eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › siedziba stowarzyszenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2003-12-01 08:36:10
    Temat: siedziba stowarzyszenia
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Witam
    Pewna grupa ludzi chce założyć stowarzyszenie uproszczone. Do takiego
    stowarzyszenia potrzebna jest również siedziba. Jedna osoba z grupy
    założycielskiej chce się zgodzić na "udostępnienie" własnego mieszkania na
    siedzibę stowarzyszenia.
    Specjalnie użyłem cudzysłowu przy wyrazie udostępnienie. Osoba ta waha się
    czy z tego tytułu nie będzie miała dodatkowych trudności. Czy nie będą
    wymagane jakiegoś rodzaju zezwolenia począwszy od wspólnoty mieszkaniowej a
    skończywszy na władzach gminy/powiatu? Czy osoba ta nie będzie musiała
    wnosić jakiś opłat? Czy nie będzie musiała powiesić na drzwiach mieszkania
    tabliczki z nazwą stowarzyszenia?
    Siedziba potrzebna jest tylko do wymaganych formalności, ale różnie to w
    życiu bywa. Czy osoba ta będzie miała obowiązek zapewnić miejsce w
    mieszkaniu na cele stowarzyszenia na wyraźne żądanie władz stowarzyszenia?
    Co jeśli zrezygnuje z "udostępniania" lokalu na siedzibę, np. będzie chciała
    sprzedać mieszkanie?
    Jakich formalności należy dopełnić z władzami stowarzyszenia aby wszystko
    było jasne i klarowne, i aby w każdym momencie osoba ta mogła się wycofać z
    udostępniania mieszkania na siedzibę ? Czy przy zakładaniu stowarzyszenia
    wystarczy podjąć uchwałę, że stowarzynie będzie miało siedzibę w ...., czy
    potrzebna jest jakaś umowa użyczenia lokalu z zarządem stowarzyszenia?

    Przepraszam, że tyle pytań, ale jest to ważne dla mnie.

    pzdr
    gear


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1