  • 1. Data: 2005-01-07 07:50:33
    Temat: Jak wyegzekwować przyznany zachowek?
    Od: "orchidea" <w...@o...pl>

    Witam,
    być może ktoś miał podobny problem i mógłby mi podsunąć rozwiązanie
    problemu... Wygląda to w ten sposób, że moja babcia jest współwłaścicielką
    domu jednorodzinnego (ona odziedziczyła połowę po swojej mamie, a drugą połowę
    odziedziczyła po ojcu osoba która się nim opiekowała). Postanowieniem sądu
    został przyznany zachowek. Osoba która odziedziczyła dom po ojcu zamieszkuje
    cały dom i użytkuje całą powierzchnię łącznie z ogrodem (moja babcia mieszka w
    innym mieście) i nie ma zamiaru ani sprzedać nieruchomości i podzielić kwotę,
    ani też nie ma zamiaru oddać zachowku. Jak można go wyegzekwować? Czy tylko
    przez komornika, czy można wnieść jakieś oskarżenie o niewykonanie
    poostanowienia sądowego?? Będę wdzięczna za jakąkolwiek pomoc. Dziękuję.

  • 2. Data: 2005-01-07 11:48:14
    Temat: Re: Jak wyegzekwować przyznany zachowek?
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    orchidea napisał(a):
> [...]
    > ani też nie ma zamiaru oddać zachowku. Jak można go wyegzekwować? Czy tylko
    > przez komornika, czy można wnieść jakieś oskarżenie o niewykonanie

    Egzekucja przez komornika, tak jak każdego innego wyroku.

    KG

  • 3. Data: 2005-01-07 12:06:36
    Od: "orchidea" <w...@o...pl>

    > Egzekucja przez komornika, tak jak każdego innego wyroku.
    >
    > KG

    Dziękuję za odpowiedź.
    A gdzie mogę poczytać o kosztach takiej egzekucji? I kto ją ponosi w takim
    przypadku?