  • 1. Data: 2007-10-05 07:39:57
    Temat: Jak zabezpieczyć pożyczkę?
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Witam

    Brat prosi mnie o wzięcie (na mnie) pożyczki dla niego. Brat bratem, ale
    chciałbym się jakoś zabezpieczyć. Co będzie najlepsze - weksel, umowa?
    Jak zabezpieczyć brata przed skarbówką(darowizna)?

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

  • 2. Data: 2007-10-05 07:53:59
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć pożyczkę?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Adam Klobukowski pisze:
    > Witam
    >
    > Brat prosi mnie o wzięcie (na mnie) pożyczki dla niego. Brat bratem, ale
    > chciałbym się jakoś zabezpieczyć. Co będzie najlepsze - weksel, umowa?

    Najlepszy byłby weksel.

    > Jak zabezpieczyć brata przed skarbówką(darowizna)?

    Jaka jest kwota pożyczki?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-10-05 11:31:42
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Liwiusz pisze:

    > Jaka jest kwota pożyczki?

    Do 8tys PLN.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

  • 4. Data: 2007-10-05 11:44:11
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Adam Klobukowski pisze:

    > Do 8tys PLN.

    Ta kwota nie przekracza kwoty wolnej pomiędzy braćmi, więc bez obaw
    możesz zrobić bratu taką darowiznę bez podatku.

    A weksel przyjmij, po co tracić brata :)

  • 5. Data: 2007-10-05 12:16:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Adam Klobukowski pisze:

    > Brat prosi mnie o wzięcie (na mnie) pożyczki dla niego.

    To w zasadzie jest przestępstwo oszustwa wobec banku.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 6. Data: 2007-10-05 12:58:11
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 5 października 2007 14:16
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fe5a85$8vh$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > To w zasadzie jest przestępstwo oszustwa wobec banku.

    Dlaczego? On pożycza... On zaświadcza. On się martwi spłatą.
    Bank to ma gdzieś, czy on to wyda na panienki czy na brata.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl

  • 7. Data: 2007-10-05 13:12:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Dlaczego? On pożycza... On zaświadcza. On się martwi spłatą.
    > Bank to ma gdzieś, czy on to wyda na panienki czy na brata.

    Jak by bank miał gdzieś to komu w rzeczywistości pożycza pieniądze to
    pewnie pożyczyłby jego bratu .... Tak samo byłoby gdyby bankowi
    wystarczyło poręczenie jego brata (czyli fakt że za pożyczkę odpowiada
    również ktoś inny).

    Nie mówię że to nie częsta praktyka, ale widziałem już kilka takich
    sprawa karnych zakończonych skazaniem.

    W razie nieporozumień z bratem i "wyjścia" takiego zachowania poza
    rodzinę, np do banku może się to skończyć źle.

  • 8. Data: 2007-10-05 13:17:28
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 05 Oct 2007 14:16:00 +0200, Johnson napisał(a):

    > To w zasadzie jest przestępstwo oszustwa wobec banku.

    Dlaczego oszustwa - w końcu bank też pożycza pieniądze
    od jednych klientów żeby dać innym klientom - pieniądz
    zawsze krąży.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 9. Data: 2007-10-05 13:19:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Henry (k) pisze:

    > Dlaczego oszustwa

    dlatego że bankowi nie jest wszystko jedno kto jest stroną umowy, czyli
    kto w rzeczywistości dostaje pieniądze.
    Z punktu widzenia banku może to być niekorzystne rozporządzenie mieniem,
    na skutek wprowadzenia w błąd co do okoliczności kto jest rzeczywistym
    beneficjentem pożyczki. A już w szczególności dotyczy to kredytu.
    Jakby bankowi było wszystko jedno to dawałby pieniądze każdemu.

  • 10. Data: 2007-10-05 13:25:22
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > beneficjentem pożyczki. A już w szczególności dotyczy to kredytu.
    > Jakby bankowi było wszystko jedno to dawałby pieniądze każdemu.

    To zależy, czy mówimy o pożyczce, czy kredycie. Kredyt jest z
    definicji na określony cel. Zatem jeśli pieniądze z kredytu, zamiast np.
    na zakup telewizora, czy mieszkania, pójdą w darowiźnie do rodziny, to
    może być mowa o przestępstwie.

    Jednakże banki udzielają również pożyczek, co do których nie
    interesuje banku, na co zostaną wydane. Można zatem - zgodnie z prawem -
    wziąć pożyczkę i darować ją komuś.