 3:31 PM, Nikuś wrote:

    > link:
    > http://zapodaj.net/b524fedee494.jpg.html

    a na samym rondzie swiateł nie ma?
    jakos nie moge sie doszukac.
    Wyglada na to, ze nie wie i jedzie sie na czuja.
    Napisz gdzies do wyborczej, niech ktos to obsmieje, to moze poprawia.

  • 5. Data: 2011-02-01 21:56:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czy A mija przed wjazdem/po wjeździe jakiś sygnalizator?

  • 6. Data: 2011-02-01 21:57:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nikuś" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 1 Lut, 22:22, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Fajnie by było jakbyś podlinkował jakiś szkic, nie każdy mieszka w
> [...]

    Moim zdaniem "B" nie ma prawa wjechać na skrzyżowanie pomimo zielonego
    swiatła, dokąd wsyztskie "A" go nie opuszczą. Choć moim zdaniem to
    skrzyżowanie jest niezbyt dobrze oznakowane.

  • 7. Data: 2011-02-01 22:08:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2011 3:57 PM, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > swiatła, dokąd wsyztskie "A" go nie opuszczą. Choć moim zdaniem to
    > skrzyżowanie jest niezbyt dobrze oznakowane.

    tak by bylo, jakby mowil o samochodzie ktory jest tuz tuz.
    Wystarczy, ze B to bedzie sznur samochodow majacych zielone i jeden z
    nich bedzie mial ochote zrobic sobie kolko 360 stopni i trafi z powrotem
    na ciagle jadacy sznur samochodow z kiernuku B ciagle na zielonym i co
    wowczas?
    Z tego co widze, samochodu na rondzie nie ma co zatrzymac, a przed
    rondem masz oznakowanie rondo-ustąp, wiec teoretycznie ten na rondzie ma
    prawo spodziewac sie, ze ma pierwszenstwo.

  • 8. Data: 2011-02-01 22:10:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Z tego co widze, samochodu na rondzie nie ma co zatrzymac, a przed rondem
    > masz oznakowanie rondo-ustąp, wiec teoretycznie ten na rondzie ma prawo

    Jeśli działają światła, to jest to zwykłe skrzyżowanie z wysepką na srodku,
    a nie rondo. Wynika to z kolejności ważności: policjant - światła - znaki -
    zasady ogólne.

  • 9. Data: 2011-02-01 22:17:11
    Od: Nikuś <q...@w...pl>

    On 1 Lut, 22:56, "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> wrote:
    > Czy A mija przed wjazdem/po wjeździe jakiś sygnalizator?

    na wjeździe jest światło, na samym rondzie NIC ;-(

  • 10. Data: 2011-02-01 22:20:37
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >na wjeździe jest światło, na samym rondzie NIC ;-(

    To sprawa jest prosta. Rondo to skrzyżowanie. Zabrania się wjazdu na
    skrzyżowanie, kiedy inne pojazdy go nie opuściły.
    Zakłada się, że B otrzyma sygnał zielony z takim opóźnieniem, aby A zdążył
    zjechać ze skrzyżowania. Jeśli nie zdążył, to B nie powinien wjeżdżać.